Opschorting contract door Shurgard.
Vanwege een (niet eens zo heel grote) betaalachterstand heeft Shurgard voorgesteld het lopende contract dat ik bij ze heb, op te schorten. Het voorstel is dat ik de box binnen een week leeghaal en dat ik de helft van het openstaande bedrag (minus de borg) nu betaal. Mocht ik in de toekomst weer bij Shurgard willen huren dan moet ik alsnog het openstaande bedrag betalen. Heeft iemand ervaring met een dergelijke constructie zoals voorgesteld door Shurgard? Klopt dit juridisch allemaal? (ik heb gevraagd of ze deze regeling op papier hebben staan maar dat hebben ze niet). Alvast bedankt voor de reacties!
Of het juridisch klopt? U hebt een betalingsachterstand. Ze kunnen u, of beter uw spullen er direct uitgooien. Dus los uw schuld in. Klaar.
Waar komt nu die 'kortingsregeling' (zogenaamd de helft van de achterstand kwijtschelden) vandaan. Omdat ik hier niet veel verder kwam dan op z'n Hollands de les te worden gelezen over verachtelijk wanbetalersschap ben ik vanmiddag even langs Shurgard gereden. Daar trof ik een aardige medewerker die mij wel verder kon helpen. Per 1 juli 2015 is Shurgard eigenaar geworden van CityBox. Ik huurde bij CityBox. De tarieven bij Shurgard lagen aanzienlijk lager dan bij CityBox. Bij de meeste huurders waren de contracten reeds aangepast, alleen niet bij mij. Ik had dus over het afgelopen half jaar een paar honderd euro teveel huur betaald en die kreeg ik nu - met het 'genereuze' aanbod van CityBox om de helft van de huurachterstand 'kwijt te schelden' - weer terug. Ik heb de opnieuw berekende achterstand betaald. Probleem opgelost. Maar nu weet ik wel waarom dit voorstel bij Shurgard niet op papier stond. Dus: iedereen die hier 'in the blind' heeft lopen roeptoeteren over de 'redelijkheid' van Shurgard: als ik dit akkefietje niet bij de hand had gehad, had ik wellicht nog maanden lang teveel huur betaald.
Ik begrijp niet zo goed wat het probleem is?
Je bent wanbetaler, je hebt je verplichtingen omtrent een contract wat je bent aangegaan met Shurgard verzaakt!
Wat wil je dan nog voor eisen stellen?
Dat het bedrag van je betaalachterstand niet eens zo groot was in jouw ogen is niet relevant, en of het juridisch juist is wat ze voorstellen is ook niet zo erg relevant maar ik denk het wel, ze willen gewoon dat je het nog openstaande bedrag wat je hun nog schuldig bent betaald.
Zoals ik al schreef, wat is het probleem?
Dat ze zo maar niet accepteren dat je je schulden niet meer betaald?
Lieve mensen, natuurlijk ga ik het openstaande bedrag netjes betalen (ik zie al het virtuele vermanende vingertje van Tijgertje1 en Gompy2 :-). Het gaat om de regeling die Shurgard voorstelt. Een contract opschorten en aanbieden dat ik slechts de helft van het openstaande bedrag betalen? Gegoochel met de borg? Alvast vooruitlopen op een nieuw contract? Dat was de vraag en op die vraag wil ik graag antwoord. De boodschap dat ik mijn verplichtingen moet nakomen is begrepen :-).
Het gaat niet om het vermanende vingertje, het gaat om de realiteitszin.
De betalingsverplichting wordt verzaakt, Shurgard doet je een voorstel en wat begrijp je dan niet aan “Slikken of stikken”?
Ik krijg met name geen antwoord op mijn vraag. Waarop baseert Shurgard haar voorstel? Ik zit dus op een juridisch antwoord te wachten en niet op een moralistisch verhaal. Dat ik moet betalen snap ik.
Algemene voorwaarden:
Artikel 4. Huurprijs en wanbetaling.
Verder heeft het geen zin om hier nog op door te gaan.
Suc6 er mee.
He? Jij hebt een betalingsachterstand en vraagt je af of ze terecht van je af willen? Kom op zeg! Wees blij dat niet in de voorwaarden staat dat de toegang je ontzegd wordt - dan had je helemaal niet meer bij je spullen gekund. Waarom los je de achterstand niet in als het niet om een groot bedrag gaat? Probleem opgelost!
