Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: zinook
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 29, 2015 om 08:23Kan ik PostNL aansprakelijk stellen voor het vermissen van een pakketjeUw envelopje had verzonden kunnen worden als brievenbuspakket. Dan had u een track en trace code gekregen. Alleen wat zou er aan hebben? Het envelopje is aangekomen bij KPN. Dus als u de track en trace gevolgd zou hebben op internet, had u kunnen zien dat deze is aangekomen. Meer niet.
U geeft aan dat het adres een antwoordnummer bevatte. Als u de brief afgegeven hebt om te laten registreren zal de medewerker dit hebben moet ingeven in de computer dat het een antwoordnummer is en dan print de computer automatisch een bewijs uit. Dat de envelop dan alsnog in de brievenbus gaat, dat kan. Maar u heeft dan sowieso een bewijs.
Maar zoals ik het lees, heeft de postnl medewerker dit envelopje aangenomen, gezien dat het een antwoordnummer was en u het advies gegeven deze in de brievenbus te stoppen. Een antwoordnummer is gratis en portokosten zijn niet nodig. De medewerker hoeft brieven aan antwoordnummers ook niet in te geven in de computer, alleen pakketten. De medewerker heeft goed advies gegeven. Misschien had ze kunnen doorvragen of u toch echt niet een bewijsje wilde van verzenden. Maar ook u had kunnen aangeven dat u echt een bewijsje wilde, dan had ze dit kunnen ingeven in de computer. Of dit gedaan is, kan ik niet uit uw verhaal opmaken.
Maar zoals ik al zei: de envelop is aangekomen, dus al had u de track en trace code, dan had u helaas nog niets om op te staan. -
Jan 3, 2015 om 14:32JUMBO Supermarkten: Jumbo's laagsteprijsgarantie?Maar wat is nu de discussie hier? Antwoord op uw vraag heeft u al gekregen. Aanbiedingen gelden niet als laagste prijs garantie. Dus verdere discussie is zinloos.
En waarom dan wel? Omdat iedere supermarktketen met dezelfde leverancier om de tafel zit en er is altijd een supermarktketen die de laagste prijs bedingt bij de leverancier. Hier zijn zelfs contracten voor. Deze leverancier biedt een andere keten de aanbieding niet lager aan dan waar hij een contract getekend heeft voor de laagste prijs. Dus dat Jumbo, Plus of welke keten dan ook een aanbieding heeft die duurder is dan AH, kan. Dan heeft de leverancier dus een afspraak met AH dat die aanbieding ergens anders niet goedkoper wordt ingezet.
Daarbij geldt de laagste prijs garantie bij Jumbo alleen op de artikelen die niet in de aanbieding zijn. En de laagste prijs garantie geldt alleen voor de concurrerende supermarkten binnen de bebouwde kom waarin de Jumbo ligt. U kunt dus niet met een kassabon van de AH uit Appingedam aankomen bij de Jumbo in Alkmaar.
En prijsstijgingen zijn er overal. Niet alleen bij Jumbo, ook bij de Plus, ook bij de AH. Vaak volgen de winkelformules op de grote leider AH. Deze verhoogt of verlaagt eerst zijn prijzen en de rest volgt.
Maar ik heb het idee dat 1953 bovenstaande allemaal niet wil lezen want dit antwoord is al meerdere malen gegeven. Of misschien moet 1953 een cursus begrijpend lezen volgen? -
Sep 20, 2014 om 21:42Trustpilot wel te vertrouwen?Ik heb een hele tijd geleden een negatieve recensie geplaatst op Trustpilot over Smartgamer. Vervolgens werd deze niet geplaatst. Trustpilot had mij hierover wel een mail gestuurd iets met de strekking van dat ik moest kunnen aantonen dat dit waar was en als ze geen reactie ontvingen van mij dat mijn recensie dan niet geplaatst zou worden.
Mijn recensie is inderdaad niet geplaatst. Waarom niet? De mail die Trustpilot verstuurde kwam in mijn spambox terecht. Heel raar, want andere mails van Trustpilot kwamen wel gewoon in mijn inbox terecht. Eens in de zoveel keer kijk ik mijn spambox na en daar vond ik die mail. Veel te laat om te reageren natuurlijk. Ik heb wel gereageerd, maar helaas pindakaas.
Sindsdien is Trustpilot voor mij geen onafhankelijke site meer die ik kan vertrouwen. Voor reviews en recensies is dat ook een van de redenen waarom ik niet meer kijk op deze site. -
Sep 12, 2014 om 20:45sim only 4GIk heb dus meer MB te gebruiken maar minder belminuten. Deze kun je zelf instellen bij Hi. Dus misschien is 250 belminuten met 200 mb internet ook wel rond de 15 euro.
-
Sep 12, 2014 om 20:42sim only 4GIk betaal 15,11 voor 100 bel/sms minuten en 750 mb bij hi. Wel via internet afgesloten zodat ik 2.50 korting kreeg. Anders zou je dus 17,61 betalen. En (bijna) overal 4G dekking. Het komt maar zelden voor dat ik geen 4G heb.
-
Aug 29, 2014 om 20:33Vastgekleefde plakken kaasGewoon je mes zetten tussen de plakken. Daarna je mes rustig van links naar rechts halen om het plakje los te krijgen. Lukt me altijd om een plak los te krijgen.
-
Aug 20, 2014 om 17:23Automatisch voorbeeld foto uitschakelenAls u naar de instellingen bij de camera gaat, ziet u ergens 'overzicht' staan. Deze uitzetten, dan is het probleem opgelost.
Even stap voor stap:
- Open de app camera
- Druk op de linkerknop van je telefoon
- Druk op instellingen
- Druk op het tandwieltje, radar of hoe men dit ook wil noemen
- Druk op overzicht
- Druk op 'uit'
Ik heb de s4 mini, dus ik hoop dat de instellingen overeen komen met de gewone s4 -
Aug 5, 2014 om 11:32bijbetaling voor vliegtuigkoffertje[quote=bertja schreef op zondag 3 aug 2014, 23:19]Online ingecheckt.Eindhoven/Vilnius 18/7/2014.Eerste uitdraai:boekingsbevestiging letterlijke tekst:" U mag per persoon
1stuk handbagage meenemen met een gewicht tot 10 kg en maximale afmetingen van 55 x40x20 cm".
De trolleys van mij en echtgenoot zijn kleiner en lichter.Dus welgemoed de handbagage ingepakt.Kort voor vertrek de instapkaarten uitgeprint en daar staan andere afmetingen.Resultaat €80 bijbetalen op heenvluchten €100 op retourvlucht.(30/7).
Wij zijn vorige week met Wizz air weggeweest en ons was het heel duidelijk dat kleine handbagage gratis was en de handbagage die iets groter was moest voor betaald worden. Tegenwoordig leest men wat men wil lezen....
Aanhaling uit Wizz Air site:
Wizz Air biedt twee opties voor handbagage, maar heeft een strikt "één stuk handbagage per passagier"-beleid. Het verschil tussen de mogelijkheden is de grootte van de bagage.
1. Kleine handbagage:
Als uw handbagage 42 x 32 x 25 cm of kleiner is, mag het gratis mee aan boord. De tas moet onder de stoel voor u passen.
2. Grote handbagage:
Als uw handbagage groter is dan de afmetingen van kleine handbagage, maar niet groter dan 56x45x25cm, dan kunt u het tegen een vergoeding mee aan boord nemen. De handbagage moet wel in het bagagevak passen. U moet in staat zijn de handbagage zonder hulp in het bagagevak te plaatsen. -
Jun 20, 2014 om 08:19Sigaretten kopen
-
Jun 17, 2014 om 18:28vakantiedagenAls ik 3 weken vakantie aanvraag en ik ga maar een week weg en de rest van de weken blijf ik thuis, dan worden er toch echt 3 weken afgeschreven van mijn uren. De werkgever kijkt niet naar of iemand weg gaat of niet. Je vraagt 3 weken vrij/vakantie en als je deze gekregen hebt, dan worden deze ook zo afgeboekt.
In uw geval bent u ziek, dus zit u al thuis. Voor u maakt het dus geen verschil of u 2 weken thuis vrij bent of 2 weken ziek thuis zit. Maar wel voor de werkgever. Als u niet meteen aangegeven hebt, dat u maar 1 week nodig had maar wel 3 weken dan is dit ook zo opgenomen in het rooster.
Nu de vraag: wanneer bent u op vakantie geweest en wanneer hebt u aangegeven dat u in plaats van 3 weken maar 1 week vakantie wilde? Is dit een op een tijd nadat u vakantie heeft genomen, dan is er waarschijnlijk niets meer aan te doen.