Ik ben hier nieuw en heb een vraag. Het valt mij op dat Trustpilot weinig negatieve reviews bevat van bedrijven terwijl het internet vol staat met negatieve ervaringen. Hoe kan het dat deze negatieve berichten niet op Trustpilot staan? Worden deze niet toegelaten of is er iets anders aan de hand?
Iemand hier een verklaring voor? Heb zelfs het idee dat een en dezelfde partij zijn eigen reviews schrijft op Trustpilot en dat het helemaal niet opgebouwd is uit unieke bezoekers/reviews.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Voor zover ik heb begrepen moeten de bedrijven zelf een (betaald) lidmaatschap daar nemen: klik hier. De bedrijven waarover via die site niets te vinden valt zullen dat niet hebben neem ik aan.
[quote=aurora1 schreef op dinsdag 20 mei 2014, 15:11]Voor zover ik heb begrepen moeten de bedrijven zelf een (betaald) lidmaatschap daar nemen: klik hier. De bedrijven waarover via die site niets te vinden valt zullen dat niet hebben neem ik aan.
Zou het kunnen dat bedrijven zelf die reviews schrijven? Dan heb ik het eigenlijk over een specifiek bedrijf in dit geval. Het vreemde is dat bij Trustpilot bij dit ene bedrijf extreem positief zijn en dat zijn er niet een paar terwijl dat bedrijf een hele slechte reputatie heeft. Daarnaast lijkt het ook meer en deel dezelfde schrijfstijl te zijn.
Ik vertrouw die trustpilot ook niet. Kwam hier een tijdje geleden een klacht binnen over een bedrijf (weet niet meer welk) waar al behoorlijk wat klachten over waren te vinden. Dat is tot daar aan toe, maar de afhandeling van de klachten was echt waardeloos te noemen. Toch een 9 bij trustpilot en een lijst van klanten die het bedrijf bejubelden. Niet 1 had er ook maar iets op aan te merken. Ik raadde aan daar dan ook maar een review te plaatsen, dan moet je toch wel opvallen tussen al die 4 en 5 sterrenbeoordeling.
Ik kijk vaak op klacht.nl of klachtenkompas naar wat er met de klachten wordt gedaan. Een fout kan gemaakt worden, de kracht van een bedrijf ligt in de oplossing die ze voor de klachten/problemen bieden. Vaak kun je ook al veel van de website aflezen. Hoe zit die in elkaar. Waar kun je naartoe als je er samen niet uitkomt, contactmogelijkheden, betrouwbaar keurmerk. Dat soort dingen.
Maar het is toch bekend dat alle bedrijven (en alle medewerkers van die bedrijven) als hoogste doel hebben om de wereld de belazeren? Dus zijn we allemaal schuldig.
Ironisch is wel dat consumenten het verwijt krijgen dat ze de reviews niet gelezen hebben bij klachten / problemen.
Ben er zelf al lang achter, geloof alleen de negatieve reviews. Dan kan je ervan uitgaan dat er geen censuur is. De positieve halleluja verhalen zijn meestal nep en door de huistrol van het bedrijf inelkaar geflanst.
Internet is verpest, zwaar verpest door trollen en censuur.
Heb die site nog even bekeken, de zogenaamde positieve recensies zijn ordinaire detaillistenpraatjes. Preken voor eigen parochie, nep, fake en bedrog. Ze denken zeker dat het gros er wel instinkt met hun zelf verzonnen tekstjes. Daarin hebben ze nog gelijk ook, behalve ik dan.
Trustpilot is mij onbekend maar even googlen levert mij hetzelfde gevoel op als u waarschijnlijk. Ik zou niet teveel waarde hechten aan de reviews op Trustpilot. Een commercieel bedrijf dat teveel negatieve beoordelingen van een klant laat plaatsen (door de klanten) is waarschijnlijk een klant kwijt en dat zal toch niet hun doel zijn. Het verbaast me dan ook niet echt dat er, zoals u zegt, weinig negatieve reviews bij Trustpilot te vinden zijn.
Kieskeurig is precies hetzelfde, een hoop flauwekulverhaaltjes, gemaakt voor en door het bedrijfsleven. Eerlijkheidshalve dient opgemerkt te worden dat er ook negatieve recensies staan, maar vertrouwen of gebruiken zal ik het nooit.
Commercie verpest alle recensies! Ze komen er nog wel achter dat ze hun eigen glazen ingooien.
[quote=eenkarma schreef op donderdag 22 mei 2014, 13:43]Je moet dus niet de eerste de beste review site geloven. Eerst verder googelen dus.
Verder googelen? Tot hoever dan? Wanneer kan je iets geloven of niet?
Voor mij is het heel simpel. elke commerciele insteek maakt het per definitie onbetrouwbaar. Ook al wordt er volop geadverteerd dat een site betrouwbaar is (kieskeurig)
Ze snappen niet dat daarmee alle wekkers bij mij afgaan>> hoezo betrouwbaar? Waren daar soms twijfels over? Ze benadrukken het omdat er al genoeg consumenten zijn die het al lang doorhebben>> vele recensies komen van trollen uit het bedrijfsleven, negatieve recensies worden niet geplaatst / verwijderd.
Commerciele censuur heet dat, koste wat het koste moeten de leugens in stand gehouden worden, zaken zijn zaken.
Internet is een handige gouden gids. Niets meer of minder. Je moet echt van lotje getikt zijn om alles te geloven.
Gek dat je wel een waarschuwing krijgt voor ongepast taalgebruik, terwijl elke trol de grootste leugens kan spuien. Kortom, je mag de boel belazeren, als je het maar netjes houdt...
Ik heb een hele tijd geleden een negatieve recensie geplaatst op Trustpilot over Smartgamer. Vervolgens werd deze niet geplaatst. Trustpilot had mij hierover wel een mail gestuurd iets met de strekking van dat ik moest kunnen aantonen dat dit waar was en als ze geen reactie ontvingen van mij dat mijn recensie dan niet geplaatst zou worden.
Mijn recensie is inderdaad niet geplaatst. Waarom niet? De mail die Trustpilot verstuurde kwam in mijn spambox terecht. Heel raar, want andere mails van Trustpilot kwamen wel gewoon in mijn inbox terecht. Eens in de zoveel keer kijk ik mijn spambox na en daar vond ik die mail. Veel te laat om te reageren natuurlijk. Ik heb wel gereageerd, maar helaas pindakaas.
Sindsdien is Trustpilot voor mij geen onafhankelijke site meer die ik kan vertrouwen. Voor reviews en recensies is dat ook een van de redenen waarom ik niet meer kijk op deze site.
Positieve reviews worden meestal gekocht, net zoals likes voor facebook etc. kijk maar hier: https://www.fiverr.com/search/gigs?query=trustpilot%20reviews&page=1&layout=auto
Het vervelende is dat je als bedrijf ook benaderd kan worden om zulke pakketten te kopen. Ik werd twee jaar geleden voor mijn bedrijf ook benaderd en heb het afgewezen, met als gevolg een hele bulk "likes" uit Pakistan in een tijdsbesek van enkele minuten op mijn facebook-bedrijfspagina en een handvol negatieve reviews, net genoeg om de omzet te schaden.
TV is nep, internet is dat ook. Die negatieve reviews over bedrijven maken bij mij in eerste aanleg weinig indruk, positieve evenmin.
nog een aanvulling: http://www.telegraaf.nl/watuzegt/24245440/__Een_nare_nasmaak_van_Booking.com__.html
Uit dit bovenstaande verhaal zou je kunnen opmaken dat negatieve reviews mogelijk niet eens worden toegelaten op sommige sites, al zegt het niet direct iets over TrustPilot.
[quote=pieterwolters schreef op maandag 6 jul 2015, 10:38][quote=van leyden schreef op zaterdag 24 mei 2014, 12:40]
Voor mij is het heel simpel. elke commerciele insteek maakt het per definitie onbetrouwbaar.
Hoezo, lieg jij dan ook altijd op je werk?
Je kan wel persoonlijk worden, maar dat doet nu helemaal niet terzake.
