Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: nardol
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Apr 8, 2020 om 18:20Bruiloft 25 April locatie annuleert en stelt alleen alternatief voor in NovemberDank voor je reactie Paul
-
Apr 8, 2020 om 18:17Bruiloft 25 April locatie annuleert en stelt alleen alternatief voor in NovemberDat willen wij als koppel gewoon niet.
Emotionele band met weekend rond 24 April. -
Apr 8, 2020 om 18:15Bruiloft 25 April locatie annuleert en stelt alleen alternatief voor in NovemberJUSTMEAGAIN heeft gelijk.
Ik kan voor dezelfde kosten als in offerte trouwen in 2020. (alleen november beschikbaar)
Ik moet 3500 betalen willen we het naar zelfde datum 2021 tillen. -
Apr 3, 2020 om 20:46Bruiloft 25 April locatie annuleert en stelt alleen alternatief voor in November'Wanprestatie is het geval wanneer een van beide contractspartijen zijn gedeelte van de overeenkomst helemaal niet nakomt, wanneer een van de partijen zijn verplichtingen gedeeltelijk niet nakomt of wanneer de verplichtingen niet correct worden nagekomen. Kortom: wanneer er niet wordt gedaan wat er is afgesproken, wordt er niet gepresteerd: wanprestatie.'
-http://www.wetrecht.nl/wanprestatie-wat-zijn-de-mogelijkheden/
Het is niet nakomen wat wordt afgesproken. Een lokatie en diensten beschikbaar stellen op datum X. Volgens de boven staande definitie heet het dus wel een wanprestarie.
Volledig eens dat het niet toerekenbaar is en dus overmacht. Maar wat juridisch daar uit volgt vind ik heel lastig in te schatten. Ontbinden? Betalen maar toch niet leveren want overmacht? Of tot een afspraak komen om toch te leveren? MOET ik dan November datum aanvaarden? -
Apr 3, 2020 om 18:54Bruiloft 25 April locatie annuleert en stelt alleen alternatief voor in NovemberAls we de contract kunnen onbinden en de betaling niet hoeft vier ik feest. Dat is ook helemaal prima!
-
Apr 3, 2020 om 18:26Bruiloft 25 April locatie annuleert en stelt alleen alternatief voor in NovemberJuridisch gesproken is het een feit dat er een wanprestatie is. Contract gesloten en niet nagekomen.
Ondernemer kan de wanprestatie die er is (dat is een feit) als niet toerekenbaar worden aangemerkt met overmacht 6.75 BW. En dat is mijn vraag.
Maar mag ik begrijpen dat u van meneing bent dat juist de consument die niet krijgt wat hij heeft gekocht moet lappen? Dus de burger / consument hiervan de schuld geven? Als ik u beredenering omdraai?
Ik wil zelf niemand de 'schuld' geven. Ik wil mijn bruiloft naar een nieuwe datum verplaatsen die niet in november is zonder dat ik 3500 euro moet bij betalen.
Ik heb mensen die ik weer heb ingehuurd fotograaf make-up persoon bloemist ook moeten annuleren. Die moet ik dus nu ook betalen.
Dus ik moet mensen betalen die bij mij afzeggen en ik moet mensen betalen die mij afzeggen. Voelt scheef dat ik aan beide kanten de klos ben. -
Apr 3, 2020 om 17:56Bruiloft 25 April locatie annuleert en stelt alleen alternatief voor in NovemberYes.
Het gaat om een aardig bedrag ja. Vandaar mijn nerveusiteit ook.
Met 'stukje' moet je aan +30% denken -
Apr 3, 2020 om 17:45Bruiloft 25 April locatie annuleert en stelt alleen alternatief voor in November€3500