Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ya

Naturapolis yarden

De directievoorzitter van yarden heeft woord gehouden, zij het op een ander forum. dat valt hem trouwens niet aan te rekenen, omdat hij (waarschijnlijk) niet wist dat ik op meer dan één forum actief ben. op 12 augustus schreef 'yarden uitvaart' op het forum van tros radar:

"naar aanleiding van de uitspraak van de kantonrechter heeft de nieuwe directievoorzitter van yarden telefonisch contact gezocht met de heer vrij. in het gesprek heeft hij namens de directie bevestigd dat yarden het nooit tot een rechtszaak had mogen laten komen. volgens de natura uitvaartverzekering had de heer vrij recht op een bepaald dienstenpakket dat niet is begrensd door een verzekerd bedrag. ongelukkiger wijze is met de heer vrij discussie ontstaan over de kosten van extra diensten. yarden steekt hand in eigen boezem omdat zij hierover ronduit onduidelijk is geweest en betreurt dat zij een incassoprocedure is gestart. dat had niet mogen gebeuren. yarden benadrukt dat consumenten die kiezen voor een natura uitvaartverzekering gewoon recht hebben op het dienstenpakket zoals omschreven in de polis."

ik hecht eraan te benadrukken dat bovenstaand epistel van 'yarden uitvaart' is niet geheel conform de waarheid is. er is helemáál geen discussie ontstaan over de kosten van extra diensten! de 'extra diensten' betroffen in mijn geval: een overlijdensadvertentie in een regionaal dagblad, drie extra volgauto's, 135 extra rouwbrieven plus porti, grafrechten voor tien extra jaren en de overname van een monumentale grafsteen. de totale kosten hiervan, ruim 2500 euro, zijn door mij binnen 30 dagen na ontvangst van de rekening aan yarden betaald. yarden vorderde desondanks vele duizenden euro's van mij voor goederen en diensten die zonder uitzondering wél binnen het verzekerd pakket vielen, en stapte daarvoor dus naar de rechter!

degenen die in de toekomst een beroep zullen moeten doen op hun naturapolis, kunnen zonder meer hun voordeel doen met de opmerking van de directievoorzitter "dat consumenten die kiezen voor een natura uitvaartverzekering gewoon recht hebben op het dienstenpakket zoals omschreven in de polis." mocht iemand daarmee desondanks toch problemen ondervinden, dan verneem ik dat graag.

voor degenen die in het verleden al gebruik hebben moeten maken van een naturapolis en in de afwikkeling daarvan (ten onrechte) hebben moeten bijbetalen, is er trouwens óók goed nieuws te melden: in de consumentengeldgids die deze week zal verschijnen, roept de consumentenbond gedupeerden op om zich per e-mail te melden, om daarna wellicht een soort van gezamenlijke terugvorderingsactie te kunnen opstarten.