Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

endemion
endemion - 19-06-2014 21:02:27
Computers & Telefonie

2 hotmailadressen ontvangen in een account

Als eerste dat lijkt me nu juist gewoon wenselijk gedrag. als je 10 reclame mails weggooit lijkt 't me irritant dat ze daarna als je via de webinterface inlogt alsnog eens verwijderd zouden moeten worden.
hoewel ik juist dit gedrag (iets anders) ondervond als ik via k9 mail op m'n tel hotmail benaderde, verwijderde berichten kwamen later weer gewoon opnieuw binnen via de pc. niet echt wenselijk.

hoe jij het nu hebt ingesteld wordt ook niks verwijderd maar naar de "trash" map verplaatst. welke via hotmail wel om de zoveel tijd automatisch geleegd wordt. maar dat is weer een ander aspect.

goed, om er voor te zorgen dat de zaak niet wordt verplaatst/verwijderd zou je die "alleen als verwijderd markeren functie" kunnen gebruiken. dan zou je datzelfde effect als ik omschreef voor die oude outlook versie moeten krijgen. dus zo'n streep erdoor totdat je ze permanent weggooit. maar dit heb ik niet uitvoerig getest in tb, het gedrag van tb op dit punt is niet echt duidelijk.

maar om nog even het verschil met pop aan te geven.
daarbij wordt het bericht direct nadat je het met een cliënt hebt gedownload verwijderd van de server.

dus dan kan het voorkomen dat je bv in tb een email leest en als je later via de web interface inlogt dat bericht weg is. want voor een pop server is de afhandeling van een email in principe compleet zodra die door een cliënt is gedownload.

dit kun je voorkomen door in je cliënt in te stellen dat berichten op de server moeten blijven staan tot... (wat in de basis een vergelijkbaar gedrag geeft als wanneer je via imap werkt), echter dit is niet het standaard gedrag van pop. pop komt dan ook nog uit de tijd dat mailbox ruimte beperkt was en elk bericht op de server er 1 teveel was en de server dus eigenlijk enkel als tijdelijk doorgeefluik functioneerde.

beheer vd emails was dan ook de taak van de lokale email cliënt. tegenwoordig is het eerder omgekeerd en dient de cliënt als niet veel meer dan een raam om je emails door te bekijken. pop is een postbode, imap is een postbus.