Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: Tegen onzin
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Jun 29, 2019 om 11:32Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?Beste,
Het gaat niet zo zeer om wel of geen gelijk.
Er zal gezocht moeten worden naar passende oplossing
dit is een manier om er mee om te gaan en ook voor veel mensen zou het raar zijn als alles wel op social media staat en dan een fotograaf van de huurbaas dan niet foto in de zelfde catagorie mag maken.
Zou niet weten waarom het niet zou mogen. Privacy gevoelige zaken als foto's e.d. en kostbare spullen kun je in een kast stoppen. Problem solved. Wordt een beetje moe van al dat geroep om privacy en ondertussen wel je hele hebben en houden op social media zetten.
. Maar het staat de huurder vrij (op eigen kosten) een container te huren om daar zijn volledige inboedel even in op te slaan. Huurbescherming heeft niets te maken met de vraag.
Als fueago300
Zelf niets op social media heeft staan en zijn privacy belangrijk vind, is het meeste gegeven antwoord hier ook een nette oplossing
Alles wat je als persoonlijk kan bestempelen uit het beeld halen op het moment van de foto.
Als huurder dien je redelijker wijs mee te werken aan verzoeken van de huurbaas of eigenaar. -
Jun 29, 2019 om 09:10Is mijn schuld bij de ggn wat ik 10 jaar heb niet een keer verjaard?beste Heremietkreeft,
Waarschuwen voor smaad, lijkt mij behoorlijk overdreven.
Incassobureau's hebben de laatste jaren behoorlijk wat overtredingen begaan, en zijn daar ook voor op de vingers getikt.
Wederom incassobureau beboet
29-04-2019
(update) De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft op 26 april jl opnieuw een boete uitgedeeld vanwege onterechte incassopraktijken. Nu aan het bedrijf achter DeReisPlanner dat consumenten rekeningen liet betalen na een onduidelijk aanbod voor het huren van een vakantievilla. Eerder waarschuwde ook ConsuWijzer al voor het bedrijf en adviseerde zij al om rekening van DeReisPlanner niet te betalen.
ACM: 'DeReisPlanner belde consumenten met een onduidelijk aanbod voor het huren van een vakantievilla. Consumenten ontvingen vervolgens een rekening zonder dat er een overeenkomst was gesloten. Dit mag niet. De overeenkomst is pas geldig als de consument schriftelijk heeft ingestemd met een duidelijk aanbod.
De ACM legt het bedrijf achter DeReisPlanner, NOPN B.V. (nu groothandel Imperial Food B.V. genaamd), een boete op van 360.000 euro. Deze boete is verhoogd omdat het bedrijf niet heeft meegewerkt aan het onderzoek van de ACM. Degene die leiding gaf aan de overtreding krijgt een persoonlijke boete van 40.000 euro. Cateautje Hijmans van den Bergh, bestuurslid ACM: “Een bedrijf mag klanten beslist niet onder druk zetten om onterechte rekeningen te betalen. Hier treden wij krachtig tegen op. Daarom beboeten wij zowel het bedrijf als de leidinggevende."
Ook Consuwijzer maakt melding van de ondeugdelijke praktijken van DeReisPlanner, lees hier het volledige bericht.
Ook via Nu.nl is er aandacht aan het fenomeen malafide incassobureaus besteed en zijn meerdere namen van dergelijke organisaties genoemd: lees hier het bericht na.
UPDATE (30 april 2019) -
Jun 29, 2019 om 08:47Verzekeraars gebruiken RDW en CJIB als incassobureauBeste Lemmy,
Dank voor de iets uitgebreidere Reactie
Eerst wat meer informatie
Het stuk gaat niet over onszelf, wij helpen mensen met financiele problemen.
Die zijn soms door hun eigen toe doen daar in gekomen en soms buiten hun eigen schuld om.
Wij zijn van mening dat iedereen verzekerd moet zijn
Wij zijn ook van mening dat mensen die moedwillig niet verzekerd zijn aangepakt moeten worden, echter iedereen over de zelfde kam scheren zijn, is niet de oplossing. Mensen die welwillend zijn maar door onmacht/ onkunde en/of onrecht in een slechte situatie zitten.
Dit is 1 voorbeeld
Het blijkt dat als de premie van juni niet op 1 juli voldaan is dat er veel verzekeraars zijn die op 3 juli melding doen bij de RDW.
Als een persoon op 1 juli betaald heeft maar dit viel op een zaterdag, dan word ondanks dat het op 3 juli bij de verzekeraar binnen is, aangevoerd dat ze 1 dag de tijd hebben om het te verwerken.
Voorbeeld 2: als reactie op Joris w
Een persoon is aangereden door iemand die niet verzekerd was. Het opgelopen letsel zorgde voor een opname in een revalidatie centrum, Het geld op de betaal rekening werd gebruikt om alle onvoorzien kosten te betalen. Voor dat er een aanvulling werd gedaan, was de incasso al mislukt.
Toen deze persoon 2 maanden later thuis kwam lag er een brief van de RDW tussen. ondank dat de premies volledig betaal waren volgde er nog steeds een boete.
1
Weet je wat onrechtvaardig is? Niet verzekerd zijn door slecht betaalgedrag en dan iemand de vernieling inrijden die een hel moet doorstaan om enige vergoeding te kunnen krijgen.
Er is in deze digitale tijd geen enkele excuus meer om niet op tijd te betalen (als je problemen hebt met betalen omdat je niet altijd geld hebt moet je geen auto rijden, die is dan blijkbaar te duur voor je).
Het is erg makkelijk om een mening te geven van uit uw eigen situatie
Stel daarom eerste vragen:
Hier nogmaals de wat verduidelijkte vraag:
Is het rechtvaardig dat de verzekeraar de verzekering eerst opschort en dit gelijk meld bij de RDW, en dat hier een boete van 400 euro opstaat.
Wij zijn van mening dat de boete proportioneel moet zijn met de hoogte van het premie bedrag dus:
Als de premie 25 euro is moet de boete voor een eerste overtreding ook 25 euro zijn.