Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sl
slingertje - 01-09-2014 18:05:38
Geldzaken & Recht

Contactloos betalen

[quote=kwelbast schreef op maandag 1 sep 2014, 17:23]mijn partner had het dus via internetbankieren deze betaalfunctie uitgezet. ik heb het bij een ing-kantoor laten doen.

bij beide passen stond deze functie (contactloos betalen) dus na een tijdje weer op "aan".

dat was duidelijk kwelbast. zie o.a. mijn vorige reactie. de individuele klant heeft niet zozeer de interesse van de banken. zij hebben hun grootste interesse in het gegeven dat de grootste massa klanten 'verplicht' zijn overgeschakeld op een rfid-chippas via een zogeheten opt-out regeling. ik kijk er niet van op dat zelfs het opt-out bij jou niet werkt; de betaalfunctie contactloos betalen staat ongemerkt weer aan. de belangrijkste eigenschap is dat je de chip zelf niet kan (laten) uitschakelen en dat biedt veel 'commerciƫle' mogelijkheden onafhankelijk van het uitzetten van een enkele functie van de kaart. contactloos betalen in dit geval. er gaan nog veel meer functies op de rfid-kaart komen die contactloos communiceren met kaartscanners in winkelstraten, winkels, openbaar vervoer, op de weg (autotol betalen, parkeergeld), luchthavens, belastingbetalen, identificeren, etc. etc.