Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

crewmember
crewmember - 20-06-2014 09:43:21
Computers & Telefonie

Laptop

[quote=zoekster schreef op vrijdag 20 jun 2014, 09:19][quote=crewmember schreef op vrijdag 20 jun 2014, 09:09]

je kan natuurlijk altijd nog eens proberen je geld terug te krijgen en waarschijnlijk gaan ze daarin mee uit coulance. maar ze moeten niks.
ja, dat moeten ze wel. als je een product hebt gekocht dat niet conform de afspraken is dan heb je recht op kosteloos herstel of kosteloze vervanging van het product zodat het wel conform is.
wat er door een verkoper wordt medegedeeld hoort ook bij de conformiteit van een product.

kan er niet kosteloos worden vervangen of hersteld, dan heeft de koper recht op geld terug.

art 7:17 lid 2 bw

een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. de koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

@crewmember, de stelligheid waarmee je beweert dat de vraagsteller geen recht heeft op geld terug verbaast me.

dat komt omdat in de tijd dat ik naast mijn studie verkoper was dit in ons handboek stond. dat de consument zelf informatieplicht heeft maar wij in zulke gevallen als service bedrijf alsnog vervanging regelen.

ik heb ook gezocht op consuwijzer maar kon hier niks over vinden.
en nu natuurlijk binnen 3 klikken wel:

http://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-afwijkend-product

ik neem mijn woorden terug. excuus.