Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: julius
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 9, 2018 om 16:07weigeren smartphones in mijn privéomgevingIk heb in mijn vraag nergens een verband gemaakt tussen opnames maken ten dienste van een klus/reparatie of andere doeleinden/opdrachten.
Het gaat mij hier specifiek om mijn recht op privacy achter mijn voordeur.
Met een smartphone worden zomaar een fototoestel en een camera van iemand anders, zonder specifieke toestemming, binnengelaten in mijn privéomgeving.
Naar mijn mening zou ik dat moeten kunnen weigeren. -
Oct 4, 2017 om 12:33Updates windows10Beste tijger,
Als je niet erg handig bent met de PC heeft het volgens mij ook niet zo veel zin om op deze plaats een zo verregaande vraag te stellen.
Met te weinig kennis ga je dit niet zomaar verhelpen.
Mijn advies zou zijn om eens uit te vogelen op welke manier aan huis hulp kan worden geboden; ik denk hierbij bijv.aan hulp op afstand van een gespecialiseerde computerwinkel in de buurt.
Zij kunnen met jouw medewerking/medeweten even in jouw computer kijken welke oplossing het beste zal werken en leggen jou precies uit hoe je hen toegang kunt verschaffen en hoe je deze verbinding ook weer afsluit na behandeling.
Vervolgens blijf je zelf meekijken op je eigen computer hoe zij 'live' het probleem verhelpen.
Het is meestal niet geheel gratis, maar een betaalbare hulp is zeker te vinden. Vraag eerst naar de prijs, dit is vaak per kwartier.
Ga niet voor goedkoop in zee met beunhazen; goedkoop is in dit geval zeker frauduleuze duurkoop, vooral ook voor later.
mvg Hans -
Sep 8, 2017 om 13:52Geteisterd door nep-emails van AH en anderen Hoe kom ik daarvan af.Hallo Jan,
Het beste wat je kunt doen is de spam blokkeren op de server van je provider via webmail en dus niet binnen een eigen emailaccount online.
Daarvoor log je in bij webmail van de provider en klikt in het beginscherm op instellingen / email / emailfilters.
Er verschijnt een scherm met emailfilterinstellingen en daar klik je op toevoegen.
In het scherm emailfilter toevoegen vul je eerst bij naam "@het te blokkeren adres" in / dan op de volgende regel een zelf te kiezen "trefwoord" uit dit adres, het beste 1 sleutelwoord van vóór het @-teken / dan op de volgende regel "verplaatsen naar prullenbak"(drop down menu) en als laatste geen verdere vinkjes zetten en opslaan.
Dit is de werkwijze in mijn webmailaccount (KPN Webmail); in webmail van andere providers zal het niet veel anders zijn. Maar dat weet ik dus niet.
Eenzelfde verzender van deze malware heeft vaak de vervelende eigenschap om meerdere adressen te gebruiken met steeds een iets ander adres door bijv. een punt of tekentje of landcode te verplaatsen en/of te veranderen. Het is verstandig om deze allemaal apart te blokkeren in webmail en na 5 keer houdt het meestal wel op, waarschijnlijk omdat de verzender dan wel doorheeft dat je weet hoe hem/haar/het te behandelen.
In het begin wat werk dus, maar sinds ik deze methode heb ontdekt ben ik malwarevrij gebleven met af en toe een nieuwe deelnemer op deze markt.
Ervoor had ik ook dagelijks last. Nu volstaat het om eens in de zoveel tijd de prullenbak te legen op de webmailpagina wat niet eens noodzakelijk is.
En welke Windows versie heb je? Je hebt waarschijnlijk een Windows Live Mail-account bewaard uit een oudere versie dan Windows 10, maar die wordt niet meer ondersteund door Windows, wat weer een reden kan zijn van de vele spam. Als je wilt weten hoe je overstapt op een ander, wel ondersteund, emailprogramma en met behoud van alle emails en submappen, dan kunnen we daar even een nieuw onderwerp over beginnen of zoeken in het archief.
Ik zou een Windows emailprogramma afraden, omdat in de algemene voorwaarden van bijvoorbeeld Windows 10 staat dat Microsoft eigenaar wordt van veel inhoud van hun programma's(apps). Toen ik dat las bij het foto programma werd ik gelijk misselijk en heb ik niet verder gelezen. Of het ook voor email geldt weet ik dus niet zeker, maar dan moet je de privacyverklaring eerst maar doorlezen. Ik denk van wel.
Een goed alternatief is het Nederlandstalige Mozilla Thunderbird, mits goed ingesteld.
mvg Hans -
Jun 26, 2017 om 15:48Wat te doen aan spam bericht van Kruidvat dat elke dag opnieuw komtHallo Doetinchem,
Het beste wat je kunt doen is de spam blokkeren op de server van je provider via webmail en dus niet binnen een eigen emailaccount online.
Daarvoor log je in bij webmail van de provider en klikt in het beginscherm op instellingen / email / emailfilters.
Er verschijnt een scherm met emailfilterinstellingen en daar klik je op toevoegen.
