fe
door femke2135 Nov 4, 2015 om 11:09
Computers & telefonie

T-mobile zet zomaar contracten om! Beltegoed weg!

2 november kreeg ik, en met mij vele anderen een e-mail van T-mobile, dat onze 'Flex' en 'Relax' abonnement wordt omgezet naar een 'Stel samen & Stel bij'. Dit gaat over 31 dagen in en hiermee zijn wij ons opgespaarde beltegoed kwijt! Dat T-mobile ons geen geld kan terug geven begrijp ik en dat tijden veranderen en oude abonnementen uiteindelijk moeten worden opgeheven ook. Alhoewel het enorm zonde is, dat je nu nergens meer je beltegoed mag meenemen naar de volgende maand. Maar wat ik niet snap is waarom ze ons 1 maand!!!! van te voren hierover berichten!?
Als ik dit eerder geweten had, dan had ik toen ik deze zomer in Canada zat, ook mijn Nederlandse sim kaart kunnen gebruiken ipv mijn Canadese sim kaart met nieuw beltegoed op te waarderen… Ik hoop dat T-mobile ons even een beter voorstel doet, en dat dit voorstel verschilt per hoeveel beltegoed je nog over hebt. Ik hoop dat Kassa en/of Radar dit gaat behandelen, want dit wat T-mobile mij nu flikt, vindt ik gewoonweg niet kunnen!

4288 58 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 4, 2015 om 11:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Goh, dat is nieuw voor mij. Nog helemaal niks hierover gelezen op het www.;-) Ook niet op dit forum;-)

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 4, 2015 om 11:55
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Femke2135,
hier staan wat antwoorden over dit onderwerp.
Vr, gr.

fe
door femke2135 - Nov 4, 2015 om 13:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, geen goeie zoekmachine op deze website van Kassa dan, want bij mij kwam op alle vlakke niks recents naar boven als ik op 'T-mobile' zocht, maar thanks! Gaat erom dat kassa straks al onze klachten bij elkaar kan tellen en er werkt van maakt, toch?

sj
door sjerika - Nov 4, 2015 om 16:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben deze mail ontvangen. Ons saldo is meer dan 1.300 euro. Ook wij zijn daar in het buitenland zuinig op geweest. Het zou immers altijd geldig blijven.
T-Mobile heeft het over een aanbod met korting, maar het is slikken of wegwezen.
Het aanbod sluit ook niet aan bij het Flex abo, want er zit in het geheel geen internetbundel in. Dus ook in Nederland per Mb betalen en dan niet uit het tegoed maar in contanten, bovenop het maandbedrag.
Toch internetten in een bundel? Dan kan je in "Stel Samen & Stel Bij" je bundels aanpassen. Maar in de kleine lettertjes staat dat je in dat geval je korting op het maandbedrag direct kwijt bent. Dan schiet je dus ineens naar 20 euro per maand, plus de internetbundel. En de internetkosten in het buitenland komen dan ook nog eens bovenop het maandbedrag, i.p.v. ten laste van het "altijd geldige" saldo.
Graag zou ik met Kassa de strijd aangaan met T-Mobile, om op zijn minst een fatsoenlijke overgangstermijn te krijgen en bij het bieden van het alternatief eerst te vragen wat de klant nodig heeft en daar iets moois voor aan te bieden.
Deze streek van T-Mobile zou het ook goed doen in het programma "Oplichting".

he
door henrika_1 - Nov 4, 2015 om 17:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb gisteren de mail gekregen. Contact gehad met de klantenservice van T-Mobile en gevraagd of het legaal is om het beltegoed te laten vervallen. Volgens de medewerker mag dit en staat dit in de telecommunicatiewet. Op mijn vraag of hij mij dit artikel zou willen mailen werd geantwoord dat hij dat niet mocht en ook wist hij niet precies welk artikel dit was. Nog gevraagd of er misschien iemand anders was die het wel wist te vinden, maar dit wist hij niet. Lijkt mij dat T-Mobile de opzegging van het abonnement en het vervallen van het beltegoed toch moet kunnen bewijzen aan de hand van een wetsartikel.
Schandalig dat men niet met een compensatieregeling komt.
Ik neem aan dat de winstcijfers van T-Mobile flink zullen stijgen!

Na mijn gesprek met de klantenservice een sms van T-Mobile met 5 vragen over het contact.
Aangegeven dat ik dit een zeer onklantvriendelijke manier van communiceren vind en dat ik graag zou willen dat zij mij bellen. Hier hoor je dus niets meer op.

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2015 om 23:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sjerika

Wat ik niet begrijp is waarom u in het buitenland zuinig geweest bent op dat tegoed, want in Nederland maakte u het al helemaal niet op. Dat Flex was juist handig omdat ook al de buitenlandse activiteiten uit dat tegoed betasld konden worden.

Masr het internet staat al stampvol adviezen wat te doen met dat tegoed.

Doe er dus zelf maar iets asn, waarom moet Kassa dat voor u doen?

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 11:45
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ik vraag me af, ik lees als voorbeeld: Ons saldo is meer dan 1.300 euro. Ook wij zijn daar in het buitenland zuinig op geweest. Het zou immers altijd geldig blijven. Hoe denkt iemand € 1.300,00, voor velen onder ons evenveel of meer als een maandinkomen aan beltegoed zo'n gigantisch hoog bedrag ooit op te maken ............. Dan heb je een fout abo gekozen.

Daarnaast, de term het zou altijd geldig blijven, altijd in reclame uitingen blijkt tijdelijk te zijn. Er bestaat een H**A, waar je altijd voor 1 euro een ontbijt kreeg, dat altijd is kennelijk niet altijd, want het kost inmiddels ook aanzienlijk meer.

Ja, ik steek de hand in eigen boezen, ik heb een onbeperkt bellen abo, de ene maand bel ik een a twee uur, ik betaal dan te veel, maar de andere maand vele uren. Ik heb nu voor één prijs nooit een hoge rekening.

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 12:01
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@sjerika

om op zijn minst een fatsoenlijke overgangstermijn te krijgen

Hoe zou dat er uit moeten zien met ruim € 1.300 tegoed? Hoe ziet u dat voor U?

ge
door geke pasman - Nov 5, 2015 om 15:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben een brief van T-Mobile ontvangen over het feit dat ons flex abonnement over 1 maand 1 zijdig wordt opgezegd. beltegoed kwijt. €550,= gebeld met T-Mobile krijg alleen u kunt met ons nieuwe voorstel binnen 31 dagen akkoord gaan of u kunt opstappen, maar het beltegoed bent u kwijt

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 15:32
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Geke pasman, en zoals u zijn er nog (kennelijk) tien duizenden die telefoontjes, emails en brieven hebben gekregen hierover. Lees de antwoorden die eerder zijn gegeven eens door.

he
door henrika_1 - Nov 5, 2015 om 16:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag toch gebeld door T-Mobile. In de algemene voorwaarden staat dat T-Mobile gerechtigd is om eenzijdig abonnementen te beeindigen, mits zij dit minimaal 1 maand van te voren kenbaar maken. Mijn abonnement wordt niet volgende maand beeindigd, maar eind februari.
Wij kunnen nu nog een deel van het beltegoed opmaken in het buitenland.

De voorwaarden waar T-Mobile zich op beroept:In antwoord op uw vraag wil ik u verwijzen naar punt 2.2 van de Algemene Voorwaarden welke van toepassing is op de wijziging van uw abonnement: “De Algemene en Aanvullende Voorwaarden en het Tarievenoverzicht kunnen door T-Mobile eenzijdig worden gewijzigd. Wijzigingen zullen door T-Mobile via de Website bekend worden gemaakt. Het actuele Tarievenoverzicht is beschikbaar bij de Klantenservice en op de Website.”
De Telecomwet bepaald dat dergelijke wijzigingen 1 maand van tevoren kenbaar moeten worden gemaakt aan de consument.

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2015 om 17:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@henriks

Hebt u dat zwart op wit?

diumenge
door diumenge - Nov 5, 2015 om 20:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik begrijp al die mensen niet met dat enorme beltegoed. Het is geen geld meer en het heeft geen echte waarde meer als het beltegoed is geworden. Beltegoed sparen om in het buitenland op te maken? Koop daar toch gewoon een lokale sim, ben je veel goedkoper uit. Het abonnement was gewoon niet passend.

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2015 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diumenge

Maar dat is het hem juist. Dat tegoed was prima toen het bellen en sms'en in het buitenland veel duurder was. Maat de hoogte van het beltegoed was in latere jaren niet naar beneden bij te stellen. Elke wijziging betekende verlies beltegoed.

diumenge
door diumenge - Nov 5, 2015 om 22:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar dan betalen mensen dus jaren teveel, omdat ze bang zijn hun beltegoed te verliezen?

gr
door groop04 - Nov 5, 2015 om 22:16
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ook hetzelfde bericht van T-Mobile gehad. Bij mij gaat het "maar" om ongeveer EUR 200,00 maar ik ben echt heel erg boos.

Ik heb recent nog contact gehad met T-Mobile omdat ik mijn abonnement wilde omzetten (ik bel bijna nooit maar heb wel hoog dataverbruik door oa what's app) en ik wilde weten of het tegoed behouden bleef.
Bij het wijzigen van je abonnement zou het beltegoed komen te vervallen maar als ik het abonnement hield zou het gegarandeerd bewaard blijven. Dus heb ik (ten nadele van T-Mobile) bewust mijn oude abonnement behouden.

Ten tijde van het afsluiten van het contract werd er ook gesteld dat het tegoed behouden zou blijven.
Nu komt alsnog het beltegoed te vervallen.

Allereerst ga ik ga dus nu uit pure hufterigheid kijken of ik niet voortijdig als mijn tegoed (via mobiel doneren) aan een goed doel zoals KIKA of de hart stichting kan schenken. Al moet ik me er een hele avond voor suf sms-en...ik gun het T-Mobile niet dat zij dit geld (alweer) in hun zak steken......
Daarna ga ik me oriënteren op een abonnement bij een andere provider en mijn T-Mobile abonnement na bijna 15 jaar klant geweest te zijn (oude "BEN" klant) beëindigen!!

ge
door gerard55 - Nov 5, 2015 om 23:10
57 Antwoorden / 11 Vragen

Schandalige actie van T-Mobile. Ze hebben al eerder geprobeerd mijn Flex abonnement stiekem om te zetten naar Relax, omdat ze het beltegoed willen hebben. Ja, T-Mobile mag een maand van te voren een abonnement opzeggen, maar dat betekent nog niet dat je het beltegoed zonder enige tegenprestatie mag inpikken. Moreel gezien moet T-Mobile dat ook niet willen, omdat je ook trouwe klanten schaadt met die actie. Ik denk dat juridisch gezien T-Mobile een prestatie moet leveren voor het beltegoed. Ik heb zo'n €230,- staan en kan dat nooit opmaken voor dat het abonnement is omgezet. Ik heb de redactie van Kassa hierover ook al aangeschreven en ik denk dat alle gedupeerden dat moeten doen. Misschien kunnen we collectief iets bereiken.

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2015 om 23:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 5 nov 2015, 22:05]Maar dan betalen mensen dus jaren teveel, omdat ze bang zijn hun beltegoed te verliezen?

Als ik naar mijzelf kijk, ik betaal slecht € 7,62, krijg daarvoor het dubbele asn tegoed. Bel heel weinig. Ik kon bij de overgang van Orange naar T-mobile mijn abonnement halveren. Toen € 7,50 was de lasgste mogelijkheid.

Tot en met 2011 was ik elk jaar een maand of vier vijf in het buitenland, kon ik mijn tegoed benutten. Is niet meer van toepassing, dus ik had tot een pasr weken geleden zo'n € 200 "over". Je kunt er geen internetbundel van aanschaffen of wat dan ook.

Persoonlijk begrijp ik ook die heel hoge bedragen van boven de € 1.000 niet.

diumenge
door diumenge - Nov 5, 2015 om 23:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 nov 2015, 23:12]Als ik naar mijzelf kijk, ik betaal slecht € 7,62, krijg daarvoor het dubbele asn tegoed. Bel heel weinig. Ik kon bij de overgang van Orange naar T-mobile mijn abonnement halveren. Toen € 7,50 was de lasgste mogelijkheid.

Tot en met 2011 was ik elk jaar een maand of vier vijf in het buitenland, kon ik mijn tegoed benutten. Is niet meer van toepassing, dus ik had tot een pasr weken geleden zo'n € 200 "over". Je kunt er geen internetbundel van aanschaffen of wat dan ook.

Persoonlijk begrijp ik ook die heel hoge bedragen van boven de € 1.000 niet.

Ja, zo kan ik het mij nog wel voorstellen. Maar die absurd hoge bedrag dus niet.

Nouja, gezien het vele aantal vragen is het een leuk onderwerp voor het programma denk ik.

ge
door gerard55 - Nov 5, 2015 om 23:26
57 Antwoorden / 11 Vragen

Ik lees meer dat mensen zich hoge beltegoeden niet kunnen voorstellen, maar wat doet dat er toe? Dat maakt de zaak toch niet anders, dan dat T-Mobile dan nog meer inpikt. Ik hoop dat Kassa hier een item van gaat maken.

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 23:33
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ik lees meer dat mensen zich hoge beltegoeden niet kunnen voorstellen, maar wat doet dat er toe?

Als ik "beltegoeden" van vele honderden tot zelfs € 1.300 hier zie passeren, weet ik één ding. Dit soort bedragen krijg je niet weg gebeld, èn je hebt aan zekerheid grenzend een absoluut fout abo. Het zijn in mijn visie absurd hoge tegoeden. € 230 kost je dat al weken tot maanden bellen om dat op een normale manier op te maken, zelfs in het buitenland.

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2015 om 23:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diumenge

Ik heb nu nog, na uitbetalen, een klein bedrag over. Heb zelf nog geen brief gehad. Maar zodra ik dat krijg laat ik het restant uitbetalen en ga elders kijken of wellicht over op pre paid. Ik weet alleen niet of je je nummer kunt behouden van een abonnement naar een prepaid asnsluiting.

Dus maar eens zoeken wat aantrekkelijk is tzt.

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 23:38
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER eens, Tijger1, mijn partner heeft hier al jaren goede ervaringen mee en belt super veel ( 1 a 2 keer per 3 maanden), het tegoed blijft staan, als je maar zo nu en dan een sms je of een belletje pleegt van 10 seconden.

alexishoop
door alexishoop - Nov 6, 2015 om 00:06
562 Antwoorden / 6 Vragen

hoge bedragen of niet, dat tegoed is bedoelt voor telecom diensten en als T-mobiel die niet meer wil leveren dan heb je recht op je geld terug en zomaar uitsluiten dat je er geen aanspraak op kunt maken mag niet, dat is alleen toegestaan als de situatie dat vereist en dat is hier niet het geval, omgekeerd heeft tmobile ook het recht je een factuur te sturen bij een negatieve saldo.

mahadma
door mahadma - Nov 6, 2015 om 00:15
11569 Antwoorden / 51 Vragen

De tijd zal leren wat het 'laatste bod' is van T mobile.

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2015 om 00:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mahadma

Dank u wel. Heel interessant. Past denk ik precies in mijn straatje. :-)

diumenge
door diumenge - Nov 6, 2015 om 06:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 nov 2015, 23:33]@diumenge

Ik heb nu nog, na uitbetalen, een klein bedrag over. Heb zelf nog geen brief gehad. Maar zodra ik dat krijg laat ik het restant uitbetalen en ga elders kijken of wellicht over op pre paid. Ik weet alleen niet of je je nummer kunt behouden van een abonnement naar een prepaid asnsluiting.

Dus maar eens zoeken wat aantrekkelijk is tzt.

Ja, providers zijn ook verplicht om nummerbehoud te verzorgen bij een overstap van postpaid naar prepaid.

di
door divert - Nov 6, 2015 om 13:18
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 nov 2015, 23:12][quote=diumenge schreef op donderdag 5 nov 2015, 22:05]Maar dan betalen mensen dus jaren teveel, omdat ze bang zijn hun beltegoed te verliezen?

Als ik naar mijzelf kijk, ik betaal slecht € 7,62, krijg daarvoor het dubbele asn tegoed. Bel heel weinig. Ik kon bij de overgang van Orange naar T-mobile mijn abonnement halveren. Toen € 7,50 was de lasgste mogelijkheid.

Tot en met 2011 was ik elk jaar een maand of vier vijf in het buitenland, kon ik mijn tegoed benutten. Is niet meer van toepassing, dus ik had tot een pasr weken geleden zo'n € 200 "over". Je kunt er geen internetbundel van aanschaffen of wat dan ook.

Persoonlijk begrijp ik ook die heel hoge bedragen van boven de € 1.000 niet.

Mijn ouders hebben hetzelfde "probleem" als jij. Zitten ook met dit 7,62 abonnement, al jaren, en ook een beltegoed van een paar honder euro.

Wat ik in deze hele discussie mis, is het het exacte voorstel dat door T-Mobile is gedaan. Mijn ouders hebben het aanbod gekregen een Stel Samen en Stel Bij abonnement te nemen, wat 7,50 per maand kost en waarmee 24 maanden lang onbeperkt in Nederland kunnen bellen, onbeperkt SMSen in heel Europa en 120 minuten per maand gratis bellen in Europa.

Dat vind ik eigenlijk helemaal geen onredelijk voorstel.

Aan al die mensen die nu mopperen over hun geld dat afgepakt wordt door T-Mobile zou ik willen adviseren: het tegoed dat je nu nog bij T-Mobile hebt staan is geen geld. Ja, het is Mickey Mouse geld, Monopoly geld. Je kan er niets mee, behalve bellen bij T-Mobile. Dus als je nu in ruil voor dat tegoed voortaan onbeperkt mag bellen, wat ga je er dan op achteruit? Helemaal niets.

En eigenlijk had je natuurlijk al veel eerder afscheid moeten nemen van dat Mickey Mouse geld. Als je een tegoed van 1300 euro hebt opgebouwd, dan betaal je gewoon iedere maand veel te veel. En dat geld dat iedere maand teveel van je rekening wordt afgeschreven: dat is wel echt geld waar je iets mee had kunnen doen. Op het moment dat het is geconverteerd naar T-Mobile Mickey Mouse euro's, dan is het gewoon weg en kun je er alleen nog maar mee bellen. En dat deed je blijkbaar niet, anders heb je geen honderden of meer dan 1000 euro aan Mickey Mouse euro's.

Stap gewoon over naar een passend en goedkoper abonnement en gooi je Mickey Mouse geld weg. Dat is de enige manier om wat van je Mickey Mouse euro's terug te zien.

co
door corrybruel - Nov 6, 2015 om 13:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben behoorlijke beltegoeden staan bij T-Mobile. Samen goed voor ca. € 750,--. In de zomer belden we veel en in de winter minder. Ronduit diefstal van T-Mobile, zeker als je bedenkt dat je over een maand al over moet stappen naar een andere abonnement bij T-Mobile of elders.

De vraag is echter wat je er tegen kan doen.

mahadma
door mahadma - Nov 6, 2015 om 13:44
11569 Antwoorden / 51 Vragen

De vraag is echter wat je er tegen kan doen. Niets,

Hoe wil u € 750 euro op bellen? Uw telefoon als babyfoon gaan gebruiken, dan schiet het op.

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2015 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer dat iedereen weer dezelfde vraag stelt: "wat te doen", maar niet de eerdere en andere reacties leest en dus de helft van het tegoed laat uitbetalen. Die helft hebben ze (wij) tenslotte zomaar gekregen van T-mobile bij de overgang van Orange naar T-mobile.

di
door divert - Nov 6, 2015 om 13:51
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=corrybruel schreef op vrijdag 6 nov 2015, 13:39]Ook wij hebben behoorlijke beltegoeden staan bij T-Mobile. Samen goed voor ca. € 750,--. In de zomer belden we veel en in de winter minder. Ronduit diefstal van T-Mobile, zeker als je bedenkt dat je over een maand al over moet stappen naar een andere abonnement bij T-Mobile of elders.

De vraag is echter wat je er tegen kan doen.

Mijn ouders hebben van T-Mobile een aanbod gekregen om de komende 24 maanden voor maandelijks minder geld onbeperkt te bellen. Een dergelijk aanbod zal jij toch ook gekregen hebben? Wat is dan je probleem?

ge
door gerard55 - Nov 6, 2015 om 17:56
57 Antwoorden / 11 Vragen

Divert, kom nou toch, wat is dat voor een vraag. Het probleem wat Corry heeft en ik dus ook, is dat het beltegoed ongeacht de hoogte door T-Mobile wordt ingepikt. Als iemand nog 1 euro beltegoed heeft krijg deze hetzelfde als iemand die 1000 euro tegoed heeft. Een probleem van 999 euro of zie je dat niet? Wat gebeurt er na 24 maanden? Moet we dan meer gaan betalen terwijl er eerst honderden euro's zijn ingepikt? Begin je het probleem al te zien? Ik hoop het wel. Niet zo zeer voor mij, maar het is toch prettig als je een stabiele en evenwichtige wijze van denken hebt over zaken.

ge
door gerard55 - Nov 6, 2015 om 18:11
57 Antwoorden / 11 Vragen

Divert ik lees nog even terug en zie nog zo'n reactie van je, waarin je schrijft over Mickey Mouse geld. Wat een onzin allemaal. Zit je in de reclamesector, dat je met dit soort kulverhalen probeert mensen aan het twijfelen te brengen over dat wat zij als probleem ervaren? Een handig praatje hier en daar en mensen houden hun waffel wel. Zo is het in dit geval toch echt niet. Heb beltegoed is inderdaad geen geld, maar vertegenwoordigt wel een waarde waar een tegenprestatie tegenover moet staan. Ik hoor je al denken: nou die krijg je toch in onbeperkt bellen. Dat lijkt waar, maar wat na die 24 maanden? Dan ga je dus veel meer betalen voor iets waar je nu een tegoed voor hebt staan. T-Mobile zou het netjes doen als de klanten die het betreft hun beltegoed kunnen inwisselen tegen toekomstige abonnementskosten. Dan sta je op een bepaalt moment quitte. Echter T-Mobile heeft mij al eerder mijn Flex abonnement, die voor mij het voordeligste is, met een "administratie foutje" omgezet naar een abonnement waarbij ik mijn beltegoed zou verliezen. Men is er dus al jaren mee bezig om dat beltegoed toe te eigenen. Dit zaakje stinkt, Divert. Denk niet te kort door de bocht over zaken waar anderen een probleem mee hebben.