Elk commercieel bedrijf doet wat de opdrachtgever wilt. De best betalende klant heeft altijd gelijk, wint alle tests. en krijgt altijd een rapportcijfer van 9.9. Negatieve recensies verwijderen is daar een onderdeeltje van.
[quote=eenkarma schreef op dinsdag 20 mei 2014, 15:23][quote=aurora1 schreef op dinsdag 20 mei 2014, 15:11]Voor zover ik heb begrepen moeten de bedrijven zelf een (betaald) lidmaatschap daar nemen: klik hier. De bedrijven waarover via die site niets te vinden valt zullen dat niet hebben neem ik aan.
Zou het kunnen dat bedrijven zelf die reviews schrijven? Dan heb ik het eigenlijk over een specifiek bedrijf in dit geval. Het vreemde is dat bij Trustpilot bij dit ene bedrijf extreem positief zijn en dat zijn er niet een paar terwijl dat bedrijf een hele slechte reputatie heeft. Daarnaast lijkt het ook meer en deel dezelfde schrijfstijl te zijn.
Hallo Eenkarma, Over welk bedrijf op trustpilot heb je het eigenlijk? ben daar wel benieuwd naar.
TrustPilot biedt de mogelijkheid aan bedrijven om te protesteren tegen slechte beoordelingen, waarna TrustPilot een zgn. "onderzoek" start en vervolgens de negatieve recensie verwijdert. Met Iens.nl heb ik trouwens ook die ervaring. Ook daar kunnen beoordeelde bedrijven (restaurants) de negatieve beoordelingen censureren.
Het is een vorm van censuur dat TrustPilot en Iens niet zouden horen toe te laten. Maar tja... de bedrijven brengen het geld in het laatje, dus de klant is koning....
Maar als consument kun je maar beter weg blijven op TrustPilot en Iens, want de sites staan niet aan de kant van de consument.
[quote=van leyden schreef op woensdag 8 jul 2015, 18:26][quote=pieterwolters schreef op maandag 6 jul 2015, 10:38][quote=van leyden schreef op zaterdag 24 mei 2014, 12:40]
Voor mij is het heel simpel. elke commerciele insteek maakt het per definitie onbetrouwbaar.
Hoezo, lieg jij dan ook altijd op je werk?
Je kan wel persoonlijk worden, maar dat doet nu helemaal niet terzake.
Elk commercieel bedrijf doet wat de opdrachtgever wilt. De best betalende klant heeft altijd gelijk, wint alle tests. en krijgt altijd een rapportcijfer van 9.9. Negatieve recensies verwijderen is daar een onderdeeltje van.
Zaken zijn zaken
Heeft niet met persoonlijk worden te maken. Jij stelt dat elke commercieele insteek onbetrouwbaar is. Daarmee suggereer je dat iedereen die bij een commercieel bedrijf werkt de boel belazerd.
[quote=pieterwolters schreef op donderdag 23 jul 2015, 21:50][quote=van leyden schreef op woensdag 8 jul 2015, 18:26][quote=pieterwolters schreef op maandag 6 jul 2015, 10:38][quote=van leyden schreef op zaterdag 24 mei 2014, 12:40]
Voor mij is het heel simpel. elke commerciele insteek maakt het per definitie onbetrouwbaar.
Hoezo, lieg jij dan ook altijd op je werk?
Je kan wel persoonlijk worden, maar dat doet nu helemaal niet terzake.
Heeft niet met persoonlijk worden te maken. Jij stelt dat elke commercieele insteek onbetrouwbaar is. Daarmee suggereer je dat iedereen die bij een commercieel bedrijf werkt de boel belazerd.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat het per definitie onbetrouwbaar is.
Als de commercie zich ermee bemoeit wordt elke test / onderzoek / enquette onbetrouwbaar. Nog even voor Pieter> er zullen best wel betrouwbare uitslagen zijn, maar dat weet je dus nooit zeker. Daarom kan je alles als prietpraatjes beschouwen zonder enige waarde.
Eerst komen de zakelijke belangen en daarna niets.
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar Wat ik vind is
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer