Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: snuffelbaard
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 28, 2023 om 10:20Schade aan een aangetekend en verzekerd pakket: Hoe kan ik het bewijzen?Ook ik heb een paar keer zeer slechte ervaringen gehad met Post.Nl. Niet te bereiken, keer op keer wordt schat afgebroken 'door technische fout' enz. en bellen lukt al helemaal niet. Ik verzend wekelijks zo'n 8 à 10 pakjes: DHL: nooit meer met Post.Nl.. Zinloos..
-
Sep 7, 2020 om 15:15Getild door de apotheek? Of wie is er verantwoordelijk?Ik begrijp de vraag niet zo goed?
Ik neem aan dat u niet zelf hoefde af te rekenen in de apotheek maar achteraf de rekening kreeg van uw zorgverzekeraar maar wat kreeg u hiervoor? Was dat hetzelfde medicijn maar dan in een andere dosis, bijvoorbeeld pillen van 20 mg.? En was dat 'oude' medicijn nog in de 'oude' doses verkrijgbaar? Waarom heeft men u dan een hogere dosis gegeven? U heeft daar neem ik aan niet zelf om gevraagd, integendeel. Had u van te voren geweten dat dit 10x zo duur was, had u dat niet geaccepteerd. Nu bent u pas achteraf door uw zorgverzekeraar daarmee geconfronteerd en eenmaal gekregen medicijnen mogen nu eenmaal niet geruild of geretourneerd worden. U staat dus met de rug tegen de muur.
Als dat allemaal zo is begrijp ik niet hoe dit kan en dat dit kan.
a.) Het bedrijf dat dit doet zou men ogenblikkelijk moeten sluiten. Oplichterij.
b.) Een apotheek is een winkel als alle anderen: men koopt in, zet daar een winstmarge op om onkosten en salaris te genereren en geen verlies te draaien. De apotheker ziet bij inkoop dus ook die abnormale prijsverhoging. Of het nu wel of niet zijn taak is: waarom koopt hij dat in? Mocht men in zijn winkeltje gelijk moeten afrekenen dan bleef hij gegarandeerd zitten met zijn medicijn in deze dosis voor die prijs. Doordat men pas (veel) later de rekening krijgt kan dit überhaupt gebeuren. Of het nu wel of niet zijn taak is: schandalig! Ik durf gerust te stellen dat ook dit een vorm van oplichterij is.
c.) Ergo: in eerste instantie betaalt u nu die absurde prijsverhoging maar zodra het maximium van uw eigen risico is bereikt dient de zorgverzekeraar dit te betalen. Lees: wij met z'n allen want mocht deze zorgverzekeraar verlies draaien mogen wij dat een volgend jaar met z'n allen ophoesten.
Conclusie: dit zou een zaak voor het OM moeten zijn om uit te zoeken (lijkt me toch niet zo moeilijk) en alle verantwoordelijken voor de rechtbank te dagen en uiteindelijk iedereen die op deze manier is opgelicht zijn centen terug te betalen. het zou toch gek moeten zijn als dit geen kans van slagen heeft?. Misschien wil een programma als Kassa of Radar hier wel iets mee beginnen en zo nee: waarom niet vraag ik me dan af? -
Sep 4, 2020 om 12:54Getild door de apotheek? Of wie is er verantwoordelijk?Wat kreeg u eerst? Begin dit jaar is de dosering verhoogd schrijft u..
Ik vraag me nl. af of een apotheker of wie dan ook zonder voorafgaand bericht, met daarin ook een verwijzing naar o.a. eventuele financiële consequenties een vaste klant, want dat bent u zo te lezen zo maar iets anders mag leveren met dergelijke consequenties?
Zelfs een apotheker is toch iets meer dan een zgn. 'dozenschuiver'? Maar ook die en dus ook een apotheker heeft toch verstand van centen (en hoe!) en weet toch al bij inkoop wat de consequenties en reacties van zijn klanten zullen zijn? Waarom koopt hij dat product eigenlijk überhaupt in? Niemand wil iets dergelijks toch hebben als men van te voren weet dat dat 10x zo duur is? Ook meneer de apotheker zelf toch niet?
