Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

czar
czar - 15-09-2014 13:02:03
Huishouden & Energie

Na klacht over schade artikel niet retour krijgen

[quote=mahadma schreef op maandag 15 sep 2014, 12:36]of het artikel al of niet waardeloos is, schrijft de ts tot op heden nog steeds niet.

dat is ook niet aan ts.
voor ts kan het artikel onvervangbaar zijn door emotionele waarde, voor de verzekering kan het waardeloos zijn in de zin van 'total loss'.
wederom: het gaat niet om de waarde, het gaat er niet om of de verzekerde of eigenaar er beter van wordt of niet, het gaat erom of een verzekeringsmaatschappij het eigendom kan confisqueren op straffe van het al dan niet uitbetalen van de schade. met het uitkeren van de volledige schade wordt de verzekeringsmaatschappij geen eigenaar van het verzekerde goed.

de conclusie is volgens mij vrij simpel: de verzekering dient de schade te vergoeden zonder verdere eisen te stellen. de verzekering koopt geen waardeloze spullen op. als dat wel zo zou zijn, dan krijgt de verzekering het druk met de afvalverwerking. ik zie die adviseur al aan mijn deur staan die een compleet verbrande bank van 4 hoog naar beneden sjouwt :-)