Antwoorden gegeven door: zoekster1
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 28, 2019 om 11:37Moet je een proef verpakking aangebroken terug sturen?De ACM (autoriteit consument en markt, instantie van de overheid) heeft in 2016 een uitspraak gedaan omtrent het 'gratis' proefproduct en dan aan een abonnement vastzitten.
Consumenten krijgen geld terug voor ‘gratis’ proefpakket na optreden ACM
26-01-2016
Consumenten die hebben geklaagd over een ‘gratis’ proefpakket waarvoor zij toch moesten betalen, krijgen geld terug. Dit heeft RCM Cosmetics (RCMC) toegezegd aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) nadat de toezichthouder een onderzoek was gestart.
Consumenten bestelden via internet een ‘gratis’ proefpakket gellak of gezichtscrème. Als zij dat niet binnen 14 dagen terugstuurden, moesten zij er alsnog voor betalen. Het bedrijf stuurde vervolgens ten minste drie vervolgzendingen. In totaal waren consumenten na het bestellen van een ‘gratis’ proefpakket zo’n 150 euro kwijt.
Alle consumenten die hierover bij RCMC, ACM of een consumentenorganisatie hebben geklaagd, krijgen nu geld terug of hoeven de nog openstaande rekening niet te betalen.
klik HIER
Ik krijg niet helemaal duidelijk in hoeverre er nog voor het eerste proefproduct betaald zou moeten worden of niet, als je dit niet (of niet op tijd) terugstuurt. Maar het is zeker de moeite waard om hierover in contact te treden met consuwijzer (dat is in feite de directe spreekbuis/vraagbaak voor consumenten als je bij de ACM terecht wilt komen) om over dit specifieke geval een uitspraak te vragen. Kan u zomaar 88 euro schelen. -
Sep 28, 2019 om 00:59Moet je een proef verpakking aangebroken terug sturen?Kwaliteit van antwoorden gaat wel erg achteruit hier. Als u na een proefzending aan een abonnement vast zit dan moet dat duidelijk bij het aangaan van de overeenkomst zijn vermeld. Ook moet zijn vermeld dat het proefpakket terug moest als u geen abonnement wenst. Ik krijg toch de indruk dat hier weer eens van de oude truc gebruik wordt gemaakt om op slinkse wijze iemand geld af te troggelen.
Kijk even op de Terecht-checker van consuwijzer of u voldoende bent geinformeerd bij het aangaan van de koop van het proefpakket.
klik HIÉR
Als u niet zeker van uw zaak bent, dan kunt u ook nog even bellen, appen of mailen met consuwijzer. Dit is een zeer betrouwbare dienst van de overheid. Ik geef u op een briefje dat u reactie krijgt. Dat heb ik zelf gecheckt.
Maak ook nog een printscreen van de reclame als u die nog ergens terug kunt vinden.
Succes! -
Aug 14, 2019 om 13:35HP stuurt ongevraagd proefpaginaAls er een kruisje zit op uw printer moet u daarop drukken tijdens het afdrukken van de proefpagina. Dan stopt hij er meteen mee. Een volgende keer doet hij het dan ook niet meer. Zo ben ik ervan afgekomen. Ik heb ook een HP printer. Misschien werkt het bij u ook.
-
Aug 9, 2019 om 11:55Tweede hands tv verkochtUw zoon heeft wettelijk gezien geen verplichtingen. Echter als ik mijn oude tv doorverkocht aan een vriend en de tv zou het na 3 dagen begeven zou ik wel het geld teruggeven. Ik bedoel maar, een tv van minstens 5 jaar oud is in feite geen klap meer waard. Zo'n tv zou ik gewoon weggeven als iemand dichtbij me stond.
-
Jul 22, 2019 om 13:03Garantie overjarige cartridgesU heeft recht op kosteloos ruilen (u hoeft ook geen portokosten te betalen), willen ze dat niet, dan heeft u recht op uw geld terug.
Of ze hadden nog een oude partij liggen die ze nu op slinkse wijze hun klanten in de maag proberen te splitsen. Of ze hebben een afgeschreven partij van HP overgenomen en daar proberen ze nu nog een forse winst op te maken. Fabrieksgarantie op cartridges die over de datum zijn is natuurlijk een lachertje. HP gaat dan echt niets vergoeden bij mankementen. Verder loopt u ook nog kans om schade aan te brengen aan uw printer. Oude inkt kan de spuitmondjes van de printer vervuilen/verstoppen. Die uiterste houdbaarheidsdatum staat er niet voor niets op.
Wat nu te doen? Aangezien de webwinkel niet mee wil werken, wordt het een kwestie van de duimschroeven aandraaien. Naar de rechter voor zo'n laag bedrag heeft geen zin. Misschien zijn ze bij een webwinkel keurmerk aangesloten, dan kunt u daar nog een klacht indienen. Is dat er niet, dan kunt u zeggen dat u de naam van de webwinkel bekend gaat maken op het Kassa forum als u geen nieuwe cartridges krijgt of uw geld terug. En eventueel nog uw klacht op klacht.nl en klachtenkompas.nl neerzetten.
Wilt u sowieso de mensheid dit cartridgeleed besparen, dan noemt u nu al de naam van de webwinkel. Uw mogelijkheden om de webwinkel onder druk te zetten zijn dan wel afgenomen. Soms willen ze de klant dan toch nog tegemoet komen op voorwaarde dat u uw klacht verwijdert. -
Jul 3, 2019 om 13:00Mag Ziggo mijn pakket zomaar omzetten naar een duurder pakket?Ik raad u aan uw abonnement telefonisch op te zeggen. Meestal krijg je dan een aanbieding om je toch nog als klant te behouden. Een extra zender, of iets anders. Als je op het Ziggoforum kijkt zie je dat bij alle klanten die telefonisch opzeggen. Eerst boos dat het duurder wordt en dan opgetogen omdat ze er toch nog een aaridge deal hebben weten uit te slepen. De brutaalsten hebben de halve wereld. Dat blijkt keer kop keer.
-
Jun 19, 2019 om 14:33Avast dubbel betaald krijg geen geld retour, hoe pak ik dit aan?Als je de klachten over Avast leest weet je al dat je nooit aan de betaalde versie moet beginnen. Ik denk niet dat u uw geld terugkrijgt. Het is zo'n ongrijpbaar internet bedrijf waar je nooit tot doordringt.
Misschien kunt u het nog proberen via uw creditcard maatschappij. -
Jun 19, 2019 om 13:58Ontdek non-conformiteit na 8 maandenAls u een buitenlands model hebt gekregen en een Nederlands model hebt besteld is er inderdaad sprake van non-conformiteit. U heeft recht op het Nederlandse model en hoeft geen reparatie te accepteren. U moet gewoon dat Nederlandse model krijgen. Lukt dat de webshop niet dan geld terug.
Als u wat juridische ondersteuning wilt raad ik u aan contact op te nemen met Consuwijzer. Tevens kunt u een klacht indienen over deze webshop die blijkbaar onder valse voorwendselen buitenlandse modellen voor Nederlandse verkoopt.
Dat u wat laat bent met het opmerken hiervan is niet zo erg. De wet geeft geen termijn aan wanneer een gebrek moet zijn opgemerkt. Zeker nu de doos niet klopt met de inhoud. Is het echter eenmaal opgemerkt dan moet u het binnen 2 maanden melden aan de verkoper. Dat heeft u neem ik aan gedaan.
De webshop lijkt me wel erg louche dat ze tv's in dozen stoppen die er niet bij horen. Heeft de webshop een keurmerk?
In feite is hier niet alleen sprake van non-conformiteit maar ook van bedrog. -
May 3, 2019 om 12:46Wie heeft ervaring met nieuwe gordijnen die chemisch ruikenHet zou kunnen, zoals hier wordt gesuggereerd, dat het met verduisterende gordijnen te maken heeft, maar als u gordijnen die moeten verduisteren heeft gekocht is het natuurlijk van de gekke dat u dan die laag eraf zou gaan halen. Het zou ook te maken kunnen hebben met het verfbad van de gordijnen. Sommige kleding (bijv. zwarte spijkerbroeken), men zegt goedkope stoffen, lijden ook aan dat euvel. Daar is eigenlijk niets tegen te doen, ook niet als u het in de azijn legt oid. Nieuwe gordijnen moeten gewoon niet in die mate stinken dat u er hoofd- en keelpijn van krijgt.
Daarom toch weer aankloppen bij de verkoper. Misschien is die aangesloten bij een geschillencommissie en kunt u op die manier nog wat voor elkaar krijgen. -
Apr 29, 2019 om 13:04Automatische incasso achteraf in rekeningVan verjaring is geen sprake, aangezien dit geen consumentenkoop is. Hier geldt een verjaringstermijn van 5 jaar.