Verzekeraars gebruiken RDW en CJIB als incassobureau
Wat mij op valt is dat sinds een jaar of 2 verzekeraar geen moeite meer doen om hun klanten te helpen.
Elke verzekeraar is nu heel makkelijk als ze in hebben kunnen incasseren, sturen ze 1 malig een brief, en de volgende brief is van de RDW. Zelf als je dan betaald tot aan dat punt. Dat als jouw premie is voldaan, Helpen zij niet met een WAM 34 om aan te geven dat de auto wel gedekt is. Dan volgt daarna een brief van het CJIB. alleen met veel moeite kan je in een rechtzaal aan tonen dat 400 euro boete onrechtvaardig is en deze word dan door de rechter verlaagt.
De kosten die dit met zich mee brengt worden niet door de verzekeraar gedragen maar door de burgers. En de verzekeraar maken hier door veel meer winst. Voor 2018 werden er door verzekeraar meer dan 100 miljoen uit gegeven aan incassobureau's. Dit word nu door de staat betaald via het CJIB en hun belagelijke verhogingen. Het is op het criminele af.
De verzekeraar neemt soms meer dan een dag de tijd om de dekking op nieuw in te stellen en ook deze gevolgen zijn voor de consument.
Het kan niet de bedoeling zijn dat een bedrijf de verantwoordelijkheid voor het binnen halen van zijn eigen geld bij de overheid kan neer leggen.
Het komt er op neer dat jij als consument alles moet betalen, en als er wat gebreurt zou zijn, de verzekeraar niets uitkeert. Dit lijkt mij volstrekt onrechtvaardig.
Het Kifid wat in het leven geroepen is voor consumenten, is opgezet door banken en werderom met overheidssteun alleen bezig om processen uit te rekken zodat ze voor de normale mens te veel tijd, geld, en/of energie kosten.https://www.kifid.nl/judgement/uitspraak-2018-150-bindend/
Ook tussen personen strijken wel een commissie op bij het afsluiten van verzekeraars, niet meer zoals voorheen maar nu door een percentage dat zij krijgen van de premie gelden.
Hier maakt de onderstaande website weer dankbaar gebruik van
https://www.lastenvrij.nl/autoverzekering/faq/rdw-boete-voor-onverzekerde-auto/
veel van het bovenstaande geeft mij het gevoel dat mensen niet geholpen worden die wel willen.
Maar behandeld worden als moedwillige criminele, en hierdoor niet de kans krijgen fouten te herstellen.
Mijn vraag is hoe is aan deze onrechtvaardigheid een einde te maken.
Als de boete verlaagd is geworden is er dus ook sprake van nalatigheid vanuit uw kant. Verder heeft het CJIB niets te maken met de verzekering, CJIB bekijkt alleen of de auto verzekerd is. Zo niet volgt er een boete. Als u op tijd betaalt is er niets aan de hand, wordt ook gewoon de dekking doorgezet en gaat er niet een dag overheen.
Klagen om niets... Op tijd betaalt? Nergens last van!
Wat nu als u een ongeluk onverzekerd veroorzaakt? De gevolgen hiervan zijn niet te overzien.
Hoe een einde te maken aan deze onrechtvaardigheid? Door op tijd te betalen.
Wat een gezeur om niets.Onverzekerd rijden is een zware overtreding en bij een aarijding wordt de schade op jouw verhaald.Je kunt al deze problemen voorkomen door op tijd je premie te betalen.
Wat een onzin. Te laat betalen is stom. Eigen schuld. Ik rij 49 jaar motoren en auto's. Nooit een probleem gehad. Als je de verzekering belt ben je meteen verzekerd.
Je haalt een paar zaken door elkaar.
Kijk hier voor de procedure:
https://financieel.infonu.nl/geld/114812-boete-onverzekerd-rijden-auto-en-artikel-34-verklaring.html
Elk voertuig moet verzekerd zijn. Elk onverzekerd voertuig komt automatisch uit de printer rollen en krijgt een bekeuring thuis gestuurd. Dit gebeurd niet na 1 keer niet betalen, dat is als er langere tijd niet betaald is en de verzekering daardoor opgeschort of ontbonden is.
Het kan ook zijn dat u een nieuwe verzekering afgesloten heeft. Wat mijn verzekeraar aangeeft dat is dat als de eerste betaling niet gedaan is, de auto ook niet verzekerd is.
In beide gevallen heeft een WAM 34 geen nut aangezien er geen verzekering was.
Voor de rest staan er een hoop nutteloze randzaken in uw verhaal. Het is aan u om de verzekering op tijd te betalen, niet aan een ander.
Onrechtvaardigheid? Aan de al gegeven reacties heb ik niets toe te voegen. Verzekeraars hebben als zij daar gebruik van willen maken hunn eigen incasso relaties en RDW en CJIB mogen niet eens optyreden voor particuliere verzekeraars.
Elke verzekeraar is nu heel makkelijk als ze in hebben kunnen incasseren, sturen ze 1 malig een brief,
Als de verzekeraar de premie heeft kunnen incasseren dan sturen ze geen brief.
Die krijgt u wel als u niet tijdig betaald en dat zal het geval zijn.
En als u na de "waarschuwing" dat u niet heeft betaald, nog niet zorgt dat er tijdig wordt betaald, dan ligt dat aan niemand anders dan u zelf en kunt u alleen u zelf hierover een verwijt maken.
Zorg voor voldoende saldo op de rekening, u weet welke datum er wordt afgeschreven, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Niet een ander de "zwarte piet " toespelen, maar de hand in eigen boezem steken !!
Denk je niet dat er een schrijffout staat?
En dank voor je preek.
Denk je niet dat er een schrijffout staat?
En dank voor je preek.
@marnix1,
Voelt u zich persoonlijk aangesproken of bent u soms dezelfde persoon als @tegen onzin !!
Die preek, zoals u het noemt, is ook niet voor u bestemd als u @tegen onzin niet bent.
Het is trouwens wel volkomen onzinnig om andere instanties de schuld te geven als je zelf, zelfs niet na het ontvangen van een herinnering, op tijd betaald. ;-))
“Mijn vraag is hoe is aan deze onrechtvaardigheid een einde te maken.” Simpel: betaal je premie op tijd. Dat heb je blijkbaar verschillende keren nagelaten, anders had je deze ervaring niet.
Als de dekking beëindigd of opgeschort wordt, gaat deze weer in de dag nadat de premie door de verzekeraar is ontvangen. In de tussenliggende tijd is er geen dekking geweest. Geheel terecht dus dat er geen art. 34 verklaring wordt afgegeven.
De naam van topicstarter is vast sarcastisch bedoeld: Tegen Onzin. Wat een onzin...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer