Antwoorden gegeven door: stanleyvc
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 9, 2023 om 07:30Onrechtmatige incasso, mijn geld kwijt!Helaas leven wij in een land waar burgers weinig rechten hebben en heb je ergens recht op, dan moet je dat nog maar eens zien te krijgen.
Alles is heel goed geregeld, voor onze overheid en de groot verdieners en dat deze maar veel en vooral makkelijk hun euro's kunnen binnenharken.
Dat jij al die tijd de fout hebt gemaakt om de bankafschriften niet te controleren, speeld echter in mijn ogen een veel minder belangrijke rol dan dat de bank heel lang een ongeldige incasso zonder overeenkomst heeft geint. Je hebt veel contact gehad met de bank, toch is daar geen lichtje gaan branden om eens te gaan uitzoeken of de incasso wel klopt. Maarja zo werkt het in dit land. Ik denk dat je blij mag zijn dat je in ieder geval nog iets hebt terug gehad. Zonder RB had je niets, moet he maar denken. -
Mar 26, 2023 om 14:05Vaste telefoon zonder internetWat je kunt doen is bij een VoIp aanbieder een VoIp abonement afsluiten, dan bel je over het internet. Je moet dan nog wel een VoIp toestel aanschaffen.
-
Mar 24, 2023 om 09:50Hovenier die de klus afgeraffeld heeft
Inmiddels zijn we zo'n 8 maanden verder en is er een expertische bureau ingeschakeld.
Er is in middels een expert komen kijken en het opgemaakte expertische rapport vertoond mijn inziens een naar kleurtje.
Uit het opgemaakte rapport valt heel duidelijk op te maken dat zij proberen de schade voor de ondernemer zo laag mogelijk proberen te houden.
Het rapport is opgebouwd uit de volgende twee onderdelen: Technische en Estetische gebreken.
De expert is van oordeel dat de technische gebreken inderdaat behoren tot ondeugdelijk werk.
Daaronder vallen dus de afwaterings goot, onjuist geplaatste opsluitbanden en niet netjes gezaagde tegels.
De herstel kosten die opgenomen zijn in het expertische rapport, zijn zo laag ingeschat, dat geen enkel profesioneel bedrijf hier hun bed uit voor zou komen.
Volgens de expert zijn de kosten begroot uit de offerte van de betreffende aannemer, maar dit lijkt mij niet logische. Immers is er door nalatenschap van de aannemer schade ontstaan en is deze in verzuim. De schade zou dus een reëel bedrag moeten zijn waarvoor een derde de schade zou moeten kunnen herstellen
Echter de estetiche klachten zijn door de expert afgewezen, volgens hem verzakken tegels nou eenmaal na 9 maanden.
Maar de klacht betreft dus niet de verzakking (dat is logisch) maar het SCHEEF verzakken van de tegels.
Deze klachten waren al ongeveer 5 weken na oplevering aan de hovenier / stratenmaker gemeld (tevens dat diverse tegels wiebelen wanneer er overheen word gelopen), maar deze vond het niet nodig om te reageren.
Inmiddels beginnen al hoekjes van tegels door het stoten / schuren langs andere tegels te verbrokkelen en bij het minste regenbuitje ontstaan al plassen en dat na 9 maanden. Het betreft een achtertuin waar GEEN zware voorwerpen op staan (het schreef verzakken van de tegels, word dus niet veroorzaakt doordat er bv auto op staan). De eerste maanden hebben wij dagelijks soms zelfs twee keer per dag de tegels ingewassen met zand, maar dat zand was soms na een halve dag alweer verdwenen. Veel tegels klonken ook hol wanneer er over de tegels word gelopen. -
Sep 26, 2022 om 18:06Hoe zit het met de saldering en terugleveringsvergoeding voor elektra?Neen,
Formeel mag saldering alleen per contract jaar of einde contract.
Maar zoals onze overheid vaak vaag is betreffende regels in het voordeel van burgers ten opzichte van bedrijven, is deze ook hieromtrent vaag. Daar maken bepaalde ...... bedrijven misbruik van.
Ik zou kijken of overstappen naar een bedrijf die zich wel aan de regels houd lonend is.
Suc6 -
Nov 10, 2015 om 06:21ANWB bied zijn excuses aan!!Het lijkt mij dat deze zogenaamde persvoorlichter snel op zoek kan naar een andere baan. Misschien is een baantje bij de gemeentereiniging iets. Dan hoeft deze ... niet meer met klanten / leden en de pers te communiceren, iets wat deze absoluut niet kan.
O-ja dit is de linked-in van deze arrogante zak link -
Nov 9, 2015 om 18:10ANWB bied zijn excuses aan!!
-
Feb 9, 2010 om 10:09Nederland apenland.Er zijn altijd mensen als “sonjaatje” die graag meedelen hoe goed zij het zelf doen en als zij het red, dan moeten ook andere het redden. Maar situaties verschillen nou eenmaal. Ik ken mensen die een heel goed betaalde baan hadden, maar van de een op de andere dag ging hun werkgever failliet, maanden wachten op achterstallig loon en dan de WW in, 70% van het laatst verdiende loon. Een nieuw huis en nieuwe auto want ja wie kon denken dat het bedrijf van de een op andere dag failliet zou gaan.
Sonjaatje mag inderdaad blij zijn dat ze leeft in een land als Nederland, handje ophouden en zelf niet hoeven werken. Dit betekend niet dat ik tegen een sociaal beleid ben, in tegendeel zelfs maar vind wel dat wanneer je zelf je handje ophoud, dat je dan niet andere de les moet lezen.
