Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
Reactie van Vitens is: het bedrag wat betaald is, is verrekend met een volgende termijnfactuur.........
Wij hebben daar geen bericht over gehad over deze verwerkings methode, dus is in onze optiek de factuur (fact 123) gewoon betaald....
niets is dus minder waar zo blijkt.....
De datum van de herinnering waarop betaald is is 6 februari 2024, datum van de aanmaning 15 mei 2024......dus 3 maanden later!
De transparantie voor de klant is héél ver te zoeken....
Mag dit zomaar?
Nou zover hoef je de transparantie niet te zoeken hoor. In "Mijn Vitens" had je zo kunnen zien hoe het stond/staat met betaling van je facturen. https://www.vitens.nl/
Als het op moment van betalen alweer tijd was voor de volgende betaling wordt je betaling inderdaad voor de nieuwe termijn gebruikt.
Maak er een automatische incasso van als je zo'n moeite hebt om je betalingen te monitoren. Ben je altijd op tijd met betalen.
Edit 10.27: ik adviseer z.s.m. de openstaande factuur te voldoen om nog meer kosten te voorkomen.
Je haalt me de woorden uit de mond, 1 minuut verschil ;-))
Lekker puh. ;-))
Hahaha
Je haalt mij ook de woorden uit de mond
Zoals ik het zie, heeft u ook al achterstand op de volgende termijn.
Geen idee wat er precies in de herinnering staat. Is er ook niets te vinden op "Mijn Vitens"?
U kunt dergelijke problemen voorkomen door Vitens automatisch te laten incasseren of na binnenkomst van de mail met factuur direct te betalen, ongeacht een betalingstermijn, want u moet toch betalen.
Wat automatische incasso betreft. Ik zie op hun site dat je zelf de dag kunt kiezen wanneer wordt geïncasseerd.
Probeer uw financien te stroomlijnen (mits mogerlijk) , dat scheelt u geld.
Stroomlijnen is voor sommigen héél moeilijk.
Helaas levert vitens geen stroom maar water.
Ik begrijp ze wel, u maakt het toch niet twee keer over terwijl u wél twee keer verschuldigd bent. U blijft dus in gebreke en dat kost u voorlopig €17,50.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer