Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hutch
hutch - 11-12-2014 18:00:25
Geldzaken & Recht

Online aankopen

Dag marianne,

er zit een hoop kaf tussen het koren, d.w.z. beunhazen, 'zolderkamerhobbyisten', enz.

zij hebben vaak een webwinkeltje dat vanuit huis gerund wordt en geen flauw benul hebben van de formele regels m.b.t. koop op afstand.

zoals de verkoper in deze reageert, lijkt het mij dat het een webwinkeltje is, zoals hierboven beschreven.

en of het nu een groot bedrijf of een klein beginnend (vanuit huis opererend) webwinkeltje is, zij dienen zich allemaal aan de wet te houden.

zoals reeds hierboven geschreven, de verkoper die bedrijfsmatig bezig is, is verantwoordelijk voor de goede en juiste aflevering aan uw adres.
alles wat vóór de aflevering gebeurt is ter verantwoording voor de verkoper en is dientengevolge ook aansprakelijk.

in uw geval zal hij/zij het artikel opnieuw aan u moeten versturen of het gehele aankoopbedrag + verzendkosten terug moeten storten.

ook hoeft u niet af te wachten wat de uitkomst van postnl is, al hoewel ik de uitslag al bij voorbaat weet. bij postnl gaat héél veel 'verloren' (maar dat is een ander onderwerp).

ben trouwens ook benieuwd naar de naam van dit webwinkeltje.