Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gompy2
gompy2 - 30-12-2014 16:44:50
Computers & Telefonie

Simyo hoge kosten

[quote=johan152 schreef op maandag 29 dec 2014, 15:55]ik ga het proberen maar het is gewoon een asociale instelling daar. ik weet niet in hoe ver het waar is, maar het schijnt dat een provider gewoon verbruik aan de klant moet kunnen verklaren.
en
[quote=johan152 schreef op maandag 29 dec 2014, 19:22]vind het toch wel erg verdacht dat gompy1 zoveel van simyo af weet. je zou haast denken dat het iemand van simyo is.
we zijn nu een dag verder en het blijkt dat deze johan152 aan het proberen is om simyo als bedrijf te bevuilen en te beschadigen en het verhaal heel anders is als dat hij hier doet voorkomen.
dit is een forum voor consumenten, maar het blijkt in dit verhaal dat consumenten ook niet altijd even fris zijn, en dat mag ook wel aan de kaak gesteld en weergegeven worden.

johan152 heeft al eerder een tegemoetkoming gehad van simyo van bijna 100 euro en heeft ondanks dat de instellingen in zijn telefoon niet veranderd, met als gevolg weer hoge kosten.
hij is afgesloten geworden en probeert nu een bedrijf op een minne manier te beschadigen.
de reactie van simyo:

hoi johan152, welkom op het simyo forum.

wat vervelend dat je al een poos bent afgesloten wegens hoogverbruik. ik zie ook dat er behoorlijk wat contact over is geweest met onze klantenservice afgelopen 2 maanden. ook is te zien dat er al aardig wat onderzoek naar je verbruik is geweest.

je verbruik is terecht geregistreerd bleek uit onderzoek van de kpn netwerkspecialisten. op 24-10 vanaf 19:49 tot 25-10 om 11:11 is je telefoon continue verbonden geweest met het kpn netwerk. in die tijd heeft je telefoon onafgebroken 1222 mb verbruikt. zoals je nu meerdere malen is uitgelegd kunnen wij niet zien waar dit verbruik vandaan komt. een provider die dit kan terughalen is in overtreding met de europese wetgeving.

normaal gesproken is simyo uiterst coulant als het gaat om een hoge factuur door dataverbruik, zoals je zelf hebt ondervonden in mei dit jaar. je bent toen tegemoet gekomen voor bijna €100,-. hierbij is ook heel duidelijk uitgelegd dat dit een eenmalige tegemoetkoming is. mijn collega's hebben je ook tips meegegeven hoe je dit in de toekomst kon voorkomen. zoals je begrijpt, maar misschien vergeet te vertellen in dit topic, is dit de reden dat we je nu niet meer tegemoetkomen.

het lijkt mij heel verstandig om met behulp van deze blog je telefoon in te duiken en onderzoeken waar je verbruik vandaan komt. ik hoop dat je daar wat van opsteekt en je hopelijk realiseert dat simyo niet zomaar verbruik in rekening brengt, want dit is gewoonweg niet waar .

we hebben je aansluiting nu al een tijdje langer open laten staan, omdat je de afspraak hebt gemaakt met onze backoffice afdeling dat je een aanbetaling zou doen. helaas hebben we nog niets ontvangen en hierop hebben mijn collega's besloten je weer eenzijdig af te sluiten. let op de openstaande factuur, want na de tweede herinnering wordt hij helaas alleen maar duurder.


hier te lezen, klik-> https://forum.simyo.nl/factuur-65/hoog-verbruik-door-internetverbruik-hieraan-doen-25538/#post88978">antwoord simyo