Gr
door Grekoki May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als er een "lucht"op staat van een foto die buiten genomen is dan is de lucht onnatuurlijk blauw en zij baalt er van en kan er niets aan instellen ( volgens haar) Nu ben ik reviews aan het lezen over telefoons,er staat veel technisch op de sites,maar NIET over de kwaliteit en/of kleuren van de foto's. Als ik reviews lees over de A53 5G lees ik alleen dat het een prima toestel is met mooie foto's! Ik kan niet in de winkel uittesten watvoor foto's de telefoon maakt,hoe pak ik dit aan? Want ik mag hem vast niet terugbrengen als ik de kleuren vind tegenvallen.....Iemand een goede tip voor een( niet zo heel grote) telefoon die bij voorkeur geen 800 euro gaat kosten en veel toeters en bellen hoef ik ook niet,maar ik wil er wel JAREN mee vooruit kunnen qua updates. De Huawei was 6 jaar oud! Heel oud tegenwoordig maar hij beviel goed.
Margreet.

5184 27 Rapporteer

sira
door sira - May 3, 2024 om 09:54
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Als de Huawei u goed beviel, waarom dan niet weer een Huawei?

Mijn vorige telefoon (Huawei) beviel me ook beter dan de Samsung die ik nu heb. Wat betreft foto's maken, weet ik niet, alleen voor een momentopname gebruik ik de telefoon, voor al het andere mijn digitale camera.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 3, 2024 om 09:57
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Het maken vam mooie foto's is mede afhankelijk van de wijze waarop er wel of niet afzonderlijk kan worden ingesteldresp. er niet uitsluitend een áutomatisch fotograferen'stand is. Een en ander zal in de gebruiksaanwing staan. Ik had tot enoge tijd geleden een goede sony doch die heb ik kado gedaan aan mijn dochter. Ik maak nu veela foto's met een al wat oudere kodak (wel digitaal) maar ook mer hem Samsung A53 waar wel degelijk ook apartte instelmogelijkheden zijn o.a. via hetsterknopje links boven als u de camera opent of via andere in de bobenbalk. Ik heb zelf absoluut geen 'te veel blauw'. Ego, benut de instellingsmogelijkheden. Ik heb zelf daarbij Auto HDR ingeschakeld.

Thecla58
door Thecla58 - May 3, 2024 om 10:09
862 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ooit een huawei gehad en ik was niet direct kapot van de kwaliteit van de foto's. Daarna heb ik A42 5 ghz gehad en was tevreden met de kwaliteit. Nu heb ik sinds een klein half jaar de Galaxy A54 5Ghz en ik stond/sta versteld van de kwalliteit van de foto's.
Maakt niet uit met of zonder flitser, schermer, avonnd nacht.

Maar ieder persoon heeft, denk ik, een persoonlijker voorkeur over de kwaliteit. De A53 is alweer een jaar of twee oud. De A54 is om en nabij de 300/400 euro.

rj
door rjw - May 3, 2024 om 10:17
3280 Antwoorden / 5 Vragen

De standaardinstellingen van Samsung zijn inderdaad wat overdreven. Heeft de photo-app van de A53 niet de Pro optie zoals die (in ieder geval) op de S-serie. zit? Daarmee kan je heel veel instellen zodat het wat meer bij je eigen smaak past. De camera is in ieder geval goed genoeg, het is de app die het beeld bepaald.

Ja
door JannyBoe - May 3, 2024 om 10:27
521 Antwoorden / Vragen

Hallo Margreet, goede foto's maken kan steeds beter met een smartphone. De Google Pixel 8 Pro komt er recentelijk bijzonder goed vanaf als het om fotografie gaat. En heeft ook het voordeel van een behoorlijk sober besturingssysteem zonder overbodige apps en dergelijke. Het prijskaartje komt wel heel dicht in de buurt van uw budget....  Maar dan heb je ook wat ;)

Re
door Reinier182 - May 3, 2024 om 10:42
169 Antwoorden / Vragen

Moeilijk te bepalen. Iedereen heeft zelf eigen eisen. Wil je echte mooie foto's makem kom je bij de vlaggenschepen uit van ieder merk. De duurste toestellen maken de beste foto's. Alleen jou favoriete merk uitzoeken en kijken welke het beste bij jou persoonlijke smaak komt. Andere zijn tevreden met goedkopere smartphones kwaliteit. Jij bepaald je keuze.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 3, 2024 om 11:21
2094 Antwoorden / Vragen

Als ik kijk bij de Consumentenbond en is selecteer telefoons die goed beoordeeld zijn op foto's dan is de Samsung Galaxy S21 FE 5G de goedkoopste Samsung met dat criterium voor pakweg €390. Zoals ieder toestel heeft hij plussen en minnen maar wat het zwaarst is moet het zwaarste wegen. De OPPO Find X5 is met €340 de goedkoopste die voldoet aan het goede foto's criterium.

Ozymandias
door Ozymandias - May 3, 2024 om 11:45
174 Antwoorden / Vragen

Maar je zus heeft hem toch? Waarom niet bij haar testen. Of laat haar een paar foto's doorsturen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 3, 2024 om 12:02
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Margreet,

Ik raad u aan om te sparen voor de beste smartphone met alles.

Ik heb zelf de Samsung S 23 Ultra en mijn partner de S 24 Ultra.

Qua camera's zijn ze even goed.

Het besturingssysteem is ook snel.

Het is net als een Mercedes.

Als je eenmaal een Mercedes hebt , dan wil je niets anders meer.....;<))

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 3, 2024 om 16:46
2094 Antwoorden / Vragen

Uitstekende toestellen maar dat is natuurlijk niet zo raar voor dat geld.

Thecla58
door Thecla58 May 3, 2024 om 17:37
862 Antwoorden / 3 Vragen

@GeborenAmsterdammen,

ik heb toch liever een Red Bull, wahahahahahahaha

JMA2
door JMA2 May 3, 2024 om 23:58
120 Antwoorden / 2 Vragen

En veel gratis extra apps die niet of nauwelijks te verwijderen zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 4, 2024 om 05:33
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte JMA2,

U bent zelf ook best perfectionistisch....

Wat voor een Smartphone heeft u zelf?

Als je eenmaal gewend bent aan een smartphone met een snel besturingssysteem, goede camera, veel geheugen, een sterke accu en sterke wifi-verbinding, dan heeft de S23/24 ultra vrijwel geen concurrentie en wil je niets anders meer, behalve de toekomstige S 25 ultra.

Vergeet ook niet het goede stereo geluid van de boxjes  : misschien heeft het volgende model een subwoofertje erop.

En die "AI" is ook grappig....

JMA2
door JMA2 May 4, 2024 om 23:25
120 Antwoorden / 2 Vragen

@GA
Ik heb een pixel 8. Fotografie is voor mij onbelangrijk. Een toestel met slechts Android erop zonder overbodige apps was voor mij belangrijk net als de snelheid van updates.

Verder niets mis met een S23 maar er zitten veel grafische zaken op die bij een pixel saai eruit zien zoals de menu's

Ozymandias
door Ozymandias May 6, 2024 om 13:04
174 Antwoorden / Vragen

Voor dat geld kan je beter een goedkope telefoon kopen met daarbij een echte (compact) camera. Dan ben je goedkoper uit en heb je nog betere foto's.

Gr
door Grekoki May 6, 2024 om 20:25
5 Antwoorden / 6 Vragen

En ik wil nou juist niet meer een aparte camera met me meenemen,ik ben sneller met een foto maken met mijn telefoon dan een camera uit zijn tasje te pakken!
Vandaag gaan kijken bij Mediamarkt wat die hebben....nou,heel veel telefoons! Meest Iphones en Samsungs,iets One plus en Oppo,1 Moterola en een Xiaomi.
De verkoopster begreep me toen ik vertelde van mijn angst voor TE veel kleuren,zij zei dat ALLE Samsungs dat hadden,dus maakt niet uit of ik een goedkope of dure koop,het is gewoon des Samsungs om de kleuren iets aan te zetten. Wat de Iphones niet doen volgens haar,daar is de foto: You get what you see. Of het waar is weet ik niet. Ze probeerde me geen Iphone aan te smeren en zei dat ik ook een goede telefoon zou hebben aan de OnePlus. Nu me dus aan het inlezen en de reviews zijn nog niet denderend. Samsung schijnt ook wel erg veel apps er op te zetten die je ook niet verwijderen kunt maar wel van je GB's afsnoepen.
Ik heb begrepen dat je een telefoon ook mag terugbrengen als je niet tevreden bent,dat wist ik niet,was bang opgescheept te zitten met iets wat me tegenvalt zodra ik een foto maak. Misschien moet ik DAT dan maar doen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 6, 2024 om 20:58
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Margreet,

Ik raad u aan om door te sparen voor de  Samsung S 23 Ultra.

Kijk maar eens goed bij 2e hands winkels, zoals Used Products : zij bieden vrijwel nooit de S 23 Ultra aan omdat niemand ze weg doet.....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 6, 2024 om 21:02
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandias,

Gebruikt u ook nog een aparte filmcamera en een walkman/ disc-man?

Ozymandias
door Ozymandias May 7, 2024 om 10:27
174 Antwoorden / Vragen

Ja, als ik op vakantie ga of specifiek dingen ga bezoeken dan heb ik een losse camera mee.

En nee, ik heb geen 'walkman' want daarin zit geen verschil met de telefoon en dat had je zelf ook kunnen bedenken. Die vergelijking slaat nergens op.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 7, 2024 om 10:39
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandias,

U vergelijkt appels met peren.

U gaat toch ook niet zeggen:"Koop maar schoenen bij Van Haren want die zijn goedkoper in plaats van meteen kwaliteitsschoenen te kopen zoals Magnum schoenen".....