Mijn vraag is alleen of het juridisch klopt. That's all. De boodschap dat ik vooral mijn verplichtingen moet nakomen is luid & duidelijk binnengekomen. Die hoeft dus niet meer te worden herhaald :-).
Ik begrijp je echt niet, hoor! Je neemt iets af en daar moet je voor betalen. Jij betaalt niet (volledig) dus de leverancier van de dient wil van je af. Juridisch niets mis mee. Waar twijfel je nog aan als je vraagt "of het juridisch klopt"? Heb je trouwens al in je contract gekeken wat daarin staat over wanbetaling en de gevolgen?
Waar komt nu die 'kortingsregeling' (zogenaamd de helft van de achterstand kwijtschelden) vandaan. Omdat ik hier niet veel verder kwam dan op z'n Hollands de les te worden gelezen over verachtelijk wanbetalersschap ben ik vanmiddag even langs Shurgard gereden. Daar trof ik een aardige medewerker die mij wel verder kon helpen. Per 1 juli 2015 is Shurgard eigenaar geworden van CityBox. Ik huurde bij CityBox. De tarieven bij Shurgard lagen aanzienlijk lager dan bij CityBox. Bij de meeste huurders waren de contracten reeds aangepast, alleen niet bij mij. Ik had dus over het afgelopen half jaar een paar honderd euro teveel huur betaald en die kreeg ik nu - met het 'genereuze' aanbod van CityBox om de helft van de huurachterstand 'kwijt te schelden' - weer terug. Ik heb de opnieuw berekende achterstand betaald. Probleem opgelost. Maar nu weet ik wel waarom dit voorstel bij Shurgard niet op papier stond. Dus: iedereen die hier 'in the blind' heeft lopen roeptoeteren over de 'redelijkheid' van Shurgard: als ik dit akkefietje niet bij de hand had gehad, had ik wellicht nog maanden lang teveel huur betaald.
En al zou het juridisch niet kloppen, je hebt geen eisen te stellen. Het is of hun voorstel accepteren of je haalt de opslag leeg en betaalt de hele rekening.
Waar komt nu die 'kortingsregeling' (zogenaamd de helft van de achterstand kwijtschelden) vandaan. Omdat ik hier niet veel verder kwam dan op z'n Hollands de les te worden gelezen over verachtelijk wanbetalersschap ben ik vanmiddag even langs Shurgard gereden. Daar trof ik een aardige medewerker die mij wel verder kon helpen. Per 1 juli 2015 is Shurgard eigenaar geworden van CityBox. Ik huurde bij CityBox. De tarieven bij Shurgard lagen aanzienlijk lager dan bij CityBox. Bij de meeste huurders waren de contracten reeds aangepast, alleen niet bij mij. Ik had dus over het afgelopen half jaar een paar honderd euro teveel huur betaald en die kreeg ik nu - met het 'genereuze' aanbod van CityBox om de helft van de huurachterstand 'kwijt te schelden' - weer terug. Ik heb de opnieuw berekende achterstand betaald. Probleem opgelost. Maar nu weet ik wel waarom dit voorstel bij Shurgard niet op papier stond. Dus: iedereen die hier 'in the blind' heeft lopen roeptoeteren over de 'redelijkheid' van Shurgard: als ik dit akkefietje niet bij de hand had gehad, had ik wellicht nog maanden lang teveel huur betaald.
Mag blij zijn dat ze een regeling met u hebben getroffen. Voor hetzelfde geld laten ze beslag op uw spullen leggen totdat u alles betaald heeft. En natuurlijk hebben ze de u aangeboden regeling niet op papier staan, maar wat wel op papier staat is dat u een betalingsverplichting heeft. Het enige dat juridisch niet klopt is dat u een betalingsachterstand heeft.
Waar komt nu die 'kortingsregeling' (zogenaamd de helft van de achterstand kwijtschelden) vandaan. Omdat ik hier niet veel verder kwam dan op z'n Hollands de les te worden gelezen over verachtelijk wanbetalersschap ben ik vanmiddag even langs Shurgard gereden. Daar trof ik een aardige medewerker die mij wel verder kon helpen. Per 1 juli 2015 is Shurgard eigenaar geworden van CityBox. Ik huurde bij CityBox. De tarieven bij Shurgard lagen aanzienlijk lager dan bij CityBox. Bij de meeste huurders waren de contracten reeds aangepast, alleen niet bij mij. Ik had dus over het afgelopen half jaar een paar honderd euro teveel huur betaald en die kreeg ik nu - met het 'genereuze' aanbod van CityBox om de helft van de huurachterstand 'kwijt te schelden' - weer terug. Ik heb de opnieuw berekende achterstand betaald. Probleem opgelost. Maar nu weet ik wel waarom dit voorstel bij Shurgard niet op papier stond. Dus: iedereen die hier 'in the blind' heeft lopen roeptoeteren over de 'redelijkheid' van Shurgard: als ik dit akkefietje niet bij de hand had gehad, had ik wellicht nog maanden lang teveel huur betaald.
Waarschijnlijk heeft Shurgard gewoon een creatieve oplossing bedacht. Ik snap werkelijk je gezeur over 'juridisch' niet. Alsof een wanbetaler ook maar enige voorwaarden / eisen kan stellen. Je kan het voorstel accepteren of niet accepteren. Up to you.
.......Ik krijg met name geen antwoord op mijn vraag. Waarop baseert Shurgard haar voorstel?......
Eindelijk een poging om mijn vraag te beantwoorden. Niemand komt heel veel verder dan: 'je hebt een dienst afgenomen, dan moet je betalen' en 'je mag blij zijn dat ze niet zus doen of dat ze niet zo doen' en natuurlijk: 'je bent wanbetaler, je hebt geen eisen te stellen'. Stel: u betaalt een keertje iets te laat, het incassobureau dat zich bij u meldt rekent 75% van de hoofdsom als incassokosten. Betaalt u dan die incassokosten omdat je, zoals u schrijft, als wanbetaler geen eisen hebt te stellen?
Ten 1e betaal ik ALTIJD mijn rekeningen op tijd.. Ten 2e zijn er voor incassokosten vastgestelde regels.
Ik denk dat een algemene voorwaarde lezen voor Koudstaal niet te doen is, daarom maar het gehele hoofdstuk aangaande " Wanbetaling" , want dat is het, maar hieronder geplakt.
Alles staat daar duidelijk in vermeld.
Artikel 4. Huurprijs en wanbetaling
4.1 De verschuldigde huurprijzen en vergoedingen zullen per kalendermaand vooraf
gefactureerd worden samen met de eventueel verschuldigde BTW (indien van
toepassing).
Bij de ondertekening van de Overeenkomst moet de Klant
(i) een eerste verschuldigde factuur betalen die slaat op de huurprijs alsook de
eventuele vergoedingen en kosten in verband met de 1ste maand opslag,
(ii) een uniek slot met bijbehorende sleutels aanschaffen (tenzij de Klant reeds bij
Shurgard een dergelijk slot aangekocht heeft) en
(iii) een eenmalige administratiekost betalen (enkel voor nieuwe klanten). In het
geval dat de Klant de Storage Unit effectief in gebruik neemt na de 15de dag van een
kalendermaand dan is de Klant bij ondertekening van de Overeenkomst tevens de
huurprijs alsook de eventuele vergoedingen en kosten voor de volgende
kalendermaand verschuldigd.
4.2 De huurprijs (exclusief eventuele belastingen) blijft gedurende de eerste zes (6)
maanden van de Overeenkomst ongewijzigd. Daarna behoudt Shurgard zich het
recht de huurprijs en eventuele kosten op gezette tijden te herzien. Herziene
huurprijzen en kosten zijn van toepassing 30 dagen na publicatie of schriftelijke
kennisgeving door Shurgard.
Shurgard kan bij de ondertekening van de Overeenkomst aan de Klant een
bijkomende waarborgsom vragen, gelijk aan 1 maand huur, teneinde een correcte
naleving van de overeenkomst te verzekeren. Shurgard kan alle onbetaalde
huurgelden, vergoedingen en kosten die voortvloeien uit een niet naleven van de
Overeenkomst verhalen op deze waarborg (zonder hiertoe verplicht te zijn). Indien
Shurgard het nodig acht verhaal te moeten uitoefenen op de gestelde waarborg, dan
de moet de Klant onmiddellijk de waarborgsom aanvullen tot het bedrag opnieuw
overeenkomt met het bedrag van de initieel betaalde waarborg. Er worden door
Shurgard nooit intresten betaald op gestorte waarborgen.
4.3 De Klant verbindt zich ertoe de maandelijkse huurprijs en kosten vooraf te betalen,
voor de eerste dag van elke kalendermaand. De Klant is bij niet nakoming hiervan
zonder dat enige kennisgeving is vereist, in verzuim.
4.4 Als de Klant alvorens de Storage Unit effectief in gebruik te nemen de Overeenkomst
opzegt of wijzigt is de Klant desondanks een vergoeding aan Shurgard verschuldigd
gelijk aan de huurprijs en eventuele kosten voor een periode van 15 dagen. De rest
van de huurgelden, vergoedingen en kosten betaald bij de ondertekening van de
Overeenkomst zal door Shurgard aan de Klant terugbetaald worden. Een dergelijke
terugbetaling zal nooit gebeuren door middel van contanten. Betaalde
verzekeringspremies zullen nooit het voorwerp uitmaken van een terugbetaling.
4.5 Shurgard mag naar eigen inzicht, voor de verzending van de maandelijkse huurprijs
en kosten papieren dan wel elektronische facturen opstellen en daarvoor het door de
Klant opgegeven e-mail adres gebruiken. Daarnaast aanvaardt de Klant, voor alle
doeleinden, email als een correct en afdoende middel van communicatie tussen
Shurgard en de Klant.
4.6 Als de betaling van de maandelijkse huurprijs en kosten niet volledig ontvangen is
op de overeengekomen betaaldatum, dan mag Shurgard de Klant de toegang tot de
Storage Unit ontzeggen tot op het moment dat het totale uitstaande saldo betaald
is. Shurgard heeft tevens het recht de Klant een administratieve vergoeding aan te
rekenen als volgt: 20 EUR voor de 1ste herinnering en 20 EUR voor de 2de
herinnering.
Bij iedere herinnering, aanmaning of ingebrekestelling kunnen bijkomende
incassokosten conform artikel 12.3 aangerekend worden.
4.7 Zodra de Klant in verzuim is danwel de huurprijs of een vergoeding verschuldigd
krachtens de Overeenkomst niet betaald is binnen de 30 dagen na de
overeengekomen betaaldatum dan verwerft Shurgard de volgende aanvullende
rechten:
(a) de mogelijkheid tot het verbreken van het aangebrachte slot op de Storage Unit
alsook tot het aanbrengen van een nieuw slot,
(b) de mogelijkheid, naar eigen inzicht, de Goederen te verwijderen uit de Storage
Unit teneinde deze over te brengen naar alternatieve opslaglocaties zonder enige
aansprakelijkheid voor enig verlies of schade ten gevolge van deze
verwijdering/overdracht,
(c) de mogellijkheid om alle kosten die voortvloeien uit de verwijdering en overdracht
van de Goederen aan de Klant in rekening te brengen alsook de bijkomende
opslagkosten elders samen met alle kosten die herhaalde
verwijderingen/overdrachten met zich zouden meebrengen,
(d) de mogelijkheid de Overeenkomst onmiddellijk te beëindigen en vervolgens de
Klant een maandelijkse bezettingsvergoeding in rekening te brengen voor een
bedrag gelijk aan de maandelijkse huurprijs,
(e) de mogelijkheid voor Shurgard de Goederen in de Opslag Unit als verlaten
goederen (res derelicta) te beschouwen en zich, naar eigen goeddunken, te ontdoen
van deze Goederen.
De opbrengsten van een verkoop in overeenstemming met artikel 4.7 Shurgard
komen aan Shurgard toe voor zover noodzakelijk ter betaling van eventuele kosten
van Shurgard naar aanleiding van de uitoefening van de rechten onder dit artikel en
ter kwijting van alle andere sommen verschuldigd aan Shurgard uit hoofde van deze
Overeenkomst. Het saldo van de opbrengsten zal aan de Klant terugbetaald worden.
Indien een Klant niet gelokaliseerd kan worden of nalaat het saldo van de
opbrengsten te innen, zal Shurgard het saldo van de opbrengsten verder bijhouden
voor rekening van de Klant. Niets in dit artikel zal afbreuk doen aan Shurgard’s recht
op betaling inzake huurgelden of enige andere som verschuldigd uit hoofde van deze
Overeenkomst en dit ongeacht of Shurgard er al dan niet voor gekozen heeft de
rechten hierboven aangegeven uit te oefenen.
