Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Te
Tegen onzin - 29-06-2019 08:47:00
Garantie & Verzekeringen

Verzekeraars gebruiken rdw en cjib als incassobureau

Beste lemmy,

dank voor de iets uitgebreidere reactie

eerst wat meer informatie

het stuk gaat niet over onszelf, wij helpen mensen met financiele problemen.
die zijn soms door hun eigen toe doen daar in gekomen en soms buiten hun eigen schuld om. 


wij zijn van mening dat iedereen verzekerd moet zijn
wij zijn ook van mening dat mensen die moedwillig niet verzekerd zijn aangepakt moeten worden, echter iedereen over de zelfde kam scheren zijn, is niet de oplossing. mensen die welwillend zijn maar door onmacht/ onkunde en/of onrecht in een slechte situatie zitten.

dit is 1 voorbeeld
het blijkt dat als de premie van juni niet op 1 juli voldaan is dat er veel verzekeraars zijn die op 3 juli melding doen bij de rdw.
als een persoon op 1 juli betaald heeft maar dit viel op een zaterdag, dan word ondanks dat het op 3 juli bij de verzekeraar binnen is, aangevoerd dat ze 1 dag de tijd hebben om het te verwerken.

voorbeeld 2: als reactie op joris w
een persoon is aangereden door iemand die niet verzekerd was. het opgelopen letsel zorgde voor een opname in een revalidatie centrum, het geld op de betaal rekening werd gebruikt om alle onvoorzien kosten te betalen. voor dat er een aanvulling werd gedaan, was de incasso al mislukt.
toen deze persoon 2 maanden later thuis kwam lag er een brief van de rdw tussen. ondank dat de premies volledig betaal waren volgde er nog steeds een boete.






jo

door jorisw - 26 jun. 2019 om 23:38 
4036 antwoorden / 1 vragen

1

weet je wat onrechtvaardig is? niet verzekerd zijn door slecht betaalgedrag en dan iemand de vernieling inrijden die een hel moet doorstaan om enige vergoeding te kunnen krijgen. 

er is in deze digitale tijd geen enkele excuus meer om niet op tijd te betalen (als je problemen hebt met betalen omdat je niet altijd geld hebt moet je geen auto rijden, die is dan blijkbaar te duur voor je).





het is erg makkelijk om een mening te geven van uit uw eigen situatie

stel daarom eerste vragen:

hier nogmaals de wat verduidelijkte vraag:
is het rechtvaardig dat de verzekeraar de verzekering eerst opschort en dit gelijk meld bij de rdw, en dat hier een boete van 400 euro opstaat.

wij zijn van mening dat de boete proportioneel moet zijn met de hoogte van het premie bedrag dus:
als de premie 25 euro is moet de boete voor een eerste overtreding ook 25 euro zijn.