Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sd
sdfg - 03-11-2014 12:02:55
Elektronica & TV

Oneerlijke handelspraktijk

Dit soort informatie is voor iedereen van belang die een keuken koopt.
de consument verdient veel meer bescherming dan nu wettelijk is geregeld.
de consument koopt eens in de 10-20 jaar een keuken, en de keukenboer is iedere dag en buit die ongelijke positie uit door niet transparant, een oneerlijke prijs en niet de kwaliteit te beiden als eenmaal getekent is.

de vele negatieve ervaringen bij keukenboeren op internet worden ook nog eens bevestigd door onafhankelijk onderzoek van eigen huis.
de keukenboeren worden zelf onder druk van internet, sociale media en dit soort forums in een dermate kwaad daglicht gezet dat ze inzien hun eigen glazen in te gooien en hun branche naar de ondergang helpen.

de eigen verantwoordelijkheid van consumenten is terecht punt, maar je zou ook op goed vertrouwen een winkel binnenstappen zonder eerst uitgebreid onderzoek te hebben gedaan.

u stelt dat bedrijven per definitie onbetrouwbaar zijn en de consument zelf op basis van internet onderzoek de rotte appels er maar moet uithalen.
de economie zou volstrekt in elkaar storten als de consument voor iedere uitgave eerst moet gaan googelen of het bedrijf wel transparantie is, een eerlijke prijs vraagt en die vervolgens kunnen meten met de kwaliteit.
het mag niet zo zijn dat keukenboeren maar mogen aanrommelen omdat de consument geen uitgebreid onderzoek heeft gedaan.
flyeren zal wel degelijk met name op drukke dagen helpen de druk te verhogen en medestanders te vinden.

dat verhaal van dwang met een mes en pistool slaat helemaal nergens op dat , dus alles waar geen mes en pistool aan te pas komt is dan geoorloofd om maar een koopovereenkomst te tekenen? kijk naar wat de financiƫle sector gemanipuleerd heeft en consumenten in de problemen heeft gebracht zonder mes en pistool!

u legt de verantwoording allen bij de consument, wat vindt u dan de verantwoording van de keukenboer?



=pino123 schreef op maandag 3 nov 2014, 11:16: fijn voor u, deze informatie had u nog steeds voorafgaande aan uw aankoop kunnen ophalen van internet. u beschrijft dat klanten zich niet meer alles voor lief nemen, waarom u dan wel? dus de gemiddelde klant wordt wijzer en u niet.

nogmaals flyeren voor een winkel is geen alternatief en ik mis totaal de eigen verantwoordelijkheden van consumenten in uw verhaal! nogmaals er wordt geen pistool tegen uw hoofd gezet en uw gezond verstand was ook gewoon aanwezig, of toch niet??