di
door divert - Nov 6, 2015 om 20:37
16 Antwoorden / 0 Vragen

gerard55, nee ik zit niet in de reclamesector. En ik schrijf geen onzin. Je tegoed bij T-Mobile is Mickey Mouse geld. Het is gewoon niets waard. Sterker: T-Mobile heeft het tegoed zelfs iedere maand verdubbeld om er dan hun eigen belminuten voor te kunnen verkopen. Ze hadden het ook kunnen verviervoudigen en hun belminuten nog eens verdubbelen in prijs. Snap je? Het is gewoon Monopoly geld geworden. Het is niets waard, je kan er niets mee doen.

Het enige wat je dus kan kopen voor je Monopoly geld is belminuten bij T-Mobile. Nou, die krijg je nu 2 jaar lang oneindig veel. Probleem opgelost. Ik vind dat een hele nette oplossing. Maar ja, mensen die weinig bellen compenseren met oneindig veel belminuten zal wellicht niet veel indruk maken op die mensen, maar het is echt het enige wat ze gekocht hebben.

Je overige voorstellen zijn nonsens. Het beltegoed wat deze mensen hebben was bedoeld om te bellen. Dat is jarenlang duidelijk geweest en dat hebben die mensen nooit gedaan, maar hebben structureel maand na maand, jaar na jaar, veel te veel beltegoed ingekocht en daar maar een fractie van opgemaakt. Nu komen mensen eindelijk tot de conclusie dat ze hun tegoed van zijn lang zal ze leven niet op gaan krijgen en is zelfs twee jaar lang oneindig veel bellen en SMSen nog niet goed genoeg als compensatie.

Maar ik maak uit jouw opmerking op dat het met name pijn doet dat mensen die weinig tegoed hadden hetzelfde voorstel krijgen als de mensen die veel tegoed hadden.

ir
door irma64 - Nov 6, 2015 om 23:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop dat Kassa dit Item gaat uitzoeken.

Op de factuur staat in duidelijk bij nieuw tegoed een euro teken.
En nu zijn het volgens Tmobile belminuten.

Ook ik heb op advies van Tmobile nooit mijn abonnement aangepast, want anders was ik mijn tegoed kwijt.

Dit is diefstal

gr
door groop04 - Nov 6, 2015 om 23:46
11 Antwoorden / 0 Vragen

helemaal eens met gerard55.

een van de issues is dat je als klant misleid bent. Het opgespaarde tegoed zou onbeperkt houdbaar blijven. T-Mobile beslist nu eenzijdig om daar vanaf te stappen. Dat is klantenbedrog!

een ander issue is dat sommige mensen bewust zuinig op hun beltegoed zijn geweest (stel dat je een keer in een periode veel moet bellen) en anderen hadden een te ruim abonnement omdat een kleiner abonnement niet mogelijk was. Dit wordt nu zo maar afgepakt.

Bovendien wordt je slechts één maand van te voren geconfronteerd met deze wijziging. Dit is veel te kort. Je kunt het tegoed ook niet schenken aan een goed doel (zie diverse topics op T-Mobile forum).

Je koop elke maand drie pakken spaghetti waarvan de verkoper zegt dat die onbeperkt houdbaar zijn en natuurlijk mag jij altijd je spaghetti houden, je hebt er immers voor betaald. Je verbruikt maar één pak spaghetti per maand maar je moet er elke maand toch drie kopen want een lagere afname is bij de supermarkt niet mogelijk. Je hebt er echt maar één nodig maar dat is geen probleem. Van de supermarkthouder mag je de niet gebruikte spaghetti wel in zijn magazijn bewaren. De spaghetti is onbeperkt houdbaar dus 2 pakken per maand gaat naar het magazijn. Dat je de spaghetti kan en mag bewaren is handig voor als de familie langskomt want dan gaan er wel in een keer 4 pakken extra spaghetti doorheen. Na een jaar, waarin je familie 2 keer is langs geweest, liggen er dus nog 16 pakken spaghetti van jou in het magazijn. Maar het kan zo maar zijn dat je familie volgend jaar wel 10 keer langskomen. Met jou familie weet je het maar nooit...
Ineens staat de man van de supermarkt voor je deur. Hij stopt met het verkopen van spaghetti en gaat ineens over op het verkopen van lasagne. Spaghetti is namelijk niet meer van deze tijd, lasagne is veel hipper. he bah. Je lust wel lasagne maar je had toch liever spaghetti gehad. Deze wijziging had voor jou niet gehoeven.Tot je verbazing zegt de man van de supermarkt dat je wel al je ongebruikte pakken spaghetti, waar jij wel voor betaald hebt, moet inleveren. Je doet er blijkbaar toch niets mee....
Ter compensatie mag je wel onbeperkt lasagne komen eten (onbeperkt bellen binnen Nederland) maar dan wel in de winkel, dus niet thuis. Daar heb je als hobbykok niets aan. Die lasagne kost ook het eerste jaar evenveel als de spaghetti maar na dat jaar gaan de tarieven flink omhoog.
Je voelt je belazerd en gaat op zoek naar mogelijk heden om de spaghetti dan maar aan vrienden en familie te geven. Helaas dit dat niet mogelijk. Je hebt ook maar één maand de tijd om alle spaghetti uit het magazijn op te eten.
Als je gaat klagen bij de man van de supermarkt haalt hij zijn schouders op. Het doet hem niets. Hij is toch een van de grote supermarkten in de buurt dus de klanten blijven toch wel komen. En als het de klanten dit niet leuk vinden... nou en? Dan gaan ze maar naar die andere supermarkt...

