Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: groop04
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 23, 2017 om 21:48Is een stevia zoetje echt wat anders dan een stevia blaadje?Ik heb een hoop kruiden in de tuin staan maar geen Stevia.. een kennis van mij echter wel. En als je het proeft (kan prima in salades verwerkt worden) weet je waarom het als zoetstof in bv thee sowieso niet gaat werken. Het is maar een heeeeel klein beetje zoet en heeft een nare (en ik vond ook bittere) bijsmaak. Dat worden dus echt veel blaadjes in dd thee als je je überhaupt over de vieze bijsmaak heen kunt zetten..
In stevia-zoetjes zit dus denk ik een er dus een behoorlijk geconcenteerde vorm (zelf nooit geprobeerd want ik vind al die zoetstoffen overbodig bij een normaal voedingspatroon). Vraag of het allemaal gezond is.. alles wat je overmatig inneemt kan mi niet gezond zijn. Één glas cola met stevia kan denk ik niet zoveel kwaad.. maar als je Stevia wilt gebruiken om af te vallen of om gezonder te gaan leven dan zou ik eerder mijn complete voedingspatroon op de kop gooien (veel afwisseling) en andere producten (gewone thee zonder suiker of een glas water (ook weer niet teveel) of soms een glas melk of een een glas sap) nemen ipv alle dranken te vervangen voor producten met stevia. -
Feb 23, 2017 om 21:05Mag dit van Tele 2Hallo Mitch,
De reactie van tele2 is heel vervelend maar zij staan wel in hun recht.
Hier in huis komt het zeer regelmatig voor dat de telefoons uit zichzelf uitbellen. Dit wordt veroorzaakt door mallware op je telefoon die je hebt binnengehaald via ondeugdelijke apps of onveilige websites. En aangezien mijn 2 puberzoons (ondanks de mediawijze ;-) waarschuwingen van mij) regelmatig van alles installeren zonder goed na te denken raken de smartphones regelmatig geïnfecteerd. Soms helpt het runnen van een virusscanner om de mallware te detecteren en verwijderen maar veel vaker zijn de ontwikkelaars van de mallware een paar stappen verder dan degene die de virusscanners beheren... (zo'n auto dialer is trouwens niet eens zo heel erg moeilijk om te maken...). Een virusscanner helpt dan niet meer en de enige oplossing is dan vaak het toestel weer terugzetten naar fabrieksinstellingen wat een hoop gemopper oplevert want foto's en documenten moeten geback upt worden en het toestel moet weer helemaal opnieuw ingesteld worden wat een hoop werk is (maar eigen schuld dikke bult als ze niet naar hun moeder willen luisteren...ze moeten van mij de belkosten ook zelf betalen, hopelijk leren ze het dan eens een keer...).
En ook al ben je niet zelf bezig met bellen (vaak wordt de connectie 's nachts opgezet als jij ligt te slapen...), jouw toestel belt (door de mallware) wel degelijk uit ook al zie je dat op dat moment niet ens op je telefoon!!! Wat de telecom provider betreft ben jij zelf ook verantwoordelijk voor alles wat er op je telefoon geïnstalleerd wordt dus ook de mallware waar jij niet om gevraagd had..
Het is bijzonder vervelend (van de belkosten die hier al verstookt zijn aan niet gevoerde gesprekken hadden mijn zoons een aantal leuke games voor zuchzelf kunnen kopen...zucht) maar de telecom provider staat wel in zijn recht... -
Feb 22, 2017 om 20:40Welke ervaringen zijn er met de app en bestellingen bij Wish?Zie ook;
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/geek?id=586681
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/wish?id=586143
Heb er zeer vaak (sowieso meer dan 100 keer) besteld. Een keer iets niet ontvangen. Een keer artikel beschadigd ontvangen. Beide keren zeer snel (binnen 2 dagen na melding maken in de app via de knop "geldteruggave aanvragen") geld terug gehad.
Ik had een keer per ongeluk een review gegeven op het verkeerde artikel en daarbij aangegeven (via indrukken knop) dat ik het artikel ontvangen had terwijl dit artikel nog onderweg was. Contact opgenomen met klantenservice maar die reageerden heel laat pas en gaven er blijk van mijn vraag niet goed gelezen te hebben.
Ben dus over Geek en Wish zelf wel positief. Artikelen zijn echt leuk, handig en kosten belachelijk weinig. Kwaliteit spullen is matig. Verzending varieert tussen 5 dagen en 6 weken, da's dus heel lang.
Op de site moet je super goed lezen wat je koopt. De klantenservice is, mbt het beantwoorden van vragen, niet om over naar huis te schrijven.
Als ik alles bij elkaar optel ben ik toch vrij positief over Geek en Wish ( vandaar dat ik er regelmatig bestel).. -
Feb 22, 2017 om 19:59WISHZie ook https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/geek. (Geek en Wish is zelfde concern)..
Ik heb eerst bij Geek een paar keer wat besteld om de kat uit de boom te kijken. Daarna ook wat besteld bij Wish en het is bijna altijd goed gegaan. Ik vind daarom de reacties, van mensen die klaarblijkelijk nog nooit wat besteld hebben, nogal ondoordacht en ongenuanceerd.
Zowel Geek als Wish verkopen heel erg leuke spulletjes voor belachelijk lage prijzen. Hoe het kan dat die prijzen zo laag zijn??? De kwaliteit is niet echt super en ik vermoed dat de arbeidsomstandigheden, van de mensen die de artikelen maken, ook niet al te bijster is.
Aangezien je belachelijk weinig betaalt moet je je verwachtingspatroon daar ook op aanpassen. Zoals ik al zei is de kwaliteit niet echt super (ik vind het vergelijkbaar met de Action), het duurt vaak een paar weken voordat het uit China hier in Nederland is en op een hele goede klantenservice hoef je ook niet te rekenen dus bestel alleen waar je echt zeker van bent. Ik zou sowieso nooit al te dure dingen op deze wijze kopen simpelweg omdat het risico te groot is. Gewoon je gezond verstand blijven gebruiken dus..
Waar je wel op moet letten is dat bij de prijzen verzendkosten vermeld staan, deze zijn per artikel.
Let ook op dat je bij artikelen met een waarde boven de €22,00 (tenminste ik dacht dat dit de grens was maar ik weet dit niet zeker omdat ik zelf nooit wat besteld heb boven de €22,00...ff site douane checken) apart btw en invoerrechten moet betalen (en in mijn beleving betaal je deze pas bij aflevering!!!).
Als je de reviews bij de artikelen leest dan blijkt dat mensen vaak iets anders krijgen dan ze verwacht hadden maar dat komt omdat ze zelf niet goed gelezen hebben. Je krijgt bij Geek en Wish exact wat er in de omschrijving staat niet wat mensen denken wat er afgebeeld is ;-)...
En er zal vast wel eens een keer wat fout gaan. Bij mij is een Geek pakje een keer niet afgeleverd en eentje was beschadigd. Maar in beide keren heb ik zonder al teveel problemen mijn geld terug gekregen..
Dus kortom. Hele leuke spulletjes en kleding voor echt belachelijk weinig geld maar verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten... -
Feb 18, 2017 om 19:17GeekNog een nabrander. De prijs van het artikel en de verzendkosten (die duidelijk worden weergegeven) zijn de enige kosten die je betaalt. Er komen dus geen invoerrechten en BTW bij (zoals bij de reacties gesuggereerd wordt)..
Wat wel nog iets is om over na te denken zijn de gezondheidsrisico's van de artikelen. Ik heb wel eens een artikel geleverd gekregen waar een enorm sterke chemische lucht aan zat die er na 3 dagen nog niet uit was. Als je in eennederlandse winkel een artikel koopt dan vallen de artikelen/winkels onder het toezicht van de nederlandse voedsel en waren autoriteit. Ik weet niet hoe dit met Geek zit maar het zou mij niet vebazen als je bij Geek spullen kunt kopen die buiten het toezicht van de NVWA vallen en die dus gezondheids- en veiligheids risico's met zich meebrengen. -
Feb 18, 2017 om 17:51GeekBeetje late reactie maar misschien toch wel nuttig. Bestel regelmatig bij Geek en bij Wish en heb daar tot nu toe weinig problemen mee.
De kwaliteit van de producten is niet echt super maar de prijs is er dan ook na. Geek is niet zelf een winkel maar werkt (net als bol.com bv, ahoewel bol.com ook eigen artikelen heeft) met leveranciers. Op de site / in de app kun je zowel de artikelen als de winkels beoordelen. De spullen komen over het algemeen uit zuid China.
Het duurt dan vaak ook even voordat de artikelen er zijn ( er wordt vaak een levertijd van 4 weken aangehouden maar meestal is het er binnen 2 weken).
Waar je wel goed op moet letten is wat je koopt.. de artikelen lijken op de foto's vrij groot maar als je bij de beschrijving kijkt zie je vaak dat de artikelen heel klein zijn...Soms staan er ook meerdere artikelen afgebeeld maar gaat het om een klein iets ( bv afgebeeld is een automassage stoelhoes maar het artikel waar het dan om gaat is dan bv alleen het nekkussentje, gewoon een kwestie van goed lezen dus).Ook moet de opletten bij de verzendkosten.. Als een artikel 1 euro kost komt daar vaak een euro aan verzendkosten bij maar dat is PER ARTIKEL. Die verzendkosten verschillen ook per artikel. Ook kom je hetzelfde artikel meerdere malen tegen maar zitten er dan flinke prijsverschillen tussen wat komt omdat verschillende winkels via Geek leveren. Ieder artikel wordt ook apart geleverd. Ik heb tot nu toe 1 maal gehad dat een artikel niet geleverd is en een keer gehad dat een artikel beschadigd was (en ik heb daar al heeeeel veel besteld) maar ik kreeg zonder problemen snel mijn geld terug.. Dus als je geen super kwaliteit (vergelijkbaar met de Action in nederland) verwacht, goed de beschrijvingen van de artikelen leest, geen problemen hebt met een levertijd van 2 weken of meer, er ook geen problemen mee hebt dat de spullen waarschijnlijk worden gemaakt in fabrieken waar de arbeidsomstandigheden bedroevend zijn (tenminste dat vermoed ik) en geen intensieve begeleiding van een helpdesk verwacht, dan kun je bij Geek en Wish voor belachelijk weinig geld ontzettend leuke spulletjes kopen.. -
Nov 12, 2015 om 20:31T-mobile zet zomaar contracten om! Beltegoed weg!@knoflookpad. Ik geloof je direct!! Ik denk dat er echter een verschil is tussen flex en relax abonnementen. Het lijkt erop dat je bij flex abonnementen wel binnen je bundel kan doneren en dat dit bij relax abonnementen buiten de bundel valt. Als je dus doneert met een relax abonnement komt het bovenop de normale kosten.. Even oppassen dus als je een relax abonnement hebt.
Er is ook een verschil met het terughalen van geld via derde partijen. Ook deze optie is niet bruikbaar voor relax abonnementen omdat het bellen naar deze nummers van deze tussenbedrijven buiten de bundel vallen...
(Ik bedoel hiermee de methode waarbij je belt naar een telefoonnummer van een tussenbedrijf, Het tussenbedrijf brengt die de kosten in rekening brengt bij T-Mobile en stort daarna een deel op jouw rekening. Dat is illegaal overigens maar ik denk dat iedereen na deze onklantvriendelijke actie daar maling aan heeft (zou ik zeker hebben als ik een flex abonnement had..))
Het is dus zeer spijtig voor relax abonnees. Je kan je tegoed niet laten uitkeren en je kunt ook niet doneren. Mooie winst voor T-Mobile.
Helaas staat T-Mobile juridisch in zijn recht. Het enige wat je als klant zou kunnen doen is masaal je abonnement opzeggen en overstappen naar een andere provider. Helaas is het animo hiervoor laag. Veel klanten klagen maar weinig stappen daadwerkelijk over naar een andere provider. Gevolg is dat T-Mobile de pijn van deze actie niet gaat voelen.. Het interesseert ze daarom helemaal niets... Het is voor hen een storm die vanzelf weer overwaait.
Ach inmiddels ben ik alweer 3 dagen heel blij met mijn KPN abonnement die mij, omdat ik ook al KPN-alles-in-een-had, evenveel kost als mij T-Mobile abonnement. Mij zien ze bij T-Mobile niet meer terug... -
Nov 12, 2015 om 19:17T-mobile zet zomaar contracten om! Beltegoed weg![quote=knoflookpad schreef op donderdag 12 nov 2015, 09:56]Ook ik heb een flex abonnement bij T-Mobile. Ik heb weliswaar geen beltegoed meer van honderden euro's maar vind het toch jammer om € 120 onbenut te laten. Op dit moment loopt er een actie voor Unicef. Stuur een bericht naar 4333, vermeld het woord Unicef en je doneert € 3. Overigens zijn er meerdere acties via 4333. Je kunt op deze wijze het geld, wat je, zoals het er nu uitziet toch kwijt bent, een goede bestemming geven.
Waarschuwing!!! Pas hiermee op!
Ik heb een relax abonnement. Ik heb op deze wijze een aantal donaties aan de hartstichting gedaan (sms HART naar 4333, na deze actie door T-Mobile gun ik het hen niet dat ze op deze wijze het geld in hun zak steken...). Tot mijn verbazing werd mijn beltegoed niet minder. Even verder gekeken en wat blijkt. De donaties worden aangemerkt als buiten-de-bundel gemaakte kosten en gaan dus niet van mijn beltegoed af. Misschien geldt dit niet voor de flex abonnementen maar het lijkt erop dat dit voor relax abonnementen niet werkt. -
Nov 7, 2015 om 00:09T-mobile zet zomaar contracten om! Beltegoed weg!dus @ divert
Het is dus geen monopoly geld, het gaat hier over MIJN belminuten / MIJN spaghetti.
In het magazijn ligt niet het geld wat ik voor de spaghetti betaald heb maar wel MIJN spaghetti!!!
En ik wil met MIJN spaghetti kunnen doen wat IK wil. Het is dus te gek voor woorden dat de supermarkt bepaalt wat er met MIJN spaghetti moet gebeuren en dat ik afstand van MIJN spaghetti moet doen terwijl ik wel voor die spaghetti betaald heb... -
Nov 6, 2015 om 23:46T-mobile zet zomaar contracten om! Beltegoed weg!helemaal eens met gerard55.
een van de issues is dat je als klant misleid bent. Het opgespaarde tegoed zou onbeperkt houdbaar blijven. T-Mobile beslist nu eenzijdig om daar vanaf te stappen. Dat is klantenbedrog!
een ander issue is dat sommige mensen bewust zuinig op hun beltegoed zijn geweest (stel dat je een keer in een periode veel moet bellen) en anderen hadden een te ruim abonnement omdat een kleiner abonnement niet mogelijk was. Dit wordt nu zo maar afgepakt.
Bovendien wordt je slechts één maand van te voren geconfronteerd met deze wijziging. Dit is veel te kort. Je kunt het tegoed ook niet schenken aan een goed doel (zie diverse topics op T-Mobile forum).
Je koop elke maand drie pakken spaghetti waarvan de verkoper zegt dat die onbeperkt houdbaar zijn en natuurlijk mag jij altijd je spaghetti houden, je hebt er immers voor betaald. Je verbruikt maar één pak spaghetti per maand maar je moet er elke maand toch drie kopen want een lagere afname is bij de supermarkt niet mogelijk. Je hebt er echt maar één nodig maar dat is geen probleem. Van de supermarkthouder mag je de niet gebruikte spaghetti wel in zijn magazijn bewaren. De spaghetti is onbeperkt houdbaar dus 2 pakken per maand gaat naar het magazijn. Dat je de spaghetti kan en mag bewaren is handig voor als de familie langskomt want dan gaan er wel in een keer 4 pakken extra spaghetti doorheen. Na een jaar, waarin je familie 2 keer is langs geweest, liggen er dus nog 16 pakken spaghetti van jou in het magazijn. Maar het kan zo maar zijn dat je familie volgend jaar wel 10 keer langskomen. Met jou familie weet je het maar nooit...
Ineens staat de man van de supermarkt voor je deur. Hij stopt met het verkopen van spaghetti en gaat ineens over op het verkopen van lasagne. Spaghetti is namelijk niet meer van deze tijd, lasagne is veel hipper. he bah. Je lust wel lasagne maar je had toch liever spaghetti gehad. Deze wijziging had voor jou niet gehoeven.Tot je verbazing zegt de man van de supermarkt dat je wel al je ongebruikte pakken spaghetti, waar jij wel voor betaald hebt, moet inleveren. Je doet er blijkbaar toch niets mee....
Ter compensatie mag je wel onbeperkt lasagne komen eten (onbeperkt bellen binnen Nederland) maar dan wel in de winkel, dus niet thuis. Daar heb je als hobbykok niets aan. Die lasagne kost ook het eerste jaar evenveel als de spaghetti maar na dat jaar gaan de tarieven flink omhoog.
Je voelt je belazerd en gaat op zoek naar mogelijk heden om de spaghetti dan maar aan vrienden en familie te geven. Helaas dit dat niet mogelijk. Je hebt ook maar één maand de tijd om alle spaghetti uit het magazijn op te eten.
Als je gaat klagen bij de man van de supermarkt haalt hij zijn schouders op. Het doet hem niets. Hij is toch een van de grote supermarkten in de buurt dus de klanten blijven toch wel komen. En als het de klanten dit niet leuk vinden... nou en? Dan gaan ze maar naar die andere supermarkt...
Ik ben dus nu aan het overstappen naar die andere supermarkt, waar de kwaliteit van de spaghetti ietsje beter is, dan die bij de eerste supermarkt en de spaghetti normaliter iets duurder is maar omdat ik bij die andere supermarkt ook de melk koop betaal ik evenveel voor mijn pak spaghetti als ik eerst bij mijn oude supermarkt deed.
(ik ben dus nu aan het overstappen naar KPN omdat ik er niet van hou bedrogen te worden en ik geen vertrouwen meer heb in T-Mobile)