Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

diumenge
diumenge - 10-06-2014 16:57:58
Computers & Telefonie

Afrekenen met 100 kb

Ik zit bij hn en kan het dus testen. wifi uitgezet, saldo in mb's opgevraagd, dat wordt alleen afgerond op hele mb's weergegeven. daarna iets van 25 keer contact gemaakt met mail server door mail te controleren. als elke keer 100kb zou kosten dan zou daarna het saldo dus minimaal w mb lager moeten zijn. saldo gecheckt, is nog hetzelfde. daarna 10 keer verbinding verbroken en weer tot stand laten komen. saldo gecheckt is, zoals verwacht, 1 mb lager. mijn conclusie is dus dat een zolang je verbonden bent dat als één sessie telt.

waarom ze afronden? vermoedelijk omdat het een budget abonnement is, waarbij hn dat naar mijn mening ook van te voren duidelijk genoeg aangeeft en je er mee akkoord gaat. ik zou het ook liever niet hebben, maar zie het persoonlijk dus niet als enorm probleem.

verder geloof ik niet dat de verbinding verbroken wordt als de telefoon in standby staat, want ik krijg dan gewoon whatsappjes binnen dan. ik heb overigens een windows phone, dus wellicht is het met android of ios anders.