Ik vind dat gewoon misdadig.. Nietsvermoedende klanten een poot uittrekken.. Oplichting, bedrog.. Stap naar de rechter! Ik begrijp ook niet dat de zorgverzekeraar dat niet doet en dat accepteert? Of heeft die zitten slapen? -
Feb 21, 2020 om 14:45E-visum turkijeWaarom denk je dat Turkije die betaling afschaft? Wie gaat vandaag de dag nog naar Turkije? Ergens begrijp ik dat natuurlijk wel, het is een prachtig land maar die machthebber daar..
-
Sep 22, 2017 om 17:27Pakje zoek post.nlTja, typisch post.nl.. Ik heb dat ook ooit gehad: 100 euro naar de knoppen.. Nooit meer post.nl..
-
Mar 3, 2017 om 14:05Betrouwbare bemiddeling "witte" werksterNavragen in buurt en bij kennissen, familie enz. Dat is de beste manier..
-
Nov 30, 2016 om 18:00OHRAOok ik heb zoiets gehad. Reed 24 april achteruit (voorzichtig) weg uit parkeervak en raakte met amper 2 km./uur (?) een driewielerfiets van iemand 'met een beperking' die hem daar zeer ongelukkig [..] had neergezet. Deze had de fiets in leen of huur van de gemeente. Zijn rechter-achterlichtje was stuk en de stang waarop dat was bevestigd iets verdraaid. De man stond er op het schadeformulier in te vullen, zo had men hem dat op het hart gedrukt. Oké, de man was niet voor rede vatbaar. 10 Augustus bericht van mijn tussenpersoon: schade maar liefst 307,85.. Ik kreeg ook gelijk bericht dat ik daardoor met terugwerkende kracht 101,49 voor mijn WA-verzekering over juni 2016 - juni 2017 moest bijbetalen. Ik ben via mijn tussenpersoon (United Consumers) tegen die 307,85 in gegaan: een achterlampje van een fiets: 307,85? Die stang had ik zelf met alle plezier wel willen en kunnen terugdraaien! 11 November: verlaagd naar 235,32.. Heb maar accoord gegeven om van de ellende af te zijn. De verzekeraar heb ik gelukkig kunnen terugbetalen zodat e.e.a. geen consequenties heeft voor mijn schadevrije jaren en ik ook de al extra betaalde 101,49 terug kreeg. Gelukkig ben ik bij dit alles zeer goed geholpen door United Consumers, petje af! Maar toch pijnlijk: heel veel werk, gemail, gebel enz. voor een kapot achterlampje van een fiets.. Ja, de verzekering betaald toch wel.. Daarom zijn ook o.a. de premies natuurlijk zo hoog..
-
Aug 29, 2016 om 14:21Mag een supermarkt een andere prijs aanslaan dan er voor het vak staat ?Ik zou a.) net als u dit voorval aan Kassa en alle mogelijke andere maedia, vooral de plaatselijke mailen, b.) een klacht indienen bij het hoofdkantoor, c.) nooit meer bij dit filiaal naar binnen stappen en d.) dit telkens weer vertellen aan al mij vrienden, buren, kennissen enz. enz., telkens opnieuw als de gelegenheid zich weer voordeed mijn verhaal kwijt te kunnen. Het gaat hier zo te lezen nl. om meer dan alleen maar of het wat klopt wat de prijs betreft! U bent zeer klantonvriendelijk behandeld en weggezet, dat kan en mag nooit gebeuren.. Als ik Lidl was wist ik het wel met deze filiaal'leider'..
-
Jul 18, 2016 om 17:02Autoverzekering schadevrije jarenDat je na 1 schade 5 schadevrije jaren moet inleveren vind ik al wat.. 3 Zou beter zijn. Schandalig echter dat je na 1 schade, hoeveel chadevrije jaren je ook hebt, terugvalt naar 10 schadevrije jaren.. Stel je hebt er 25 of 30 of misschien zelfs 40 of 50: 1 schade en je bent alles kwijt boven de 10!! Niet eerlijk, heren verzekeraars!!
-
Jan 13, 2016 om 14:18Gemiddeld watergebruikDrink je misschien veel water?