Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

br
braaikip - 15-06-2014 11:17:27
Vakantie & Reizen

Arke doet een "easyjetje"

Welliswaar een oud draadje, maar toch reageer ik er nog even op.

uiteraard zijn het verborgen kosten voor iemand die een "compleet verzorgde vakantie" bij arke boekt. alsof je zonder koffer een rondreis van 4 weken gaat maken door mexico, belize en guatemala bijvoorbeeld. (ik zou niet eens mee willen als er met dan mensen mee zouden reizen met slechts een paar onderbroeken en sokken in de handbagage!).

en je mag er toch van uit gaan dat je tijdens die rondreis niet ook nog door de buschauffeur wordt geattendeerd op het apart bijbetalen van uw koffer zodra u die in het bagageruim van de bus zet. ik vind dat niet echt afwijkend van wat arke doet eerlijk gezegd.

kijk, iemand die tickets heeft geboekt bij arkefly (zonder vakantie of wat dan ook) kan weten dat vliegtuigmaatschappijen tegenwoordig deze anti-service gebruiken en kan ervoor kiezen met een andere maatschappij te vliegen. in dat geval heeft pieterwolters gelijk.

maar daar gaat het hier niet om. arke kan de kosten voor stoelreservering en bagage gewoon doorberekenen in de "totaalprijs" net als de administratiekosten. en als arke transparant wil zijn dan zullen deze kosten altijd zichtbaar moeten zijn als totaal geldbedrag al op het moment dat je aan reizen aan het bekijken bent.

wat ik nog erger vind is het betalen voor de stoelreservering. als je er zeker van wil zijn dat je als gezin naast elkaar zit dat je dan ook nog 5 euro p.p. p.vlucht bij moet betalen. sowieso een bezopen iets, je neemt werk uit handen voor de maatschappij door online in te boeken (vandaar dat je tegenwoordig bij klm bijv. je koffers in een automaat kan gooien en direct door kan lopen zonder dat er een dame achter een loket met u is bezig geweest, dat is natuurlijk stukken voordeliger voor klm... niet dat u het merkt in de ticketprijs natuurlijk, maar bij klm kan je dan nog wél gratis reserveren!).

stelt u het zich eens voor, u belt een restaurant om een tafeltje te reserveren voor 4 personen en de ober zegt: "reserveert u gewoon een tafeltje of wilt u ook daadwerkelijk bij elkaar zitten? in dat geval kunt u beter de stoelen die bij dat tafeltje horen alvast reserveren meneer, dat kost echter wel 5 euro per stoel".

het laatste geval vinden we (hopelijk) allemaal volstrekt belachelijk, maar als een vliegtuigmaatschappij het doet is het anno 2014... "normaal"?