Ik ben dus nu aan het overstappen naar die andere supermarkt, waar de kwaliteit van de spaghetti ietsje beter is, dan die bij de eerste supermarkt en de spaghetti normaliter iets duurder is maar omdat ik bij die andere supermarkt ook de melk koop betaal ik evenveel voor mijn pak spaghetti als ik eerst bij mijn oude supermarkt deed.

(ik ben dus nu aan het overstappen naar KPN omdat ik er niet van hou bedrogen te worden en ik geen vertrouwen meer heb in T-Mobile)

gr
door groop04 - Nov 7, 2015 om 00:09
11 Antwoorden / 0 Vragen

dus @ divert
Het is dus geen monopoly geld, het gaat hier over MIJN belminuten / MIJN spaghetti.
In het magazijn ligt niet het geld wat ik voor de spaghetti betaald heb maar wel MIJN spaghetti!!!
En ik wil met MIJN spaghetti kunnen doen wat IK wil. Het is dus te gek voor woorden dat de supermarkt bepaalt wat er met MIJN spaghetti moet gebeuren en dat ik afstand van MIJN spaghetti moet doen terwijl ik wel voor die spaghetti betaald heb...

ge
door gerard55 - Nov 7, 2015 om 00:44
57 Antwoorden / 11 Vragen

Ik overweeg mijn beltegoed via b.v. Thoorn.nl te cashen, dan blijkt gelijk dat het geen Mickey Mouse geld is maar voor 63% klinkende munt.

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2015 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@groep04

Perfect verwoord. :-)

ge
door gerard55 - Nov 7, 2015 om 17:23
57 Antwoorden / 11 Vragen

Na een antwoord van T-Mobile begrijp ik nu wat er met het beltegoed wordt gedaan. Nee, het wordt niet ingepikt en het is ook geen Mickey Mouse geld.
Wat heeft men gedaan: het nieuwe abonnement 'Stel samen & Stel bij' begint met een startabonnement en verder kun je het gaan samenstellen en bijstellen. Voor het abonnement zoals T-Mobile dat nu heeft samengesteld betaal je normaal €20,- Dat bestaat uit een startabonnement van €10 ,- en een bel en sms deel van €10,- Heb je nog veel beltegoed zoals ik met €240,- dan rekent men een €10,- per maand van het nieuwe abonnement af en ik krijg nog €2,50 cadeau, dus 2 jaar voor €7,50 per maand heb ik een abonnement van €20,-

Dat lijkt fideel, maar wat na 2 jaar? Ik weet het wel, dan stop ik met het abonnement bij T-M

aurora1
door aurora1 - Nov 7, 2015 om 17:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 6 nov 2015, 06:40][quote=tijger1 schreef op donderdag 5 nov 2015, 23:33]@diumenge

Ik heb nu nog, na uitbetalen, een klein bedrag over. Heb zelf nog geen brief gehad. Maar zodra ik dat krijg laat ik het restant uitbetalen en ga elders kijken of wellicht over op pre paid. Ik weet alleen niet of je je nummer kunt behouden van een abonnement naar een prepaid asnsluiting.

Dus maar eens zoeken wat aantrekkelijk is tzt.

Ja, providers zijn ook verplicht om nummerbehoud te verzorgen bij een overstap van postpaid naar prepaid.

Volgens Simyo is dat mogelijk: klik hier.
Zaak is dat dan wel nog wat centen op de oude simkaart moeten staan. Ik heb dat jaren geleden gedaan met een tegoed van 6 ct.
Ik kreeg tijdelijk een simkaart met ander nummer wat binnen ca een week omgezet is naar mijn oude nummer. Ze melden alles over de voortgang per mail en/of sms.
Toen ik een ander formaat simkaart nodig had vanwege een andere gsm heb ik eenmalig een bedrag daarvoor (het activeren) moeten betalen. Dat kon alles kon via mijn account geregeld worden. Tegenwoordig hebben ze 3-in 1 simkaarten.
Opwaarderen hoeft niet als je maar eens binnen het halfjaar een sms"je stuurt of even belt.

alexishoop
door alexishoop - Nov 7, 2015 om 20:54
562 Antwoorden / 6 Vragen

http://www.thoorn.nl/
Wegens de enorme toestroom aan klanten, wordt er pas weer uitbetaald op 31 december, wanneer Thoorn.nl de tegoeden zelf van de provider krijgt uitgekeerd.

zitten dus ook nadelen aan, snap echt niet waarom iedereen zo paniekerig doet, gewoon de provider je eindfactuur sturen met je bankrekening en aanhouden op een terugboeking van je te veel betaalde saldo voor niet verbruikte diensten.

het is de keuze van de provider om op te zeggen, maar je mag niet zomaar schade uitsluiten, daar moet een bedrijf een goede reden voor hebben en die heeft Tmobile niet. ze weten wie de klant is, en in andere gevallen sturen ze ook een eindafrekening.

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2015 om 21:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan moet je dus even tot 31 december wachten tot je door Thoorn uitbetaald krijgt, so what. Wat is daar het nadeel van?

mahadma
door mahadma - Nov 7, 2015 om 21:30
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als het T mobile "tegoed" was blijven bestaan had u het toch ook niet "in handen"
gekregen?

alexishoop
door alexishoop - Nov 7, 2015 om 22:04
562 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 7 nov 2015, 21:30]Als het T mobile "tegoed" was blijven bestaan had u het toch ook niet "in handen" gekregen?

dat is de situatie niet, maar als klant kun je ook daartegen bezwaar maken. Men moet het ook niet ingewikkeld maken, als een partij niet meer wil leveren voor diensten die wel betaald zijn, hoor je de klant terug te betalen, ik snap dus ook niet waarom Tmobile je niet zou willen crediteren, dat is een bijzonder domme houding van het bedrijf, want daarmee schaadt je niet alleen de klant maar ook de hele sector.

en ik snap wel, vaak zijn het maar een paar tientjes en dus niet de moeite waard om voor de procederen, maar eigenlijk zou de overheid hier moeten ingrijpen en eventueel de zendvergunning moeten intrekken als tmobile haar klanten op deze wijze wil benadelen.

want dat schijnt kennelijk de enige manier te zijn om van deze rare onzin voorwaarden af te komen.

mahadma
door mahadma - Nov 7, 2015 om 22:07
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als het T mobile "tegoed" was blijven bestaan had u het toch ook niet "in handen"
gekregen?
Ik bedoelde deze opmerking t.o.v. Tijger1, :Dan moet je dus even tot 31 december wachten tot je door Thoorn uitbetaald krijgt, so what. Wat is daar het nadeel van?

ja
door jack7 - Nov 8, 2015 om 00:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad pure diefstal!
Ik heb ook zo'n Flex abonnement en ben kwam enkele jaren geleden een methode tegen waarmee ik het grootste deel van mijn niet gebruikte beltegoed terug heb kunnen halen.
Dit geld is niet van T-mobile maar van de klant.
Je hoeft volgens mij nergens te betalen voor een dienst die niet geleverd is,waar je geen gebruik van maakt en waarschijnlijk ook geen gebruik meer van gaat maken.
Een doodnormale economisch aanvaardde regel dacht ik zo.
Ik weet een manier om er voor te zorgen dat u,uw geld voor het grootste deel terug kan halen maar weet niet of ik dat op dit forum mag zetten.
Ik probeer het toch.
Niet voor mezelf maar omdat ik van mening ben dat iedereen recht heeft op zijn geld terug.
De smerige spelletjes die door T-Mobile worden gespeeld moeten worden afgestraft!
Wilt u weten hoe u,uw geld terug kan krijgen,kijk op Marktplaats.
Ik heb daar een advertentie staan onder telefoonabonnementen met de titel.
T-Mobile slachtoffer? etc.. Mail mij en ik laat u weten hoe.
Durf dit niet op dit forum te zetten omdat ik bang ben dat mijn reactie dan meteen verwijderd wordt.
Bij deze vraag ik dan ook de redactie evt. (bij problemen) contact met mij op te nemen.
Eerlijkheid staat bij mij bovenaan en T-Mobile is niet eerlijk maar besteelt op deze manier haar klanten.
Ik hoop veel mensen van dienst te mogen zijn en zo te voorkomen dat T-Mobile haar zakken vult met UW geld.

diumenge
door diumenge - Nov 8, 2015 om 08:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@jack7, wil je die link naar hhraq@slipry.net mailen? Bedankt.

zoekster
door zoekster - Nov 9, 2015 om 10:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De man die in Kassa kwam vertellen 'hoe het zit' is geen jurist, maar een ict analist. Dat vond ik meteen al het zwaktebod in deze aflevering van Kassa.

Er is echter een serieuze juridische discussie gaande op de blog van Arnoud Engelfriet, voor de geinteresseerde, hier de link

klik HIER

kn
door knoflookpad - Nov 12, 2015 om 09:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een flex abonnement bij T-Mobile. Ik heb weliswaar geen beltegoed meer van honderden euro's maar vind het toch jammer om € 120 onbenut te laten. Op dit moment loopt er een actie voor Unicef. Stuur een bericht naar 4333, vermeld het woord Unicef en je doneert € 3. Overigens zijn er meerdere acties via 4333. Je kunt op deze wijze het geld, wat je, zoals het er nu uitziet toch kwijt bent, een goede bestemming geven.

gr
door groop04 - Nov 12, 2015 om 19:17
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=knoflookpad schreef op donderdag 12 nov 2015, 09:56]Ook ik heb een flex abonnement bij T-Mobile. Ik heb weliswaar geen beltegoed meer van honderden euro's maar vind het toch jammer om € 120 onbenut te laten. Op dit moment loopt er een actie voor Unicef. Stuur een bericht naar 4333, vermeld het woord Unicef en je doneert € 3. Overigens zijn er meerdere acties via 4333. Je kunt op deze wijze het geld, wat je, zoals het er nu uitziet toch kwijt bent, een goede bestemming geven.

Waarschuwing!!! Pas hiermee op!
Ik heb een relax abonnement. Ik heb op deze wijze een aantal donaties aan de hartstichting gedaan (sms HART naar 4333, na deze actie door T-Mobile gun ik het hen niet dat ze op deze wijze het geld in hun zak steken...). Tot mijn verbazing werd mijn beltegoed niet minder. Even verder gekeken en wat blijkt. De donaties worden aangemerkt als buiten-de-bundel gemaakte kosten en gaan dus niet van mijn beltegoed af. Misschien geldt dit niet voor de flex abonnementen maar het lijkt erop dat dit voor relax abonnementen niet werkt.

kn
door knoflookpad - Nov 12, 2015 om 20:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=groop04 schreef op donderdag 12 nov 2015, 19:17][quote=knoflookpad schreef op donderdag 12 nov 2015, 09:56]Ook ik heb een flex abonnement bij T-Mobile. Ik heb weliswaar geen beltegoed meer van honderden euro's maar vind het toch jammer om € 120 onbenut te laten. Op dit moment loopt er een actie voor Unicef. Stuur een bericht naar 4333, vermeld het woord Unicef en je doneert € 3. Overigens zijn er meerdere acties via 4333. Je kunt op deze wijze het geld, wat je, zoals het er nu uitziet toch kwijt bent, een goede bestemming geven.

Waarschuwing!!! Pas hiermee op!
Ik heb een relax abonnement. Ik heb op deze wijze een aantal donaties aan de hartstichting gedaan (sms HART naar 4333, na deze actie door T-Mobile gun ik het hen niet dat ze op deze wijze het geld in hun zak steken...). Tot mijn verbazing werd mijn beltegoed niet minder. Even verder gekeken en wat blijkt. De donaties worden aangemerkt als buiten-de-bundel gemaakte kosten en gaan dus niet van mijn beltegoed af. Misschien geldt dit niet voor de flex abonnementen maar het lijkt erop dat dit voor relax abonnementen niet werkt.

kn
door knoflookpad - Nov 12, 2015 om 20:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=groop04 schreef op donderdag 12 nov 2015, 19:17][quote=knoflookpad schreef op donderdag 12 nov 2015, 09:56]Ook ik heb een flex abonnement bij T-Mobile. Ik heb weliswaar geen beltegoed meer van honderden euro's maar vind het toch jammer om € 120 onbenut te laten. Op dit moment loopt er een actie voor Unicef. Stuur een bericht naar 4333, vermeld het woord Unicef en je doneert € 3. Overigens zijn er meerdere acties via 4333. Je kunt op deze wijze het geld, wat je, zoals het er nu uitziet toch kwijt bent, een goede bestemming geven.

Waarschuwing!!! Pas hiermee op!
Ik heb een relax abonnement. Ik heb op deze wijze een aantal donaties aan de hartstichting gedaan (sms HART naar 4333, na deze actie door T-Mobile gun ik het hen niet dat ze op deze wijze het geld in hun zak steken...). Tot mijn verbazing werd mijn beltegoed niet minder. Even verder gekeken en wat blijkt. De donaties worden aangemerkt als buiten-de-bundel gemaakte kosten en gaan dus niet van mijn beltegoed af. Misschien geldt dit niet voor de flex abonnementen maar het lijkt erop dat dit voor relax abonnementen niet werkt.

[quote]Mijn beltegoed is meer dan gehalveerd, dus zowel Unicef als Artsen zonder grenzen varen er wel bij!

gr
door groop04 - Nov 12, 2015 om 20:31
11 Antwoorden / 0 Vragen

@knoflookpad. Ik geloof je direct!! Ik denk dat er echter een verschil is tussen flex en relax abonnementen. Het lijkt erop dat je bij flex abonnementen wel binnen je bundel kan doneren en dat dit bij relax abonnementen buiten de bundel valt. Als je dus doneert met een relax abonnement komt het bovenop de normale kosten.. Even oppassen dus als je een relax abonnement hebt.

Er is ook een verschil met het terughalen van geld via derde partijen. Ook deze optie is niet bruikbaar voor relax abonnementen omdat het bellen naar deze nummers van deze tussenbedrijven buiten de bundel vallen...
(Ik bedoel hiermee de methode waarbij je belt naar een telefoonnummer van een tussenbedrijf, Het tussenbedrijf brengt die de kosten in rekening brengt bij T-Mobile en stort daarna een deel op jouw rekening. Dat is illegaal overigens maar ik denk dat iedereen na deze onklantvriendelijke actie daar maling aan heeft (zou ik zeker hebben als ik een flex abonnement had..))

Het is dus zeer spijtig voor relax abonnees. Je kan je tegoed niet laten uitkeren en je kunt ook niet doneren. Mooie winst voor T-Mobile.
Helaas staat T-Mobile juridisch in zijn recht. Het enige wat je als klant zou kunnen doen is masaal je abonnement opzeggen en overstappen naar een andere provider. Helaas is het animo hiervoor laag. Veel klanten klagen maar weinig stappen daadwerkelijk over naar een andere provider. Gevolg is dat T-Mobile de pijn van deze actie niet gaat voelen.. Het interesseert ze daarom helemaal niets... Het is voor hen een storm die vanzelf weer overwaait.

Ach inmiddels ben ik alweer 3 dagen heel blij met mijn KPN abonnement die mij, omdat ik ook al KPN-alles-in-een-had, evenveel kost als mij T-Mobile abonnement. Mij zien ze bij T-Mobile niet meer terug...

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2015 om 22:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch voor iedereen duidelijk dat er een verschil is tussen flex en relax abonnementen?

En er is niets illegaals asn het laten uitbetalen van je tegoed of doneren aan wie dan ook bij ern flex.

ma
door mathijsje - Nov 13, 2015 om 10:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb de mail ontvangen. Vond het abonnement dat ik heb juist erg fijn omdat. Wij dat overal konden gebruiken. Nu is zomaar je bel te goed weg of dat tien euro of duizend euro is. Het is wel je eigen geld wat je betaald hebt en waar je nog geen diensten van hebt afgenomen. Zo komen de aanbieders wel makkelijk aan winst. Dat vind ik niet eerlijk.

mahadma
door mahadma - Nov 13, 2015 om 11:23
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Dat vind ik niet eerlijk.

U heeft een contract getekend met een wederzijdse opzegtermijn. Waarom mag dan de ene parttij wel opzeggen en de andere niet?