Mijn vrouw werkt in de sociale sector, zij begeleid mensen die het moeilijk hebben. Zij komt bij mensen met bijvoorbeeld een vrij nieuwe auto in een bijstand uitkering. Wanneer zij hun geld hebben gehad, word er een groot gedeelte uitgegeven aan alcoholische versnaperingen. Als mijn vrouw dan komt , klagen zij steen en been over hun slechte inkomen en eind van de week gaan ze met de AUTO naar de voedselbank.
Jeugd zorg;
Ook ken ik een gezin die hartstikke goed voor hun kinderen zorgt, hebben in een paar jaar veel gezinsvoogden gehad, gaan van de ene naar de andere rechter en keer op keer verliest jeug zorg om het oudste kind uit huis te plaatsen, nu gaan ze proberen om dan maar het jongste kind uit huis te plaatsen. Maar ja wil je, de gemiddelde voogd is zelf nog maar net kind af, gemiddelde leeftijd van de voogden zal niet veel ouder zijn dan een jaar of 23 en hebben geen kinderen. -
Feb 8, 2010 om 16:42Nederland apenland.[quote=tdehond schreef op maandag 8 feb 2010, 16:22]Nog een voorbeeld:
Op een moment dat iemand een contract heeft met een energie bedrijf of een telekombedrijf en dit bedrijf levert geen diens of product dan mag de consument (klant) niet zeggen jullie leveren niet, dus ik betaal niet meer. Ik moet als klant bewijzen dat de leverancier niet nakomt wat er is afgesproken, dit terwijl het storneren van een rekening direct lijd tot verzuim van de klant en vaak levert dit gelijk weer extra kosten op . Bijvoorbeeld administratie kosten a €: 25.—
@ t.s.
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat.
En wat doet u om de wereld te verbeteren?
- thuis
- in de buurt
- in dorp of stad
- in de provincie
- in het land?
Natuurlijk kun je proberen dit terug te vorderen, echter de kans dat je het krijgt is minimaal, Helaas heb ik met TweakDSL dit aan de lijve mogen ondervinden. Ik heb het incassobureau mogen betalen en TweakDSL heeft mij op geen enkele manier hoeven te compenseren, deze heeft een Klein jaar lang dus de abonnement ’s kosten geïncasseerd en weinig tot niets geleverd.
En om de wereld te verbeteren mag ik heel hard werken, regelmatig meer dan 70 uur per week en wat doet u ???
-
Feb 8, 2010 om 16:18Nederland apenland.[quote=sonjaatje schreef op maandag 8 feb 2010, 16:10]Wees blij dat je uberhaupt energie hebt.
Wees blij dat je uberhaupt een auto hebt.
Wees blij dat je uberhaupt telefoon hebt.
Wees blij dat je uberhaupt een tuin hebt.
Miss moet je eens kijken naar wat je wel hebt, ipv te muggeziften.
Ja en ????
Wat een domme reactie, net of je hier alles krijgt ?
Mijn energie, auto, huis, tuin en telefoon heb ik allemaal zelf betaald dus wat is dit nou voor een domme reactie ?
Als je niks zinnigs hebt toe te voegen, reageer dan niet ! -
Feb 8, 2010 om 12:16Nederland apenland.Wat “Holpen” beweert dat ik onwaarheden verkondig en dat ik loop te schelden is niet waar en tevens ben ik ook niet aan het schreeuwen !!!
Ik start een discussie om dat ik vind dat het banaal is wat hier gebeurd, mijn dochter is enige jaren geleden in elkaar geslagen/fiets in elkaar geschopt. Er is aangifte van ons en van de school tegen de dader gedaan, de schade zou mee genomen worden in het pv en zou dan verhaald worden, na heel veel bellen word het aan de zijde van de Politie doodgezwegen en komt er geen informatie. De dader zou een straf via halt gehad hebben en daar blijft het bij.
Dit is een van de vele vele zaken die ik heb mee gemaakt.
Nog een voorbeeld aangaande de Politie, een Politie agent geeft toestemming aan mijn buurman om iets in MIJN tuin te verwijderen wat MIJN eigendom is . Daarna spreekt deze op MIJN voicemail in dat ik dit de buurman niet mag beletten anders had deze toestemming om direct 112 te bellen en ik zou dan opgesloten worden !!!
Dit waren 2 van mijn eigen zaken, de zaken van andere mensen hoef ik niet te herhalen dit zijn immers bekende zaken welke uitvoerig bij diverse consumenten programma ’s de afgelopen periode geweest zijn.
Nog een voorbeeld:
Op een moment dat iemand een contract heeft met een energie bedrijf of een telekombedrijf en dit bedrijf levert geen diens of product dan mag de consument (klant) niet zeggen jullie leveren niet, dus ik betaal niet meer. Ik moet als klant bewijzen dat de leverancier niet nakomt wat er is afgesproken, dit terwijl het storneren van een rekening direct lijd tot verzuim van de klant en vaak levert dit gelijk weer extra kosten op . Bijvoorbeeld administratie kosten a €: 25.—
Nog een voorbeeld:
Energie: ik betaal voor het hoge tarief: €: 0,10483 dit terwijl de energieheffing €: 0,13257 dus ik betaal bijna €: 0.03 cent (meer dan 125%) meer voor belasting dan voor het product wat ik afneem. Stel dat de supermarkten of autobedrijven dit zouden doen even hun producten 25% duurder maken!
Dan de benzine prijzen en de accijns; dit is hetzelfde, een benzinepomp kan praktische niet concurreren (op brandstof prijzen) want de literprijs is grotendeels belasting over belasting.
De wegenbelasting; We betalen nog niet voldoende om gezellig met ons alle in de file te staan; vanaf januari gaat de belasting weer is met 6.5% omhoog. Dit terwijl er de afgelopen jaren weinig tot niets aan de verbetering van de wegen (knelpunten) gedaan is.
Nee heren en dames lang leven Nederland.