Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

van leyden
van leyden - 28-02-2015 22:30:18
Winkels & Webshops

Jumbo moet laagste prijsgarantie aanpassen

Een potje brainstormen tussen de reclamemakers en de directie van jumbo.

"wij willen graag benadrukken dat wij een goedkope supermarkt zijn"

"aha, dan weet ik een mooie stunt", jullie geven gewoon de laagste prijsgarantie"

"de laagste prijsgarantie?" maar dat kunnen we toch niet waarmaken, elke dagmarkt is altijd al goedkoper dan ons", bovendien heb je internet, god weet wat voor aanbiedingen daar lopen.

"ach dat maakt toch geen ruk uit, je sluit dat gewoon uit in de algemene voorwaarden, je sluit alles uit wat je reclamestunt geld kan kosten, het gaat erom dat de consumenten denken dat jullie de goedkoopste zijn. denken.. snap je ? het gaat ook niet om de waarheid, maar om dat idee erin te rammen.

"ok. het wordt dan zo>> jumbo geeft prijsgaranties, behalve.,"
,
".fouuuttt"! helemaal fout, het moet worden> jumbo is de goedkoopste, altijd."

"maar we zijn toch niet altijd de goedkoopste?"

"dat maakt toch niks uit, dat weet jij, dat weet ik, maar de consument moet het alleen maar denken, die ene die komt reclameren, krijgt wel of niet gelijk, doet ook niet eens terzake wat ermee gebeurt.
het gaat om de boodschap, het enige wat telt is het imago wat gecreeerd moet worden, daar mag je best wel een beetje mee overdrijven, door altijd te beweren,
iedereen overdrijft, de meeste consumenten zullen de laagste prijsgarantie ook wel snappen, dat kan niet altijd en overal.
let op mijn woorden, zelfs de kritische consument op forums zal dat beamen. we zeggen ook, dat we de prijzen aanpassen, doe dat een dagje, daarna gooi je de oude prijs er weer op, geen hond die na naar kraait dan.
"bovendien kom je er mee weg, altijd, niemand die je ooit wat kan maken, zelfs een reclamecodecommissie niet".