Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ze
zentveld - 25-11-2014 14:36:26
Elektronica & TV

Uw huis veilig

Ook wij zijn er ingestonken en hebben een contract getekend bij uw huis veilig.
we zitten er sinds juni 2013 aan vast. een contract van 5 jaar voor € 35,95 per maand.
nu is er een storing en kunnen we de apparatuur niet meer gebruiken. een van de contactpunten op de naar buiten openslaande deur is namelijk nat geworden omdat we de deur lieten open staan bij een verkoelende regenbui. deze is dus gaan oxideren. niemand heeft ons verteld dat dat niet zou kunnen bij installatie van het contactpunt. en het staat ook nergens in het contract.
dit is de inhoudelijke tekst die we schreven aan uw huis veilig:

in de zomer van 2013 kochten we bij ‘uw huis veilig’ een alarmsysteem.

er werd ons verteld dat dit systeem ons een gevoel van veiligheid zou verschaffen omdat ons huis immers altijd wordt bewaakt.
ook werd verteld dat er bij problemen een goede service verleend zou worden.
tevens werd gegarandeerd dat het een goed werkend systeem zou zijn en dat de batterijen jaren mee zouden gaan. omdat ik dit laatste niet geloofde en ik niet voor verrassingen wilde komen te staan werd afgesproken dat na drie jaar een medewerker de batterijen gratis bij ons thuis zou komen vervangen.

een van de contactpunten is de achterdeur, die naar buiten toe open draait. deze deur staat in de zomermaanden vaak open, ook wel eens als er een verfrissend zomerbuitje
verkoeling brengt. nu is het systeem niet vochtbestendig en dat heeft er dus voor gezorgd dat er in het contactpunt ijzer is gaan oxyderen met als gevolgd dat het alarm keer op keer af gaat en er meldingen naar securitas gaan voor inbraak en/of sabotage.
ik ga ervan uit de installateur wist wat hij deed en dat hij wist dat het een naar buiten draaiende deur betrof! die uiteraard open moet kunnen blijven als wij dat wensen.

we hebben diverse keren telefonisch contact gezocht waarbij ons werd medegedeeld dat we ondanks de garantie voorrijkosten moeten betalen. iets dat op zich al een waardeloze service is. vervolgens zijn we met een helpdesk medewerker telefonisch stappen doorlopen om batterijen te vervangen en het systeem te resetten. (wat op een heel gedoe is en voor de leek en zonder hulp niet te realiseren.) en telkens weer geeft een ondraaglijk en oorverdovend loeiende sirene blijk van storing.

we durven nu niet meer weg te gaan of naar bed te gaan met het alarm ingeschakeld omdat we
a. zelf het geluid niet kunnen verdragen, zeker niet omdat ikzelf hyper-acusis heb (overgevoeligheid voor geluid)
b. onze dieren willen beschermen tegen het vreselijke geluid
c. de ermee gepaard gaande onrust en stress niet meer willen
d. securitas niet steeds weer willen uitleggen dat het een probleem is met de installatie
e. al nerveus worden bij het idee dat dat ‘ding’ weer kan afgaan.

de beloofde rust en het gevoel van veiligheid blijven dus uit, sterker nog, het brengt alleen maar meer stress. binnen 1 jaar zijn er al de nodige problemen geweest.

wij beschouwen het systeem daarom als ondeugdelijk. het doet niet wat er is beloofd.
daarom beschouwen wij het contract met ‘uw huis veilig’ als niet langer geldig en eisen wij vernietiging daarvan na terug nemen van uw installatie.

na een half jaar contact zoeken is er nu eindelijk contact geweest met customer service. ze vinden het natuurlijk heel jammer dat we ontevreden zijn. zij vinden echter dat we niet de deur open mogen laten staan als het regent want "u gaat toch ook niet de tv buiten zetten als het regent?" , en wij vinden dat dat moet kunnen in de zomer.
normaliter betaal je voorrijkosten, uurtarief en de te vervangen apparatuur betaal je ook zelf. customer service wilde ons tegemoet komen om de eerste twee voor rekening te nemen, maar dat willen wij niet omdat we geen vertrouwen meer hebben in het systeem en uw huis veilig.
we kunnen het contract afkopen tegen het bedrag dat we in de resterende maanden zouden betalen minus 15 %. en minus 20% bij terug sturen van de installatie. dan kom je uit op een verschrikkelijk hoog bedrag.
het kost ons hoe dan ook een heleboel geld. trekken we nu echt aan het kortste eind of kunnen we nog iets doen?