Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 13-09-2014 18:26:49
Huishouden & Energie

Na klacht over schade artikel niet retour krijgen

Ik citeer hier wijlen vladja bij een soortgelijk probleem. (ik ga niet doen of ik het zelf bedacht heb)

=vladja schreef op zondag 24 jul 2011, 09:39: artikel 960, burgerlijk wetboek nr. 7, titel 17 : verzekeringen

de verzekerde zal krachtens de verzekering geen vergoeding ontvangen waardoor hij in een duidelijk voordeliger positie zou geraken. de vorige zin mist toepassing bij voorafgaande taxatie van de waarde van een zaak tot stand gekomen krachtens een aan een deskundige opgedragen beslissing of krachtens een beslissing van partijen overeenkomstig het advies van een deskundige.

hetzelfde – door mij geaccentueerd - geldt voor een derde partij waar schade aan uitgekeerd wordt.

als je de volledige schade krijgt uitgekeerd (op basis van dagwaarde) dan is daarmee alles betaald. wanneer je dan ook nog de "restanten" behoudt, krijg je dus meer dan de volledige schade. er wordt ervan uitgegaan dat de restanten altijd nog een bepaalde waarde hebben, ook al is dat slechts schrootwaarde.met de volledige schadevergoeding plus de waarde van de restanten word je er dus beter van.

vladja



waar het volgens mij op neer komt, is dat je je oude hoes wel mag terug vragen, maar dat er dan een verrekening volgt met de nieuwe.

overigens is de verzekering al erg genereus met de levering van een nieuw hoeslaken, maar wellicht was dit een nog vrij nieuwe.