Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Aangemeld bij 2 zorgverzekeraars

Tijger1: wanneer zilverenkruis achmea verschillende antwoorden geeft over een simpele vraag of er wel of geen contract is met mijn werkgever voor wat betreft collectiviteitskorting? om het nog ingewikkelder te maken bij mijn werkgever is het zo dat de ene wel weer onder contract valt en de buitendienst medewerkers weer niet. in eerste instantie had ik mij aangemeld bij studenten goed verzekerd waar ik later kreeg te horen dat niet studenten de korting later moesten inleveren. vervolgens begreep ik dat mijn werkgever ook een contract had. allereerst heb ik promovendum opgezegd voor de genoemde datum. immers te laat opzeggen: dan kun je niet meer overstappen. vervolgens was ik in de veronderstelling dat het goed zat bij zk. vervolgens was er onduidelijkheid over de colleciviteit. gebeld met mijn werkgever die wist het zelf ook niet te vertellen. dus heb ik mij afgemeld bij zk en aangemeld bij kiemer. vervolgens heb ik een brief gehad waar het zwart op wit staat dat er een contract is met mijn werkgever. dus heb ik kiemer weer geannuleerd en weer aangemeld bij zk. maar omdat de annulering niet direct wordt doorgevoerd was ik volgens het systeem aangemeld bij 2 zorgverzekeraars. en dan ga je weer terug naar je oude waarop ik opeens weer een aanmelding kreeg van promovendum.

ik maak er geen potje van omdat ik alles volgens de regels heb gedaan en tijdig opgezegd heb. vervolgens lijkt het er op tijger1 dat u het geen potje vind dat de zorgverzekeraar geen duidelijk antwoord op mijn vraag kan geven. verder was hier in de regio een ggz instelling failliet gegaan en overgegaan naar een andere zorgaanbieder. ook daarbij bleek veel onduidelijkheid of daar een contract was. de zorgzoekers lopen flink achter en zijn vaak niet up to date.