Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 13-10-2014 15:27:47
Computers & Telefonie

Defecte laptop

Wat een sof. zo'n dure laptop en nu al zo dood als een pier.

waar heeft u recht op? in feite heeft u recht op reparatie of vervanging naar uw keuze. het kan echter zo zijn dat het defect zo simpel en goedkoop te verhelpen is met een reparatie dat de verkoper van u mag verlangen toch de reparatie uit te laten voeren.

is dat hier het geval? dat lijkt mij niet als de laptop bijna twee maanden uit het zicht verdwijnt.

en dan nog wat. in de wet staat dat herstel of vervanging binnen een redelijke termijn moet gebeuren en niet voor ernstige overlast mag zorgen. is dat het geval? het lijkt mij dat dit geen redelijke termijn is en wel ernstige overlast geeft.

dus wat nu? daar zit u met al uw rechten, maar dan zit je met een verkoper die zich daar niets van aantrekt.

wat u als eerste kunt doen is een klachtenbrief schrijven, waarin u uw rechten uitlegt en waarbij u een verzoek doet om u een nieuwe dezelfde laptop te leveren. dat had u eigenlijk meteen moeten doen toen u hoorde dat u 8 weken moest wachten op de gerepareerde laptop. ik begrijp niet waarom u dat niet heeft gedaan. of heeft u dat wel gedaan?

verder rest u niet veel meer dan uw ongenoegen te uiten op klachtensites. maar krijg het idee dat ze zich daar niet veel van aantrekken.

zelf heb ik onlangs ook een laptop gekocht, een veel goedkopere dan de uwe, ik had hem voor een tientje goedkoper gezien bij alternate, maar ten eerste geen goed webwinkelkeurmerk en geen goede klachtenafhandeling. stikt van de klachten op internet en er wordt niets mee gedaan.

moet u dit eens lezen http://www.klacht.nl/alternate/klacht/nieuwe-laptop-doa-geen-omruil-mogelijk-binnen-14-dagen/">klik daar word je niet vrolijk van...

mijn advies voor een volgende keer, bestel online bij een bedrijf met een thuiswinkel waarborg. heeft u ook nog eens 14 dagen bedenktijd. ziet de doos er niet goed uit, gaat hij linea recta retour naar de afzender.
(ik snap dat u daar nu niets aan heeft.)