Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hrdwerrorman
hrdwerrorman - 13-12-2014 02:15:18
Geldzaken & Recht

Online aankopen

Dag muldermarianne2,

wanneer iemand of een bedrijf verwijst naar leveringsvoorwaarden waar de verantwoording voor correcte verzending en/of correcte ontvangst bij de klant wordt gelegd, dan zijn deze leveringsvoorwaarden in het nadeel van de klant.
dat is niet eerlijk en dus geen eerlijke manier van zakendoen.

leveringsvoorwaarden mogen geen onevenredig nadeel voor de klant opleveren. door een rechtbank worden deze nietig verklaard indien dat wel zo is.
de verantwoording voor correcte aankomst van een artikel ligt te alle tijde bij de verzender. leveringsvoorwaarden die deze verantwoording verleggen, zijn onwettig! daar heb ik de laatste jaren plenty jurisprudentie over gelezen!

geef de verkoper in een e-mail de link naar deze site en dit onderwerp, dan kan hij/zij zijn/haar licht eens opsteken en mogelijk verandert hij/zij dan van gedachten en storneert dan eindelijk jouw aankoopbedrag plus eventuele kosten die je daarenboven nog betaald hebt, of de betaalde waar dient alsnog geleverd te worden.
stel een termijn dat dit afgerond dient te zijn, b.v. twee weken.
stel dat je alle mogelijke moeite, in- en buiten rechte, zult doen om alsnog schadeloos gesteld te worden door hem/haar.

blijft de verkoper dan nóg steeds onwillig, gebruik dán de schandpaal en nagel hem/haar daar op deze site én op de site van radar publiekelijk aan!

hardwareerrorman.