Ozymandias
door Ozymandias May 7, 2024 om 11:27
174 Antwoorden / Vragen

Wat voor onzin praat je in hemelsnaam. Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt, he. De hardware en software om een mp3 af te spelen in een telefoon is exact het zelfde als een losse mp3 speler. In tegenstelling tot camera's.

Je bent echt weer een Amsterdammer. Denken dat je overal verstand van hebt.

Mabelle
door Mabelle May 7, 2024 om 14:45
453 Antwoorden / 1 Vragen

Magnum schoenen? Niet iedereen werkt in de bouw hoor. En privé ga je toch niet met die achterlijke schoenen lopen? Je koopt smartphones van 1000/1500 euro, maar ondertussen zie ik je regelmatig klagen dat je geen geld hebt om naar de tandarts te gaan. (Is trouwens bij lange na niet het enige waar je over klaagt.) Je kan beter je prioriteiten eens bij stellen, dat is wat een verstandig mens doet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 7, 2024 om 19:57
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandias en Mabelle,

Omdat jullie geen top-smartphone hebben, hebben jullie geen verstand over dit topic.

Het volgende spreekwoord is van toepassing op jullie vreemde antwoorden :

Schoenmaker blijf bij je leest.....;<))

Gr
door Grekoki May 8, 2024 om 14:08
5 Antwoorden / 6 Vragen

Ja,jongens,even bij de les blijven!
Ik wil geen 2de hands toestel,dat durf ik echt niet!
Gisteravond kwam er een aardige buurvrouw met haar nieuwe S24,zodat ik kon kijken hoe het zit met foto's. Zij maakte uit ons raam een foto van de tuin. We vonden het gras groener dan het is. Zij stuurde de foto door naar mijn man's telefoon en zie: helemaal het gras NIET groener maar exact zoals het is! Het lijkt er dus op dat je op je scherm de gemaakte foto's overgedoseerd in kleur ziet maar als je hem doorstuurt( waarvoor ik fotografeer,om anderen mijn foto's te laten zien) dat dan de foto WEL de goede kleuren heeft! Maar het jammere is dus dat je eerst denkt: die stuur ik niet hoor,veel te blauw / groen etc. maar dat de ontvangen persoon het een hele mooie foto gevonden zou hebben,dus dan maar gewoon versturen! Weet niet HOE de foto er uit ziet als je heb doorstuurt naar je computer,nog niet geprobeerd,want vandaar uit maak ik soms ook een albumpje,of gebruik ze om een "eigen" felicitatiekaart te maken.
Zit nu nog te dubben tussen de S22 en de One Plus.....Juist omdat er een tijdsdruk op ligt word ik er tikje zenuwachtig van!

Mabelle
door Mabelle May 8, 2024 om 14:16
453 Antwoorden / 1 Vragen

@amsterdammertje: knap dat jij weet welke smartphone ik heb. Dat jij antwoorden niet begrijpt, kan ik niets aan doen. Maar TS geeft aan dat zij niet zoveel geld wil uitgeven aan een smartphone, geef ik niet als advies om een phone van meer dan 1000 euro te kopen.

Mabelle
door Mabelle May 8, 2024 om 14:25
453 Antwoorden / 1 Vragen

@Grekoki: Bij het doorsturen van foto's hangt het natuurlijk van (de instellingen, kwaliteit) het scherm van de ontvanger af hoe deze ontvangen wordt. Daar heb jij geen invloed op.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 8, 2024 om 15:29
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mabelle,

Lees nou even goed de specificaties door van mijn top smartphone.

Ik adviseer TS om door te sparen voor het topmodel omdat vergeleken met de Samsung A serie (waarvan ik er ook een paar heb) de camera veel beter is.

Als je foto's doorstuurt hangt het natuurlijk ook af van welke telefoon de foto's afkomstig zijn.

PS : wat voor merk en type smartphone heeft u zelf?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 8, 2024 om 15:34
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geache Margreet,

De camera van de Samsung S 23/24 heeft verschillende instellingen.

Zo zit er een soort "inzoom-balk" op om foto's te vergroten of te verkleinen.

Vraag aan uw buurvrouw of u haar toestel een keer mag lenen om goed alles te testen.

Ik gebruik mijn Smartphone ook om live concerten mee op te nemen.

Mabelle
door Mabelle May 8, 2024 om 16:09
453 Antwoorden / 1 Vragen

@amsterdammertje. Tuurlijk doet ook de kwaliteit vd camera er toe. Maar wat TS op haar scherm ziet, kan (sterk) afwijken van de kleurweergave bij de ontvanger.

Ik heb de Nokia 3310. Ik doe er alles mee, appen, internetbankieren en fantastische foto's maken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 8, 2024 om 18:10
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Madbelle,

U doet vaag over uw smartphone omdat u er geen verstand van heeft....

Mabelle
door Mabelle May 8, 2024 om 18:37
453 Antwoorden / 1 Vragen

Joh, ik liep al met goede smartphones op zak toen jij nog liep te klungelen met een Nokiaatje of een Samsung A. Reden waarom ik niet vertel welke ik wel gebruik, is omdat het a) jou niks aangaat en b) voor de beantwoording van de vraag niet relevant is.

Ozymandias
door Ozymandias May 13, 2024 om 17:23
174 Antwoorden / Vragen

Beste Amsterdammer. Als er iemand is die vaak geen verstand hebt van het ondwerp dan ben jij het wel. Denk je nou echt dat jij het beter weet? Laat me niet lachen.

En gatverdamme hoe arrogant en elitair je klinkt met je 'toptelefoon'. Hoe triest kan je zijn?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 13, 2024 om 18:41
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandias,

U heeft nog steeds geen verstand van smartphones.

Als ik kijk naar uw taalgebruik , dan snap ik ook waarom......;<))

Ozymandias
door Ozymandias May 14, 2024 om 07:53
174 Antwoorden / Vragen

Ik heb er mee gewerkt als ITer en support engineer. Ik denk dat ik het beter weet dan jij. Maar houd vooral vol in je waanzin.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 14, 2024 om 11:07
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandias,

Welke leeftijd heeft u?

Ik ben rond de 50...;<))

Heeft u de Nokia E 72 ook gehad?

Ozymandias
door Ozymandias May 14, 2024 om 17:57
174 Antwoorden / Vragen

Die komt uit 2009. Telefoons bestonden toen al weer een tijdje. Geen flauw idee welk punt je wil maken of wat mijn leeftijd er mee te maken heeft. Het gaat in ieder geval nergens over. Waarom ben je zo aan het drammen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 14, 2024 om 18:42
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandias,

Ik ben niet aan het drammen, maar u reageert gewoon vreemd op mijn antwoorden.

Ozymandias
door Ozymandias May 15, 2024 om 14:18
174 Antwoorden / Vragen

Het is duidelijk dat zelfreflectie een onbekend begrip is voor je. Mijn hemel.

Niet aan het drammen? Hoe vaak ben je wel niet over jouw Samsung begonnen, iets waar de TO duidelijk helemaal niet naar op zoek was. Ik denk echt dat er een schoefje bij je los zit.

marita5
door marita5 May 15, 2024 om 14:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Willen jullie zo vriendelijk zijn, om te stoppen met het onderlinge gehakketak . Ts heeft een nieuwe telefoon gekocht , is tevreden . De vraag komt iedere keer weer naar boven , en dan moet je deze onzin weer lezen .

Thijs12
door Thijs12 - May 3, 2024 om 12:32
554 Antwoorden / Vragen

Xiaomi gebruikt Leica camera.
Is feitelijk op veel terreinen de opvolger van Huawei.
Bekijk die eens. In alle prijsklassen hebben ze modellen.

rj
door rjw May 3, 2024 om 14:58
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Xiaomi betaalt Leica om hun merknaam te mogen gebruiken. Leica heeft hoogstens even gekeken of het lensje een beetje fatsoenlijk was maar verder zegt dat niet zo veel. Net zoals (uit mijn hoofd) Oneplus zogenaamd Hasselblad camera's heeft. Er worden gewoon klassieke merknamen gebruikt om zich te kunnen onderscheiden. Dat is overigens niets nieuws. Ik heb ooit (rond 2000, de begintijd van digitale fotografie) een Sony comera gehad met een "Carl Zeiss" lens. Canon en Panasonic leverde exact dezelfde maar dan onder hun eigen naam. Ergo: gewoon OEM spul wat ingekocht wordt en waar een naam naar keuze op wordt gedrukt.

JMA2
door JMA2 May 3, 2024 om 23:57
120 Antwoorden / 2 Vragen

Xiaomi camera:s zijn gewoon erg matig. Ik kocht ooit de Mi2, 4, 6, 9 10Pro 12Pro en deze had een 200Mp camera. Mijn oude Sony fotocamera is 20Mp en 10x zo goed
Ik heb na 10 jaar Xiaomi verlaten voor een Google Pixel 8.
Dit is echt een heel fijne camera ook bij weinig licht. En geen bloatware op de telefoon.

Gr
door Grekoki - May 3, 2024 om 13:40
5 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt alvast voor alle antwoorden,ik ga er verder in spitten en laat nog weten WELKE het geworden is!
Zal mijn zus vragen naar een winkel te gaan om hulp te vragen bij het instellen,OF er misschien iets aan dat te blauwe ingesteld kan worden. En nee,ik was zelf niet op zoek naar ditzelfde toestel,wat een reactie was om haar een foto te laten sturen,want ik heb die TE blauwe luchten al zelf van haar gezien,we stonden dezelfde foto ergens te maken en die van haar was duidelijk niet mooi!

Thijs12
door Thijs12 - May 3, 2024 om 15:28
554 Antwoorden / Vragen

Misschien toch iets meer samenwerking tussen Leica en Xiaomi dan er even naar kijken?

https://www.emerce.nl/wire/xiaomi-leica-onthullen-xiaomi-x-leica-optical-institute

gerbera
door gerbera - May 3, 2024 om 16:02
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Klink misschien ouderwets maar als ik mooie foto's wil maken gebruik ik mijn kamera die ik kan instellen. (kan daar alleen niet mee bellen☺☺)

mahadma
door mahadma - May 3, 2024 om 17:27
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Komt als eerste de vraag op: Wat is een goede foto? Een technisch goede foto, scherp, goed in kleurbalans en juist ingesteld qua belichting hoeft zeker nog geen goede foto te zijn. Een (op het oog) een misser die wel de juiste sfeer aangeeft kan ondanks alles een goede foto zijn. En wat is de gebruiker waard als fotograaf? Al of geen ervaring?

Gr
door Grekoki May 3, 2024 om 19:03
5 Antwoorden / 6 Vragen

Eens met de vraag: WAT is een goede foto? Ik durf wel te stellen dat ik redelijk goede/mooie foto's maak,dus daarom hoop ik niet op een rare kleurzweem ofzo. Heb altijd analoge camera's gehad met prachtige lenzen,maar op een gegeven moment vond ik het teveel en te groot om mee te nemen. Daarna overgegaan op de compactcamera van Sony die perfect was,ook geen zin meer om mee te nemen,dus nu moet de telefoon het maar doen met wat ik er nog mee wil. Kon zelfs nog wel vergrotingen ( 30x45) laten maken van foto's van mijn Huawei en best goede kwaliteit,durf niet weer een Huawei te kopen omdat ik bang ben dat ik er geen jaren meer mee kan doen qua ondersteuning,kan maar 1 x mijn geld uitgeven.
Heb al gezien dat de Galaxy 24 en 25 te duur voor me zijn.
Na een middag spitten kom ik ongeveer uit op de Galaxy S21 / A 34,35/ A 54,55. Hier maar eens verder mee gaan.

mahadma
door mahadma May 5, 2024 om 00:47
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Met ervaring in 6x6 reflexen en veel 35 mm reflexen durf ik ook wel te zeggen dat ik een "aardige" fotograaf ben, al vele jaren. Echter als je bepaalde effecten wil bereiken met (voorbeeld) scherptediepte, tja dan kunnen de meeste telefoons het niet/niet goed. Hoewel, ik ook met een samsung van € 200 als camera ook een 30x45 cm in de kamer hangen.

Gr
door Grekoki May 5, 2024 om 20:38
5 Antwoorden / 6 Vragen

Nog maar een middagje spitten op de laptop gedaan,pfff.

kom nu ongeveer uit op de Galaxy 54 of 55. Maar over de "natuur-getrouwheid" van de kleuren van de foto's heeft niemand het eigenlijk. Gisteren met de Nokia van mijn man een foto van een roos in de tuin gemaakt die ik door wilde sturen ( omdat ie al zo "vroeg"in het jaar is) En dan moest ik in mijn app erbij zeggen: de kleur klopt niet hoor,zo FEL roze IS hij helemaal niet! Dus overdreven gekleurd en wil ik niet! Het gras maken ze ook altijd groener,waarom?
Wij wandelen veel en maak graag foto's in de natuur,hier een bruggetje,daar een paddestoel. Maar ook wel eens in een "somber" bos,maak graag foto's van grote oude bomen,maar.....dan is het WEL de bedoeling dat de foto net zo somber wordt als ik dat wil! En er geen meneer Samsung is die zegt: wat een somber mevrouwtje,we zullen er eens een helder sausje over gooien,grrrrr! Of bv slecht-weer op Ameland,die moeten de sfeer van dat slechte weer echt net zo vastleggen als ik bedoel!  Ik vind het lastig.....
Heb geen telefoon nodig om filmpjes te kijken,zit niet op Social Media,hoef geen selfies / portretten/groepsfoto's te kunnen maken en heel veel zoom hoeft ook niet. Wel zou ik wel iets in willen zoomen als we bv een ree in het weiland zien staan,maar al die camera's hoeven eigenlijk niet,maar mocht er Macro op zitten dan heb ik wel eens een madeliefje die ik vast wil leggen,maar is geen must.
Morgen maar eens naar een winkel voor advies en wat toestellen in mijn ( kleine) handjes nemen,ik vind die grote niet zo fijn,maar dat zijn ze nu meestal....Wil deze week er toch wel een kopen,want o,wat lastig zo! Maar ik geef er een halve AOW aan uit,dus moet ik iets kopen waar ik plezier van zal hebben! Wordt vervolgd!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 6, 2024 om 10:33
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Margreet,

Bij Mediamarkt kunt u veel telefoons testen.

Maak er gewoon foto's mee.

Vraag aan een medewerker advies en vertel wat uw wensen zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 4, 2024 om 05:43
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Greet,

Kijk nog even in de volgende link :

https://www.androidplanet.nl/samsung/galaxy-s23-ultra/specs/

1paul
door 1paul - May 4, 2024 om 07:29
3173 Antwoorden / 0 Vragen

kom je toch uit bij samsung s32 of s24 dan wel bij de fairphone, deze krijgen lang updates waarbij de fairphone het langst en deze kun je ook nog eens zelf repareren.

bestel deze online, maak een foto en als deze niet bevalt haal je die eraf en stuur je hem terug binnen de 14 dagen termijn, bij beslist.nl is deze termijn zelfs 30 dagen!!

als je je gegevwens over zet vanuit je account let er dan eens op wat Huawei er allemaal mee opzet! dat was voor mij reden om geen telefoon meer te kopen uit China..

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 4, 2024 om 10:59
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte 1Paul,

Huawei maakt goede telefoons , maar het besturingssysteem doet vreemd :

Soms belde de telefoon vanzelf iemand van mijn contacten......:<((

Ook merkte ik, dat zonder simkaart de mp3 - speler niet meer wilde shuffelen.....

1paul
door 1paul May 5, 2024 om 08:08
3173 Antwoorden / 0 Vragen

daar had ik geen last van gelukkig..

stefvn
door stefvn - May 5, 2024 om 00:39
2 Antwoorden / Vragen

Tja veel hangt natuurlijk ook van hoe je de camera gebruikt. Lees anders eens
Hoe maak je de mooiste foto's met je smartphone
I
k heb zelf een spotgoedkope Motorola en ik vind de foto's super goed voor de prijs van het toestel.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 5, 2024 om 03:43
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Stef,

Ik heb ook een Motorola gehad en de accu was zwak : ging soms van 90% direct naar 10 % en daarna helemaal uit.....

Een Samsung is toch een klasse hoger met algemene kwaliteit.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 6, 2024 om 10:42
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Margreet,

Bij Mediamarkt kunt u veel telefoons testen : maak er gewoon foto's mee.

Vraag eventueel een medewerker om advies en vertel al uw wensen.

henk baars
door henk baars - May 6, 2024 om 10:44
1 Antwoorden / Vragen

bij het maken van een foto kan je rechtsboven de knop indrukken voor instellingen om de kleur in te stellen

Pe
door Peet Dalmeijer - May 6, 2024 om 12:29
2 Antwoorden / Vragen

Neem eevoudig een Nokia, een schone telefoon die je naar believen kan inrchten.
Op een Samsung zit ook veel troep.
Ik gebruik alleen Nokia G 42.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 6, 2024 om 21:00
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Peet,

Wat bedoelt u precies met "troep"?

R.
door R. de Souverein - May 6, 2024 om 14:02
4 Antwoorden / Vragen

https://amateurphotographer.com/buying-advice/the-best-budget-camera-phones/
Here’s our quick run-down of budget and mid-range camera phones:

  • Best under $500 / £450: Google Pixel 7a – buy now
  • Budget flagship: Samsung Galaxy S22 – buy now
  • Best budget phone for low light: Motorola Edge 40 Neo – buy now
  • Best budget phone for selfies: Infinix Zero 30 5G
  • Best mid-range budget phone: Samsung Galaxy A54 5G – buy now
  • Best mid-range Honor phone: Honor 90 – buy now
  • Budget 200MP option: Xiaomi 12T Pro 5G – buy now
  • Cheapest 200MP phone: Redmi Note 12 Pro+ 5G – buy now
  • Waterproof IP68 rated: Google Pixel 7 – buy now
  • Best under $350 / £300: Google Pixel 6a – buy now
  • Most stylish budget phone: Nothing Phone 1 – buy now
  • Fast charging (80W): OPPO Reno8 Pro 5G – buy now
  • A good all-rounder: OPPO Reno10 – buy now
Genoeg voorbeeld foto's erbij.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 6, 2024 om 21:03
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte R.,

Heeft u ook een link met Nederlandse prijzen?

JMA2
door JMA2 May 8, 2024 om 00:08
120 Antwoorden / 2 Vragen

Hahaha, die Xiaomi Mi 12T Pro met 200Mp heb ik ook gehad. Overdag prima foto  maar bij een beetje schemering valt deze camera echt door de mand. Maar misschien zat Stevie Wonder in het testpanel :-)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 8, 2024 om 15:36
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte JMA2,

Het aantal MP's zegt niets alles....;<))

R.
door R. de Souverein May 8, 2024 om 17:43
4 Antwoorden / Vragen

Um bijna alle linkjes gaan naar amazon daar kun je de 'currency' op euros zetten als dat niet al automatisch het geval is. Wat ik persoonlijk zou doen met dit / zo'n lijstje is de telefoons die me het interessants lijken op tweakers.net opzoeken en daar in de vergelijker zetten. Je kunt sowieso op tweakers eens naar telefoons kijken, die staan daar standaard op populariteit gesorteed en wat hoger in de lijst staat, staat daar doorgaans niet voor niets. En dan de reviews eens bekijken natuurlijk.

ta
door taraohara - May 6, 2024 om 17:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Margriet,
 Omdat er geen nieuwe updates meer uitkwamen voor mijn Huawei heb ik de Samsung A53 gekocht.
Als ik op vakantie ga neem ik nog steeds mijn Huawei toestel mee om er foto's mee te maken.
Ik heb van verschillende dingen zoals blauwe luchten, de zee, fel gekleurde bloemen enz met beide toestellen foto's gemaakt en dan zijn de foto's van de Huawei verweg de mooiste. De Samsung maakt paarse bloemen blauw en ook andere dingen zijn echt niet de juiste kleuren. ik zou dus zeker geen Samsung A 53 kopen.

Gr
door Grekoki May 6, 2024 om 22:01
5 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk,daar heb ik wat aan TARAOHARA, verzin ik het toch niet met dat blauw.....
Vraag me alleen OF de S series ook hetzelfde euvel hebben. ( maar als het "des Samsungs"is zal dat dan wel!)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 7, 2024 om 01:30
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Margreet,

Bij wijze van spreken :

U wilt een Mercedes-Benz S -klasse voor de prijs van een A-klasse.....

Er is een spreekwoord : " Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten"....;<))

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 7, 2024 om 15:18
2094 Antwoorden / Vragen

Serieus, dáár heb je wat aan, één persoon die onderschrijft wat je letterlijk zelf al vond? Hoe je daaruit het idee destileert dat de S series, die ongeveer drie keer zo duur is, ook dit probleem zou hebben is mij een raadsel. Ga opzoek naar betrouwbare informatie, ik heb de suggestie van de Consumentebond al gedaan, maar mocht je dat niets vinden zijn er zeker ook andere kanalen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 7, 2024 om 01:41
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Margreet,

U zou eventueel kunnen kijken op Marktplaats voor een 2e hands toestel.

Maar persoonlijk zou ik daarmee uiterst voorzichtig zijn....

Een originele aankoopbon is wel het minste wat aanwezig moet zijn....

De 512 gigabyte heeft voldoende ruimte voor al uw foto's en filmpjes.

Bijgevoegde screenshot is een voorbeeld.

Ozymandias
door Ozymandias May 7, 2024 om 10:29
174 Antwoorden / Vragen

Dude, stop met spammen. Het is inmiddels wel duidelijk wat jouw keuze is. Het is nog steeds belachlijk veel geld.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 7, 2024 om 10:34
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandias,

U vindt het "spammen" , terwijl u TS adviseert om een aparte fotocamera te gebruiken....totaal off-topic.....

Het is net zoiets van : koop maar schoenen bij Van Haren want die zijn veel goedkoper dan bijvoorbeeld in 1x kwaliteitsshoenen te kopen zoals Magnum schoenen......

Mabelle
door Mabelle May 7, 2024 om 15:11
453 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig maakt TS verstandiger keuzes dan een amsterdammertje.

ti
door tilpend May 7, 2024 om 16:36
134 Antwoorden / 0 Vragen

TS heeft duidelijk aangegeven een niet zo heel grote telefoon te willen die 800 euro of meer kost. De S23 Ultra voldoet aan allebei die voorwaarden niet. Er is verder niets mis met dat toestel want ik heb er zelf ook een en ben daar zelf erg tevreden over.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 7, 2024 om 19:51
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tilpend ,

Eindelijk iemand , die ook een S 23 Ultra heeft.....

Bent u het ook met mij eens , dat TS beter nog een paar maanden kan doorsparen?

R.
door R. de Souverein May 8, 2024 om 17:51
4 Antwoorden / Vragen

Doorsparen? Telefoons verouderen als de pest, het is alles behalve verstandig om een vlaggenschip model te nemen, dan betaal je een lading meer voor maar weinig beters dan wat er op midrange gebied te krijgen valt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 8, 2024 om 17:59
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte R. de Souverein,

Waarschijnlijk heeft u geen verstand van smartphones......

Mijn S 23 heeft dankzij een software-update ook "A.I." gekregen.....

Wat voor een smartphone heeft u zelf?

Ozymandias
door Ozymandias May 13, 2024 om 17:25
174 Antwoorden / Vragen

Dus dat houd in dat je telefoon je nu in intelligentie overtreft? Gefeliciteerd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 13, 2024 om 18:38
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandias,

Dat zou heel goed kunnen want ik ben al hoogbegaafd......;>))

Ozymandias
door Ozymandias May 14, 2024 om 07:54
174 Antwoorden / Vragen

Hahaha. Natuurlijk jongen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 14, 2024 om 11:03
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandias,

Welke leeftijd heeft u?