In het scherm emailfilter toevoegen vul je eerst bij naam "@het te blokkeren adres" in / dan op de volgende regel een zelf te kiezen "trefwoord" uit dit adres / dan op de volgende regel "verplaatsen naar prullenbak"(drop down menu) en als laatste geen verdere vinkjes zetten en opslaan.
Dit is de werkwijze in mijn webmailaccount (KPN Webmail); in webmail van andere providers zal het niet veel anders zijn. Maar dat weet ik dus niet.
Eenzelfde verzender van deze malware heeft vaak de vervelende eigenschap om meerdere adressen te gebruiken met steeds een iets ander adres door bijv. een punt of tekentje of landcode te verplaatsen en/of te veranderen. Het is verstandig om deze allemaal te blokkeren in webmail en na 5 keer houdt het meestal wel op, waarschijnlijk omdat de verzender dan wel doorheeft dat je weet hoe hem/haar/het te behandelen.
In het begin wat werk dus, maar sinds ik deze methode heb ontdekt ben ik malwarevrij gebleven met af en toe een nieuwe deelnemer op deze markt.
Ervoor had ik ook dagelijks last. Nu volstaat het om eens in de zoveel tijd de prullenbak te legen op de webmailpagina wat niet eens noodzakelijk is. -
Jul 22, 2011 om 12:12particuliere bankDank voor de reakties tot nu toe en even een algemene reaktie.
Ten eerste verbaast het mij dat er blijkbaar mensen zijn die minder last hebben van deze praktijken. Zou dat door mijn leeftijd komen? Want oudere mensen zijn immers volgens velen makkelijker te misleiden en vervolgens te bestelen. Daar wordt hoogstwaarschijnlijk door commerciele bedrijven beleid op gemaakt, net als voor buitenlandse Nederlanders, zoals in mijn directe omgeving is gebleken.
lottesanne; het kan je sterk lijken, maar het is helaas een feit! Bezwaar aantekenen is een wekelijkse bezigheid geworden voor mij, want als je hier eenmaal mee begint kan het in veel gevallen erg lang gaan duren. Bedrijven hebben natuurlijk ook wel uitgevonden dat traineren zeer winstgevend is, omdat consumenten zo door hen gefrustreerd worden, dat ze na verloop van tijd opgeven. Kassa......
druifje01; het gaat er niet om dat ik "het niet eens ben met in rekening gebrachte verbruikskosten, premie etc". Het is vaak feitelijk onjuist, ik heb de bewijzen thuis liggen. Maar bij reaktie van mijn kant wordt je vervolgens bewust gefrustreerd en tegengewerkt!
Als voorbeelden kan ik je geven:
De facturen van KPN; zij hebben de gewoonte om hun facturen op te stellen met heel veel +en en -en erop waar de klant niets mee van doen heeft. Die wil gewoon een duidelijke weergave van de gemaakte kosten; het zal dus wel voor intern gebruik zijn. Bij nadere bestudering daarvan blijkt het vol te zitten met fouten, meestal in hun voordeel. Vooral als je iets veranderd in je abonnement kun je er zeker van zijn dat de eerstvolgende factuur niet klopt. Vervolgens duurt het maanden om dit recht te zetten, vandaar mijn term 'particuliere bank'.
De dubbele facturen van Oxxio; ik heb inmiddels een ellenlang dossier van de oplichtingspraktijken van energiebedrijf Oxxio. Bij een gedetailleerde controle van de facturen bleek er maar liefst op 4 daarvan 1 en dezelfde periode in rekening te zijn gebracht. Het betreffende bedrag heb ik gestorneerd en zelfs het incassobedrijf overtuigd. Jarenlang post ontvangen, nieuwe dreigementen, het bedrag weer proberen op te voeren in andere facturen etc. Ze konden niets doen, maar opvallender nog, ze deden ook niets. Het licht bleef branden.
Toen maakte ik een grote fout. Ik was ze zo zat dat ik ben overgestapt zonder eraan te denken dat ik hen daarmee de macht teruggaf. In de eindafrekening stond een bedrag in mijn voordeel van €600,-, maar 'na verrekening van eerdere kosten' bleef hier niets van over en waren er zelfs nog onterechte overstapkosten berekend. Wat die eerdere kosten waren werd niet vermeld, deze kunnen ze blijkbaar naar eigen goeddunken berekenen. De geschillencommissie vraagt geld voordat ze iets voor je gaan uitzoeken en dat had ik niet over. Zwaar bestolen dus.
Zo kan ik nog wel even doorgaan...
macwouter: ik ben ook erg 'honkvast' en heb mijn financien prima op orde.
Ik denk dat veel mensen hun facturen niet of nauwelijks controleren en ze rangschikken onder vaste lasten; die heb je nu eenmaal. Daar zit nu juist het misbruik.
Ik zie trouwens net pas dat ik deze discussie verkeerd geplaatst heb. De bedoeling was in "categorie overig", niet in "Auto & Vervoer-overig".
Ik zal proberen om het te verplaatsen.
-
Sep 8, 2008 om 11:05hoe te handelen
-maar tot op heden ook daar niks op gehoord, wat kan ik verder nog doen?-
Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblikje geduld a.u.b.