Schade aan een aangetekend en verzekerd pakket: Hoe kan ik het bewijzen?
Ik zou nogmaals per mail of brief contact opnemen met Post.nl en uitleggen dat u niet akkoord gaat met hun antwoord. En ook vragen wat het nut is iets verzekerd te verzenden.
Ik heb met dergelijke zendingen geen ervaring en probeer dat ook te voorkomen. Als iets een hoge waarde heeft, laat ik dat liever door de koper ophalen.
U kunt ook nog advies vragen bij het Juridisch Loket.
Misschien lullig om te horen maar als een product beschadigd raakt was de verpakking toch niet voldoende. Had je het verpakt in bij voorkeur de originele doos met bijbehorend verpakkingsmateriaal, alle bewegende onderdelen goed vastgemaakt (of zelf uit elkaar gehaald en los verpakt zoals dat ook gebeurt als je een nieuwe platenspeler koopt)?
Of heb je ook alles verpakt in orginedoos en verpakkingsmateriaal , hebben hun het niet gedaan !!!
En de verzender blijft ermee zitten en verantwoordelijk !!!
+10 wilma
Geachte Jerry,
Bedoelt u een 2e handse platenspeler?
Zo ja, dat is een enorm risico.
Onze post-expert op dit forum is Neodutchio, ik ben benieuwd naar zijn antwoord......
Ook ik heb een paar keer zeer slechte ervaringen gehad met Post.Nl. Niet te bereiken, keer op keer wordt schat afgebroken 'door technische fout' enz. en bellen lukt al helemaal niet. Ik verzend wekelijks zo'n 8 à 10 pakjes: DHL: nooit meer met Post.Nl.. Zinloos..
Het is vervelend maar beschadigd aankomen is zo ongeveer de definitie van niet adequaat verpakt. Je zult echt met een beter verhaal moeten komen met meer details en je kunt je zelfs afvragen of een platenspeler zich überhaupt leent voor verzenden. Hoe was het verpakt, wat was er kapot, etc.
men stelt op de site dat een pakket is verzekerd voor verlies en beschadegingen, stel ze aansprakelijk voor de beschadiging van het pakket met inhoud en eis de waarde van hen.
tenzij ik kan bewijzen dat er iets ongebruikelijks is gebeurd tijdens de verzending
Hoe zou u dat moeten kunnen bewijzen, u bent er niet bij geweest toch? De post heeft het over normale schokken, wat zijn normale schokken dan waardoor het pakket beschadigd raakt? U heeft het ook nog eens verzekerd verzonden.
Een leuke vraag voor een jurist, kijk en luister wat die er over te vertellen heeft en of u of Post.nl in haar recht staat. Een inloopgesprekje is gratis.
Het klinkt bot, maar laat de ontvanger maar reclameren bij Post.NL. U heeft er alles aangedaan om het pakket zo zorgvuldig mogelijk te versturen, ja toch? De ontvanger heeft ook ingestemd met opsturen!
Ja maar, verzender blijft schuldig met verzenden, daarom beter vanaf begin tot eind filmpje van maken hoe het is verpakt en dat u het zo naar een aflever punt heeft gebracht.
Nee PostNL hebben nooit geen schuld, op internet staan wel beelden hoe er soms met pakketten word om gegaan !!!!
Een ontvanger kan helemaal niet reclameren, die heeft geen overeenkomst met PostNL.
Dat is nogal basisinformatie als je überhaupt iets over post en vervoer wil zeggen.
Dat weten we Henk, maar het houdt ergens op hé.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Een ontvanger heeft niets de reclameren bij een PostNL, de enige die dat kan doen is de verzender. Of wellicht bedoel je dat als die dan nee op het request krijgt het dan ophoudt, en dat is correct. Het is de reden dat veel particulieren niet verzenden en als je dat als ontvanger dan toch per se wil dan voor eigen risico.
Ja men leest veel van beschadegingen met PostNL of je nu verzekerd wat extra geld kost of gewoon. Ze hebben nooit geen schuld en is niet te bewijzen dat u het goed hebt verpakt of u moet er al een filmpje van maken, hoe u het gaat verpakken en stap voor stap. Maar wie doet dat?? En nadien is het niet meer te bewijzen en dat weten ze !!!
Misschien een tip voor iedereen die een duur spul moet verzenden met PostNL , Maak er vanaf het begin tot het eind een filmpje van !! Misschien helpt het en heeft u meer bewijs !!
Mijn schoonzoon heeft het ook gehad , en verpakt in orgingele doos met dikke schuim waar apparaten in worden verpakt , Ook beschadigt , en het zelfde antwoord , bewijs maar dat wij( PostNL) schuld hebben.
U had minstens op het pakket moeten schrijven wat de boven en onderzijde was, en iets van “breekbaar”. Voor de rest zult u de verzekeringsvoorwaarden moetn raadplegen.
Vorig jaar zag ik op een parkeerplaats een pakketbezorger die waarschijnlijk het pakket wat hij moest bezorgen niet kon vinden. Hij viel me op omdat hij stond te tieren als een gek en met de pakketjes aan het gooien was in de bus en naar buiten. Niet normaal. Als daar iets kwetsbaars tussen heeft gezeten dan heeft de verzender misschien een probleem gehad omdat de kans groot is dat het beschadigd is aangekomen. Gelukkig zijn de meeste bezorgers niet van die figuren. Het was GEEN bezorger van Post.nl.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer