da
door dameshoed May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)


Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
Reactie van Vitens is: het bedrag wat betaald is, is verrekend met een volgende termijnfactuur.........
Wij hebben daar geen bericht over gehad over deze verwerkings methode, dus is in onze optiek de factuur (fact 123) gewoon betaald....
niets is dus minder waar zo blijkt.....
De datum van de herinnering waarop betaald is is 6 februari 2024, datum van de aanmaning 15 mei 2024......dus 3 maanden later!


De transparantie voor de klant is héél ver te zoeken....
Mag dit zomaar? 


2683 5 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - May 16, 2024 om 10:16
537 Antwoorden / 1 Vragen
5

Nou zover hoef je de transparantie niet te zoeken hoor. In "Mijn Vitens" had je zo kunnen zien hoe het stond/staat met betaling van je facturen. https://www.vitens.nl/ 

Als het op moment van betalen alweer tijd was voor de volgende betaling wordt je betaling inderdaad voor de nieuwe termijn gebruikt.

Maak er een automatische incasso van als je zo'n moeite hebt om je betalingen te monitoren. Ben je altijd op tijd met betalen. 

Edit 10.27: ik adviseer z.s.m. de openstaande factuur te voldoen om nog meer kosten te voorkomen.

sira
door sira May 16, 2024 om 10:18
2454 Antwoorden / 24 Vragen

Je haalt me de woorden uit de mond, 1 minuut verschil ;-))

Mabelle
door Mabelle May 16, 2024 om 10:21
537 Antwoorden / 1 Vragen

Lekker puh. ;-))

@q
door @qwerty@ May 17, 2024 om 11:25
80 Antwoorden / 1 Vragen

Hahaha

wi
door witteke May 17, 2024 om 11:30
60 Antwoorden / 13 Vragen

Je haalt mij ook de woorden uit de mond

sira
door sira - May 16, 2024 om 10:17
2454 Antwoorden / 24 Vragen
5

Zoals ik het zie, heeft u ook al achterstand op de volgende termijn.

Geen idee wat er precies in de herinnering staat. Is er ook niets te vinden op "Mijn Vitens"?

U kunt dergelijke problemen voorkomen door Vitens automatisch te laten incasseren of na binnenkomst van de mail met factuur direct te betalen, ongeacht een betalingstermijn, want u moet toch betalen.

Mabelle
door Mabelle - May 16, 2024 om 10:25
537 Antwoorden / 1 Vragen
4

Wat automatische incasso betreft. Ik zie op hun site dat je zelf de dag kunt kiezen wanneer wordt geïncasseerd. 

Ik betaal via automatische incasso, wanneer wordt mijn termijnbedrag afgeschreven?
U kunt de afschrijfdag zelf kiezen in Mijn Vitens. De precieze datum van afschrijven kan per bank verschillen. Wanneer de afschrijfdatum op een feestdag of in het weekend valt, dan wordt het bedrag op de eerstvolgende werkdag van uw rekening afgeschreven.
 
In Mijn Vitens kunt u zien wat er is afgeschreven en welke bedragen openstaan. 

mahadma
door mahadma - May 16, 2024 om 11:13
11652 Antwoorden / 51 Vragen
4

Probeer uw financien te stroomlijnen (mits mogerlijk) , dat scheelt u geld.

sira
door sira May 16, 2024 om 18:36
2454 Antwoorden / 24 Vragen

Stroomlijnen is voor sommigen héél moeilijk.
Geel Gezicht Met Ogen Omhoog En Rood Wangenpictogram Stock ...

pe
door pebk May 17, 2024 om 16:55
594 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas levert vitens geen stroom maar water.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 17, 2024 om 18:55
2177 Antwoorden / Vragen
1

Ik begrijp ze wel, u maakt het toch niet twee keer over terwijl u wél twee keer verschuldigd bent. U blijft dus in gebreke en dat kost u voorlopig €17,50.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Au
Autotje1 - Jul 24, 2024 om 21:43
Auto & vervoer

2e hands auto kapot met grote kosten

Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële  dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet ... Lees meer

An
Anja Sportel - Jul 25, 2024 om 17:06
Garantie & verzekeringen
Dynafix

Dynafix

Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!! 
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb ... Lees meer

ia
iaresibel - Jul 26, 2024 om 16:07
Garantie & verzekeringen

Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken

Goedemiddag,

Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka ... Lees meer