Museumkaarten nooit ontvangen
In augustus 2023 heb ik onze museumkaarten (2x) verlengd én betaald, maar na drie maanden nog niets ontvangen. De helpdesk zegt steeds toe duplicaten te sturen en dat zou tot nu toe 5x (!) gebeurd zijn, maar ook die niet ontvangen. We kunnen nu al drie maanden niet naar een museum. De helpdesk zegt iedere klacht serieus te nemen, maar na vijf pogingen om duplicaten te sturen is het nog niet opgelost. Ik twijfel sterk aan hun mogelijkheid het probleem op te lossen.
Graag jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Jeroen van der Doef
U zou ze kunnen vragen om een manier van verzenden met track and trace te gebruiken. En/of afhalen op een post-/pakketpunt.
Dan kan het haast niet meer misgaan toch...?
Weet u zeker dat er een juist adres gebruikt wordt?
Stuur ze en een brief en een gelijke email met bericht: stuur de kaarten naar een postafhaal adres bij u in de buurt. En binnen 10 dagen.
5 x niet ontvangen na toezegging komt mij wel moeilijk te geloven voor, of ze nemen een loopje met u, of ze liegen, of uw post wordt ontvreemd. Heeft u wel een prive postadres zodat niemand uw post kan wegnemen?
(Ook) Mijn vraag: heeft u gecontroleerd/nagevraagd of men het juiste adres hanteert om te verzenden?
Mijn meest ultime advies is: in gebreke stellen en levering vorderen binnen 14 dagen, zo niet, uw geld terug. Daarna indien u toch de kaarten wel wenst: kopen bij een museum dat deelneemt. https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ Hoe dan ook: de verzender/verkoper is degene die verantwoordelijk is voor goede verzending en ontvangst en zo er sprake zou kunnen zijn van onjuiste bezorging of ontvreemding, dan is het de verzender die de bezorgsdient dient aan te spreken.
De kaarten worden niet verstuurd naar een post afhaalpunt, alleen naar een huisadres. Ook een adres van een familielid is op advies van Museumkaart een keer geprobeerd zonder resultaat. En ons adres is iedere keer gecontroleerd. Op email, en op invullen van het online vragenformulier op hun site wordt niet gereageerd.
Hallo Jeroen, je zou nog eens kunnen proberen te bellen met de Museumvereniging via 020-5512900. De ze organisatie gaat over de kaart en je belt dan met een ander nummer dan de servicedesk van de kaart. Overige gegevens van de Museumvereniging staan onder aan deze pagina.
Als dat ook niet werkt dan zou ik in de pen klimmen en de koop ontbinden. U hebt iets gekocht en niet gekregen en de verkoper ruim voldoende in de gelegenheid gesteld om een en ander recht te zetten. Zie de website van Consuwijzer voor info en voorbeeldbrieven.
Ligt het probleem dan wel bij hen? Als zij de kaarten versturen kunnen zij er dan nog iets aan doen anders dan u uw abonnementsgeld terug te betalen zodat u geen kaarten meer hoeft te gebruiken maar voor alle musea entree gaat betalen? Is dat wat u wilt?
Ik herken het probleem, heb precies hetzelfde meegemaakt!
Bellen, mailen met klantenservice MJK en intussen heb je wel betaald middels ideal en kun je geen gebruik maken van het de bestelde Museumkaart.
Onbegrijpelijk dat er niet meteen zoals bij elke internetbestelling geen bevestiging van verzending met track en trace wordt toegestuurd voor een product van €70,-.
worden deze toevallig per mail verstuurd en zo ja komen ze dan in de verkeerde mailbox terecht??
Bijv. ongewenste mail of naar een adres welk niet van u is, welk adres heeft u doorgegeven??
optie 2 is dan maar naar uw huisadres toe laten sturen!!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Ik moest van de onderhoudsmonteur Eneco een digitaal form tekenen waarvan ik gee
Ik moest van de onderhoudsmonteur Eneco een digitaal form tekenen waarop zijn bevindingen werden geplaatst en waarvan ik geen kopie ontvang. Heb ik recht op een kopie zodat ik kan zien waarvoor ik heb moeten tekenen. Volgens de monteur was het slechts een handtekening van bevestiging dat hij langs was geweest maar ik kon een gedeelte van het form. zien waarop een aantal punten door hem waren ingev ... Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer