Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Te
Tegen onzin - 26-06-2019 08:52:51
Garantie & Verzekeringen

Verzekeraars gebruiken RDW en CJIB als incassobureau

Wat mij op valt is dat sinds een jaar of 2 verzekeraar geen moeite meer doen om hun klanten te helpen.
elke verzekeraar is nu heel makkelijk als ze in hebben kunnen incasseren, sturen ze 1 malig een brief, en de volgende brief is van de rdw. zelf als je dan betaald tot aan dat punt. dat als jouw premie is voldaan, helpen zij niet met een wam 34 om aan te geven dat de auto wel gedekt is. dan volgt daarna een brief van het cjib. alleen met veel moeite kan je in een rechtzaal aan tonen dat 400 euro boete onrechtvaardig is en deze word dan door de rechter verlaagt.

de kosten die dit met zich mee brengt worden niet door de verzekeraar gedragen maar door de burgers. en de verzekeraar maken hier door veel meer winst. voor 2018 werden er door verzekeraar meer dan 100 miljoen uit gegeven aan incassobureau's. dit word nu door de staat betaald via het cjib en hun belagelijke verhogingen. het is op het criminele af. 

de verzekeraar neemt soms meer dan een dag de tijd om de dekking op nieuw in te stellen en ook deze gevolgen zijn voor de consument.

het kan niet de bedoeling zijn dat een bedrijf de verantwoordelijkheid voor het binnen halen van zijn eigen geld bij de overheid kan neer leggen.

het komt er op neer dat jij als consument alles moet betalen, en als er wat gebreurt zou zijn, de verzekeraar niets uitkeert. dit lijkt mij volstrekt onrechtvaardig. 

het kifid wat in het leven geroepen is voor consumenten, is opgezet door banken en werderom met overheidssteun alleen bezig om processen uit te rekken zodat ze voor de normale mens te veel tijd, geld, en/of energie kosten.https://www.kifid.nl/judgement/uitspraak-2018-150-bindend/" target="_blank">https://www.kifid.nl/judgement/uitspraak-2018-150-bindend/

ook tussen personen strijken wel een commissie op bij het afsluiten van verzekeraars, niet meer zoals voorheen maar nu door een percentage dat zij krijgen van de premie gelden.

hier maakt de onderstaande website weer dankbaar gebruik van
https://www.lastenvrij.nl/autoverzekering/faq/rdw-boete-voor-onverzekerde-auto/" target="_blank">https://www.lastenvrij.nl/autoverzekering/faq/rdw-boete-voor-onverzekerde-auto/ 

veel van het bovenstaande geeft mij het gevoel dat mensen niet geholpen worden die wel willen.
maar behandeld worden als moedwillige criminele, en hierdoor niet de kans krijgen fouten te herstellen.

mijn vraag is hoe is aan deze onrechtvaardigheid een einde te maken.