Ik ben rond de 50......;<))

ti
door tilpend - May 7, 2024 om 16:42
134 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou u deze twee pagina's aanraden:

Voor een overzicht van goede smartphone's in verschillende prijsklassen:
https://tweakers.net/best-buy-guide/smartphones/

En op deze website kunt u foto's vergelijken van verschillende camera's. Helaas geen buitenfoto's maar de fotokaart geeft al genoeg aan:
https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=5&idPhone1=11268&idPhone2=12024&idPhone3=8877
U kunt in- en uitzoomen en het zichtspunt verplaatsen en 3 telefoons tegelijk vergelijken.
Ik heb de A53 en S23 Ultra gekozen en het is inderdaad zichtbaar dat de A53 het blauw extra blauw maakt.

ti
door tilpend May 7, 2024 om 18:11
134 Antwoorden / 0 Vragen
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 7, 2024 om 19:53
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tilpend,

Ik ben blij , dat iemand reageert met een S 23 Ultra.

Bent u het ook met mij eens , dat TS beter kan doorsparen voor het topmodel?

Gr
door Grekoki May 8, 2024 om 13:57
5 Antwoorden / 6 Vragen

Doorsparen tot ik de S23 kan kopen is even geen optie,ik heb hem NU nodig,want zit zonder telefoon en mijn AOW vindt 1100,00 euro wel wat teveel! Ik hoop zo rond de rond de 450,00 uit te komen.

Mabelle
door Mabelle May 8, 2024 om 16:49
453 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien is dan de S23 (dus niet de Ultra) of de S23FE wat voor je. Prijzen daarvan liggen rond de 500/600 euro.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 8, 2024 om 18:22
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mabelle,

Helaas is daarvan de camera flink minder goed.

Zie mijn antwoord hieronder.

Mabelle
door Mabelle May 8, 2024 om 18:34
453 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat weet ik GA, maar hoe vaak moet jou nog verteld worden dat ze GEEN ULTRA WIL KOPEN????

ti
door tilpend May 8, 2024 om 20:08
134 Antwoorden / 0 Vragen

@GA
TS wil geen S23 Ultra, einde verhaal. Wat ik, of u, daar verder van vindt is totaal niet relevant. Laat het rusten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 8, 2024 om 18:26
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Margreet,

Ik heb verschillende Samsung smartphones:

A 32
A 53 5g
A 54 5g
S 20 FE

Qua camera's zijn deze instapmodellen echt een stuk minder met het fotograferen.

De basis S 23 heeft maar 3 lenzen;
Ik heb een screenshot gemaakt van de basis S 23.

Vergelijk het maar met elkaar

Ook de trage bedienings-snelheid gaat snel irriteren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 8, 2024 om 19:00
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Margreet,

U zou ook nog kunnen overwegen om een mobiel telefoon-abonnement te nemen : dan is het toestel "gratis"(verwerkt in het abonnement).

Helaas heb ik daar geen ervaring mee.

Wel kwam ik de volgende recensies tegen :

https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy-s23-ultra/aanbieding

Gr
door Grekoki May 11, 2024 om 21:36
5 Antwoorden / 6 Vragen

De kogel ging door de kerk! Gisteren de S22 gekocht! 479 euro bij Expert en die was bij M.markt nog 529! Wat ook meetelde toen ik alles nog een keer onder elkaar zette: het formaat van 6.11 inch sprak me ook erg aan en ik moet zeggen dat ik het een fijn model vind!
Nu aan het stoeien met blauwe luchten! Maak met de Nokia van mijn man DEZELFDE foto van het onderwerp om te vergelijken en was de s22 blauwer van lucht! Maar.....toen stuurde ik mijn foto door naar zijn toestel en was mijn foto MINDER blauw als dat ik hem op mijn scherm zag! Dus het kan nog zo zijn dat als wij foto's afkeuren: "nee,die stuur ik niet want veel te blauw" de ontvanger zegt: "waar heb je het over?"
Ook diverse viooltjes in de tuin gefotografeerd,geel en paars maar goede kleuren. In "schermopties" kun je nog iets instellen van "helder" of "natuurlijk",dus dat laatste heb ik nu gedaan . Je maakt natuurlijk ook niet dagelijks alleen maar foto's van de lucht....Ik ga er verder mee stoeien en op dit moment ben ik blij met mijn keus en voor die prijs was het voor mij net te doen!
Bedankt voor jullie hulp en ideeen ,samen kom je verder!
Margreet.

Ja
door JannyBoe May 12, 2024 om 07:16
521 Antwoorden / Vragen

Gefeliciteerd met uw aankoop!
Inderdaad, elk scherm geeft kleuren anders weer.
Als u een pc monitor, tablet en telefoon van uzelf en/of van anderen vergelijkt zal er altijd verschil zijn.
Mocht u echt ontevreden zijn over kleuren dan kunt u de kleurverzadiging naderhand eenvoudig aanpassen in een fotobewerkingsprogramma.
Geniet ervan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 12, 2024 om 18:50
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Gefeliciteerd Margreet !,

U zult niet meer terug willen naar de A-serie van Samsung.

Redacteur
door Redacteur - May 15, 2024 om 15:24
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Topicstarter heeft zo te lezen een keuze gemaakt, dit topic kan dan ook dicht. Groet, redactie Kassa.