Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: koudstaal
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Mar 5, 2016 om 18:51Opschorting contract door Shurgard.Waar komt nu die 'kortingsregeling' (zogenaamd de helft van de achterstand kwijtschelden) vandaan. Omdat ik hier niet veel verder kwam dan op z'n Hollands de les te worden gelezen over verachtelijk wanbetalersschap ben ik vanmiddag even langs Shurgard gereden. Daar trof ik een aardige medewerker die mij wel verder kon helpen. Per 1 juli 2015 is Shurgard eigenaar geworden van CityBox. Ik huurde bij CityBox. De tarieven bij Shurgard lagen aanzienlijk lager dan bij CityBox. Bij de meeste huurders waren de contracten reeds aangepast, alleen niet bij mij. Ik had dus over het afgelopen half jaar een paar honderd euro teveel huur betaald en die kreeg ik nu - met het 'genereuze' aanbod van CityBox om de helft van de huurachterstand 'kwijt te schelden' - weer terug. Ik heb de opnieuw berekende achterstand betaald. Probleem opgelost. Maar nu weet ik wel waarom dit voorstel bij Shurgard niet op papier stond. Dus: iedereen die hier 'in the blind' heeft lopen roeptoeteren over de 'redelijkheid' van Shurgard: als ik dit akkefietje niet bij de hand had gehad, had ik wellicht nog maanden lang teveel huur betaald.
-
Mar 5, 2016 om 18:51Opschorting contract door Shurgard.Waar komt nu die 'kortingsregeling' (zogenaamd de helft van de achterstand kwijtschelden) vandaan. Omdat ik hier niet veel verder kwam dan op z'n Hollands de les te worden gelezen over verachtelijk wanbetalersschap ben ik vanmiddag even langs Shurgard gereden. Daar trof ik een aardige medewerker die mij wel verder kon helpen. Per 1 juli 2015 is Shurgard eigenaar geworden van CityBox. Ik huurde bij CityBox. De tarieven bij Shurgard lagen aanzienlijk lager dan bij CityBox. Bij de meeste huurders waren de contracten reeds aangepast, alleen niet bij mij. Ik had dus over het afgelopen half jaar een paar honderd euro teveel huur betaald en die kreeg ik nu - met het 'genereuze' aanbod van CityBox om de helft van de huurachterstand 'kwijt te schelden' - weer terug. Ik heb de opnieuw berekende achterstand betaald. Probleem opgelost. Maar nu weet ik wel waarom dit voorstel bij Shurgard niet op papier stond. Dus: iedereen die hier 'in the blind' heeft lopen roeptoeteren over de 'redelijkheid' van Shurgard: als ik dit akkefietje niet bij de hand had gehad, had ik wellicht nog maanden lang teveel huur betaald.
-
Mar 5, 2016 om 18:50Opschorting contract door Shurgard.Waar komt nu die 'kortingsregeling' (zogenaamd de helft van de achterstand kwijtschelden) vandaan. Omdat ik hier niet veel verder kwam dan op z'n Hollands de les te worden gelezen over verachtelijk wanbetalersschap ben ik vanmiddag even langs Shurgard gereden. Daar trof ik een aardige medewerker die mij wel verder kon helpen. Per 1 juli 2015 is Shurgard eigenaar geworden van CityBox. Ik huurde bij CityBox. De tarieven bij Shurgard lagen aanzienlijk lager dan bij CityBox. Bij de meeste huurders waren de contracten reeds aangepast, alleen niet bij mij. Ik had dus over het afgelopen half jaar een paar honderd euro teveel huur betaald en die kreeg ik nu - met het 'genereuze' aanbod van CityBox om de helft van de huurachterstand 'kwijt te schelden' - weer terug. Ik heb de opnieuw berekende achterstand betaald. Probleem opgelost. Maar nu weet ik wel waarom dit voorstel bij Shurgard niet op papier stond. Dus: iedereen die hier 'in the blind' heeft lopen roeptoeteren over de 'redelijkheid' van Shurgard: als ik dit akkefietje niet bij de hand had gehad, had ik wellicht nog maanden lang teveel huur betaald.
-
Mar 5, 2016 om 18:50Opschorting contract door Shurgard.Waar komt nu die 'kortingsregeling' (zogenaamd de helft van de achterstand kwijtschelden) vandaan. Omdat ik hier niet veel verder kwam dan op z'n Hollands de les te worden gelezen over verachtelijk wanbetalersschap ben ik vanmiddag even langs Shurgard gereden. Daar trof ik een aardige medewerker die mij wel verder kon helpen. Per 1 juli 2015 is Shurgard eigenaar geworden van CityBox. Ik huurde bij CityBox. De tarieven bij Shurgard lagen aanzienlijk lager dan bij CityBox. Bij de meeste huurders waren de contracten reeds aangepast, alleen niet bij mij. Ik had dus over het afgelopen half jaar een paar honderd euro teveel huur betaald en die kreeg ik nu - met het 'genereuze' aanbod van CityBox om de helft van de huurachterstand 'kwijt te schelden' - weer terug. Ik heb de opnieuw berekende achterstand betaald. Probleem opgelost. Maar nu weet ik wel waarom dit voorstel bij Shurgard niet op papier stond. Dus: iedereen die hier 'in the blind' heeft lopen roeptoeteren over de 'redelijkheid' van Shurgard: als ik dit akkefietje niet bij de hand had gehad, had ik wellicht nog maanden lang teveel huur betaald.
-
Mar 5, 2016 om 18:49Opschorting contract door Shurgard.Waar komt nu die 'kortingsregeling' (zogenaamd de helft van de achterstand kwijtschelden) vandaan. Omdat ik hier niet veel verder kwam dan op z'n Hollands de les te worden gelezen over verachtelijk wanbetalersschap ben ik vanmiddag even langs Shurgard gereden. Daar trof ik een aardige medewerker die mij wel verder kon helpen. Per 1 juli 2015 is Shurgard eigenaar geworden van CityBox. Ik huurde bij CityBox. De tarieven bij Shurgard lagen aanzienlijk lager dan bij CityBox. Bij de meeste huurders waren de contracten reeds aangepast, alleen niet bij mij. Ik had dus over het afgelopen half jaar een paar honderd euro teveel huur betaald en die kreeg ik nu - met het 'genereuze' aanbod van CityBox om de helft van de huurachterstand 'kwijt te schelden' - weer terug. Ik heb de opnieuw berekende achterstand betaald. Probleem opgelost. Maar nu weet ik wel waarom dit voorstel bij Shurgard niet op papier stond. Dus: iedereen die hier 'in the blind' heeft lopen roeptoeteren over de 'redelijkheid' van Shurgard: als ik dit akkefietje niet bij de hand had gehad, had ik wellicht nog maanden lang teveel huur betaald.
-
Mar 5, 2016 om 18:44Opschorting contract door Shurgard.Nu heeft u keurig een deel van de Algemen Voorwaarden gekopieerd en geplakt maar hiermee is mijn vraag nog steeds niet beantwoord. Waar komt nu die 'kortingsregeling' (zogenaamd de helft van de achterstand kwijtschelden) vandaan.
Omdat ik hier niet veel verder kwam dan op z'n Hollands de les te worden gelezen over verachtelijk wanbetalersschap ben ik vanmiddag even langs Shurgard gereden. Daar trof ik een aardige medewerker die mij wel verder kon helpen.
Per 1 juli 2015 is Shurgard eigenaar geworden van CityBox. Ik huurde bij CityBox. De tarieven bij Shurgard lagen aanzienlijk lager dan bij CityBox. Bij de meeste huurders waren de contracten reeds aangepast, alleen niet bij mij. Ik had dus over het afgelopen half jaar een paar honderd euro teveel huur betaald en die kreeg ik nu - met het 'genereuze' aanbod van CityBox om de helft van de huurachterstand 'kwijt te schelden' - weer terug. Ik heb de opnieuw berekende achterstand betaald. Probleem opgelost. Maar nu weet ik wel waarom dit voorstel bij Shurgard niet op papier stond.
Dus: iedereen die hier 'in the blind' heeft lopen roeptoeteren over de 'redelijkheid' van Shurgard: als ik dit akkefietje niet bij de hand had gehad, had ik wellicht nog maanden lang teveel huur betaald. -
Mar 5, 2016 om 18:19Opschorting contract door Shurgard.
In 2008 had 1 op 4 Nederlanders een op meerdere keren met een incassobureau te maken gehad. In 2012 was dat aantal meer dan verdubbeld. Wat zal het percentage anno 2016 zijn? 75% of misschien nog meer? U valt dan onder de 25% nette betalers. Bravo (tijger1)!
-
Mar 5, 2016 om 13:32Opschorting contract door Shurgard.Eindelijk een poging om mijn vraag te beantwoorden. Niemand komt heel veel verder dan: 'je hebt een dienst afgenomen, dan moet je betalen' en 'je mag blij zijn dat ze niet zus doen of dat ze niet zo doen' en natuurlijk: 'je bent wanbetaler, je hebt geen eisen te stellen'. Stel: u betaalt een keertje iets te laat, het incassobureau dat zich bij u meldt rekent 75% van de hoofdsom als incassokosten. Betaalt u dan die incassokosten omdat je, zoals u schrijft, als wanbetaler geen eisen hebt te stellen?
-
Mar 5, 2016 om 11:59Opschorting contract door Shurgard.Ik krijg met name geen antwoord op mijn vraag. Waarop baseert Shurgard haar voorstel? Ik zit dus op een juridisch antwoord te wachten en niet op een moralistisch verhaal. Dat ik moet betalen snap ik.
-
Mar 5, 2016 om 11:16Opschorting contract door Shurgard.Mijn vraag is alleen of het juridisch klopt. That's all. De boodschap dat ik vooral mijn verplichtingen moet nakomen is luid & duidelijk binnengekomen. Die hoeft dus niet meer te worden herhaald :-).