Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

edrick3
edrick3 - 10-12-2014 20:11:22
Geldzaken & Recht

Online aankopen

Hallo muldermarianne2,

lees eenshttps://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/krijg-product-maar-niet-thuisbezorgd"> hier ter info.

wanneer het gaat om professionele verkopers (bv. webwinkels) die leveren aan consumenten, dan is de wet duidelijk: verzending is voor risico van de verkoper (art. 7:11 bw). komt het product niet aan, dan moet de verkoper het nog een keer versturen. hij draagt het risico en moet dus ook de kosten voor herverzending dragen. en de bewijslast dat het pakket wel is aangekomen, ligt bij hem als verkoper.
(http://blog.iusmentis.com/2009/11/20/aansprakelijk-voor-niet-ontvangen-bestelling/">bron)

suc6