Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

da
daphy - 04-07-2014 17:11:15
Geldzaken & Recht

Remeha calenta onredelijke? rekening voor 3 en 1/2 jaar oude ketel!

Ik heb net (16.37 uur) de volgende e-mail gestuurd aan de installateur met een cc aan consumenten@remeha.nl
binnen een kwartier werd ik door remeha gebeld!! top! ze had al geprobeerd met de installateur te bellen maar die waren niet bereikbaar. in ieder geval willen ze overleg met de installateur over de kosten van de slangen.
pluim voor remeha (so far)

geachte lezer,

ik heb op 23-06-2014 een rekening van u ontvangen voor de reparatie van mijn remeha calenta ketel (uit 2010!) van 3 en een half jaar oud.
ik ben het niet eens met de rekening. u had, voor u tot reparatie overging, contact moeten opnemen met remeha (dit heb ik ook tegen de monteur gezegd), want het is niet normaal dat binnen drie en een half jaar de geconstateerde gebreken (lekkende slangen) aanwezig zijn. zeker niet omdat de ketel al twee keer een standaard onderhoudsbeurt heeft gehad binnen 3 jaar. als het normaal is dat de slangen zouden gaan lekken hadden die slangen in het onderhoudspakket a of b moeten zitten.

tevens ben ik het niet eens met de gedeclareerde arbeidstijd. de monteur had de slangen niet in zijn bus liggen en moest die ophalen. die tijd (ongeveer een uur) wordt mij aangerekend. het is uw keus om die slangen niet op voorraad in de bus te hebben. het is bij jullie bekend welke ketel ik heb en dat de klacht “lekkage” was. dan is het ook wel een teken aan de wand, dat de monteur de slangen niet bij zich had. dat duidt er op dat het niet een normaal probleem is bij een zo´n jonge ketel.

in de wet staat dat een gekocht product moet voldoen aan wat ik ervan mag verwachten. van een product als een cv ketel mag ik verwachten dat zo’n apparaat de 1ste jaren zonder problemen werkt. (zeker als de ketel al vaker een onderhoudsbeurt heeft gehad dan echt nodig is). dit is nu niet het geval. ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom van de ketel.

omdat ik de kosten niet onnodig wil laten oplopen, of toestanden wil krijgen met een incasso bureau, betaal ik de rekening maar laat u bij deze weten dat ik de rekening onder protest betaal. dit betekent dat ik mij het recht voorbehoud om op deze betaling terug te komen.

ik ga er van uit dat u alsnog contact zult opnemen met remeha, teneinde het probleem op een bevredigende manier op te lossen.

ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk, of via e-mail, te reageren op mijn e-mail.
met vriendelijk groet,