Reacties gegeven door: tssrct
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Feb 4, 2019 om 18:19Dispuur waterschade WoonbronHet huis is geloof ik in 2013 opgeleverd. We hebben in ieder geval wel binnen de 5 jaar aangeklopt bij Woonbron als u naar de garantieperiode van de bouw refereert.
-
Feb 4, 2019 om 17:29Dispuur waterschade WoonbronBedankt!
-
Feb 4, 2019 om 17:27Dispuur waterschade WoonbronAls de beheerder dit enkel zegt om van het gezeur af te zijn is dat niet alleen onbeschoft, maar ook erg dom, aangezien hij dan verzuimd om zijn werk adequaat uit te voeren. Het is ook nog steeds een raadsel hoe het vocht precies onder de stuclaag terecht is gekomen of wilt u zeggen dat bij een hoge vochtigheidsgraad het vocht gewoon door het stucwerk heen gaat?
Vorig jaar heb ik inderdaad een hygrometer gekocht en de vochtigheidsgraad in huis variert tussen de 30-50%.
Ik kan zo even snel helaas geen polis vinden waarin ik deze periode heb gelezen. Als het vind kom ik er nog op terug. -
Feb 4, 2019 om 17:00Dispuur waterschade WoonbronHet is een afzuiginstallatie van Itho die aan een soort enorme regelaar hangt. Ik ben momenteel niet thuis. Desgewenst kan ik later het model doorsturen.
In ieder geval, in de handleiding van het apparaat zelf staat zeer duidelijk dat periodiek onderhoud niet nodig is. Dat is zeg maar 1 van de speerpunten van het apparaat... -
Feb 4, 2019 om 16:56Dispuur waterschade Woonbron
Ik vrees dat in mijn originele bericht de chronologie van mijn verhaal niet helemaal duidelijk is. Daarom voor de duidelijkheid:
- De opbouw van het vocht heeft 1-2 maanden geduurd. Door persoonlijke omstandigheden (mantelzorg en overlijden dierbare) zijn we in deze periode (Mrt-Apr 2018) weinig thuis geweest waardoor dit heeft kunnen gebeuren. In verschillende polissen van opstalverzekeringen heb ik terug gelezen dat een vochtprobleem zich niet over een periode van langer dan 6 maanden mag manifesteren. Pas als het over een periode langer dan 6 maanden opgebouwd is, wordt pas gesproken over eigen risico. En nogmaals, polissen verschillen nogal per verzekeraar.
- Direct na het vaststellen van de schimmel (Apr 2018), hebben wij aan de bel getrokken bij Woonbron. Deze heeft nogal de tijd genomen om te antwoorden en de beheerder langs te sturen, dus daarna waren we ook weer een paar maanden verder. De discussie die daarna nog is gevoerd met Woonbron om ze zover te krijgen om wel concrete argumenten aan te leveren of actie te ondernemen heeft ook nog enige tijd in beslag genomen.
- De afzuiginstallatie hebben wij zelf weer aan de praat gekregen in Apr 2018. Inmiddels is het vochtprobleem dus wel onder controle. Bij al onze ramen staat standaard de beluchtingsroosters open. Desondanks is het blijkbaar mogelijk dat in ons huis binnen extreem korte tijd een enorme vochtophoping plaatsvind.
Daarnaast is het volgens Hermietkreeft ook nog mogelijk dat het vocht ergens anders vandaan komt, wat m.i. onderzoek vereist.
Nog een andere vraag voor u: De gebouwbeheerder stelt dat het plafond is losgekomen door het niet adequaat schoonmaken van het beton voor het plaatsen van het stucwerk. In dat geval staat de schade aan het plafond volledig los van het vocht- en schimmelprobleem. Volgens Hermietkreeft is het onzin dat hier geen garantie op zou zitten. Bent u het hiermee wel eens? -
Feb 4, 2019 om 15:05Dispuur waterschade WoonbronIk zie dat uw uitgebreidde antwoord er toch doorheen is gekomen.
Wij zijn nog bezig om te peilen bij onze buren of zij vergelijkbare problemen hebben, zowel met de afzuiginstallatie als de vochtophoping. We zullen in gedachten houden dat het vocht mogelijk elder vandaan komt.
Erg fijn om te horen dat de aannemer alsnog aan te spreken is op nalatigheid tijdens de bouw. Dat zou m.i. betekenen dat Woonbron VvE beheer hoe dan ook actie hoort te ondernemen in dit geval. -
Feb 4, 2019 om 15:00Dispuur waterschade WoonbronIk ben toch wel benieuwd naar uw uitgebreidde antwoord. U bent dus van mening dat de VvE dit niet zomaar van zich af kan schuiven?
-
Feb 4, 2019 om 15:00Dispuur waterschade WoonbronBij deze 'hypermoderne' afzuiginstallatie werd zowel door de makelaar als in de handleiding aangegeven dat deze geen jaarlijks onderhoud nodig heeft. Dat is dan ook het hele punt. Het wordt verkocht alsof er nooit naar gekeken hoeft te worden, omdat alles volledig automatisch zou moeten verlopen.
Woonbron was inderdaad de verkoper van het huis en is ook de partij de de VvE beheer aanstuurt.
Voorwaarden van opstalverzekeringen verschillen nogal onderling. Woonbron geeft daarin ook geen medewerking helaas.