Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 28-10-2014 11:43:05
Elektronica & TV

Oneerlijke handelspraktijk

Juridifoon? wie is dat? als u bedoelt jurofoon, dan lijkt me dat een zeer onwaarschijnlijk advies, aangezien ze zelf de informatie geven over de verlaging/kwijtschelding van de annuleringskosten.
als u het heeft over het juridisch loket, dan heeft u heel slecht advies gekregen. in een eerste week na aankoop, is 30% annuleringskosten zo goed als uitgesloten.

u blijft er op hameren dat het elders goedkoper is, maar vanuit juridisch oogpunt is dat geen argument. het is geheel wettelijk toegestaan dat de ene verkoper andere prijzen hanteert dan de andere, ook al zijn ze beiden keukenkampioen.

overigens, ook als uw filiaal van kk nu lagere prijzen hanteert, kunt u daar geen rechten aan ontlenen. de overeenkomst wordt op een bepaalde datum gesloten en als een week later daar de keuken voor 3000 euro minder wordt verkocht, heeft u gewoon pech.

en nu het al bijna een jaar na dato is, heeft u wat betreft de annuleringskosten omlaag halen/kwijtschelden veel minder kans. het is heel goed mogelijk dat kk nu kan beargumenteren dat de annuleringskosten terecht zijn.
alles valt of staat met de kosten die kk tot nu toe heeft gemaakt om uw keuken in januari geplaatst te krijgen. en hoeveel winstderving ze hebben als u de keuken niet afneemt. is er bijv. al apparatuur besteld, zijn er al monteurs ingehuurd. dat soort dingen is allemaal van belang.