Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

curly
curly - 22-03-2015 10:21:12
Geldzaken & Recht

Consumenten foto / tags

[quote=curly schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 09:37]een tag is een piepklein kopie fotootje / icoontje (1x1 cm) van het blote gezicht van een persoon overgenomen van een pasfoto.. een tag verwerkt in een rfid chip kan gebruikt worden om een bepaalde gebeurtenis te starten. het aanvullen van consumenten profielen doormiddel van tags is vanzelf een handige bijkomstigheid. ik vraag me af of dit protocollair allemaal zomaar (ongevraagd) mag. gaat wel erg ver, allemaal.


over dat taggen zou ik weliswaar een klacht kunnen melden bij ing, via:

ing
klachtmelden
antwoordnummer 2
6800-pb arnhem

een klacht had ik niet. was enorm verbaasd over dat taggen van een identiteitsbewijs. terwijl ik nog zo had aangeven er geen kopie afdrukken van te maken. de dienstverlening qua uitleg van ing kan beter. met toestemming van de klant een identiteitsbewijs controleren wella, maar vervolgens schermafdrukken maken en taggen lag buiten mijn toestemmingsgebied.. eerst vragen om toestemming en dan pas doen! ik ondervond weliswaar een ergernis. maar ze nemen bij ing gelukkig ieder probleem serieus. ''dit schrijven ze in hun folder.'' heeft men een klacht hoor je zo snel mogelijk hoe ze die klacht willen verhelpen. ze willen zorgvuldig te werk gaan. de ing stelt graag 100% tevreden. kijk voor meer informatie op ing.nl of bel 0900 0933 (10 cent per minuut). ''helaas niet gratis. kost dus 10 cent per minuut (plus 1 euro extra voor wie prepait belt).'' en verder geeft men in de folder tips zoals het verzamelen van de benodigde (klacht)gegevens, zoals afschriften, polisbladen en rekeningnummers. zodat ze een klacht sneller kunnen oplossen. ondernemers worden verwezen met een klacht naar een ander loket. ik citeer uit de folder: ''bent je ondernemer en heb je een klacht over een zakelijk product? kun je naar ing.nl/zakelijk en vervolgens naar de rubriek klantenservice. of vragen naar de klachtenfolder voor zakelijke producten''. men kan zichzelf kennelijk particulier of zakelijk indelen om een apparte zakelijke behandeling te krijgen. zucht.. dit zakelijk en particulier moeten ze afschaffen. dit is een armoedige vorm van ongelijke behandeling. zoiets van bent u een burger of of van adel. voor de rest
vind ik de ing een prima bank.