4.8 De Klant gaat ermee akkoord dat alle Goederen in de Storage Unit tot zekerheid
dienen van Shurgard’s recht op betaling van de huurprijs, kosten of enige andere
som verschuldigd en dat de toegang tot de Goederen kan geweigerd worden tot op
het moment dat alle uitstaande sommen betaald zijn. De klant aanvaardt tevens dat
deze zekerheid op de Goederen in de Storage Unit tot een verlies van eigendom kan
leiden.
De Bron, klik-> Hier (een pdf bestand)
Nu heeft u keurig een deel van de Algemen Voorwaarden gekopieerd en geplakt maar hiermee is mijn vraag nog steeds niet beantwoord. Waar komt nu die 'kortingsregeling' (zogenaamd de helft van de achterstand kwijtschelden) vandaan.
Omdat ik hier niet veel verder kwam dan op z'n Hollands de les te worden gelezen over verachtelijk wanbetalersschap ben ik vanmiddag even langs Shurgard gereden. Daar trof ik een aardige medewerker die mij wel verder kon helpen.
Per 1 juli 2015 is Shurgard eigenaar geworden van CityBox. Ik huurde bij CityBox. De tarieven bij Shurgard lagen aanzienlijk lager dan bij CityBox. Bij de meeste huurders waren de contracten reeds aangepast, alleen niet bij mij. Ik had dus over het afgelopen half jaar een paar honderd euro teveel huur betaald en die kreeg ik nu - met het 'genereuze' aanbod van CityBox om de helft van de huurachterstand 'kwijt te schelden' - weer terug. Ik heb de opnieuw berekende achterstand betaald. Probleem opgelost. Maar nu weet ik wel waarom dit voorstel bij Shurgard niet op papier stond.
Dus: iedereen die hier 'in the blind' heeft lopen roeptoeteren over de 'redelijkheid' van Shurgard: als ik dit akkefietje niet bij de hand had gehad, had ik wellicht nog maanden lang teveel huur betaald.
Nee, ik heb geen ervaringen van dit genre want ik betaal mijn rekeningen en op tijd.
U mag blij zijn dat Shurgard zo coulant is.
Dus gewoon de achterstand betalen of anders uw spullen daar weghalen.
Dan hoeft u ook niet vragen hier te stellen zoals u nu doet (en reacties te zien die u niet bevallen....).
In 1 van uw reacties maakt u een fout, laten we het maar tikfout noemen: @tijgertje 1 is nl @tijger1.
In 2008 had 1 op 4 Nederlanders een op meerdere keren met een incassobureau te maken gehad. In 2012 was dat aantal meer dan verdubbeld. Wat zal het percentage anno 2016 zijn? 75% of misschien nog meer? U valt dan onder de 25% nette betalers. Bravo (tijger1)!
Waar komt nu die 'kortingsregeling' (zogenaamd de helft van de achterstand kwijtschelden) vandaan. Omdat ik hier niet veel verder kwam dan op z'n Hollands de les te worden gelezen over verachtelijk wanbetalersschap ben ik vanmiddag even langs Shurgard gereden. Daar trof ik een aardige medewerker die mij wel verder kon helpen. Per 1 juli 2015 is Shurgard eigenaar geworden van CityBox. Ik huurde bij CityBox. De tarieven bij Shurgard lagen aanzienlijk lager dan bij CityBox. Bij de meeste huurders waren de contracten reeds aangepast, alleen niet bij mij. Ik had dus over het afgelopen half jaar een paar honderd euro teveel huur betaald en die kreeg ik nu - met het 'genereuze' aanbod van CityBox om de helft van de huurachterstand 'kwijt te schelden' - weer terug. Ik heb de opnieuw berekende achterstand betaald. Probleem opgelost. Maar nu weet ik wel waarom dit voorstel bij Shurgard niet op papier stond. Dus: iedereen die hier 'in the blind' heeft lopen roeptoeteren over de 'redelijkheid' van Shurgard: als ik dit akkefietje niet bij de hand had gehad, had ik wellicht nog maanden lang teveel huur betaald.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer