Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

si
sippies - 30-03-2015 22:05:51
Vakantie & Reizen

Klacht vakantieveilingen / hotelpas

Ik ben eens gaan zoeken naar soortgelijke klachten en zie dezelfde klachten over de verlenging bij hotelbon en bij picolo hotelpas.

heeft iemand hier kort geleden ervaring mee is dit dezelfde organisatie misschien?

ik heb er wel van geleerd en mijn advies laat je goed voorlichten over de voorwaarden en de kleine lettertjes


kijk uit voor hotelbon !
over de voorwaarden :

ik ben langer dan 8 jaar geleden geabonneerd geweest op hotelbon.
het duurde mij korter dan een week om tot inkeer te komen.
hoewel er toen een opzegtermijn van 14 dagen gold, waarbij een nadrukkelijke
toezegging van abonnementvrij te zijn, is het mij nooit gelukt mijn geld terug te krijgen.
ook niet bij opzegging binnen een week, wat ik deed !


ik belde en kreeg een manager aan de lijn, die opzeggen kennelijk geen optie vond.
ze zei me dat ik zeer voordelig uit was met hotels,etc.(en het klonk alsof ik eigenlijk
niet moest zeuren)
ze weigerde mijn opzegging en wilde er verder geen tijd aan besteden en gooide
de haak erop.


ik was ziek in die periode en het heeft mij ongeveer 100 euro gekost.
ik weet niet of die organisatie nog zo in elkaar zit, maar nu zou ik dat heel anders
aanpakken.



hotelpas van hotel piccolo

ik ben vorig jaar oktober telefonisch benaderd door piccolo hotel voor een card t.b.v. hotel overnachtingen enz. enz. ik mocht deze card betalen met nex punten welke ik bij neckermann had verzameld. omdat ik in oktober vorig jaar werkloos ben geworden dacht ik dat ik op deze manier misschien nog wel eens een weekendje uit zou kunnen gaan.


ik heb echter nooit gebruik gemaakt van die card en ook niet van de meegezonden fitness bon waarmee ik een maand gratis kon gaan fitnessen.

er is mij niets verteld over verlengen van het abonnement na afloop van die 3 maanden. als mij dit was verteld zou ik er absoluut niet aan begonnen zijn. simpelweg omdat ik daat geen financiele middelen voor heb.


in maart kreeg ik een acceptgiro van deze mensen met de mededeling dat ik € 41,95 moet betalen voor mijn abonnement omdat ik het niet opgezegd heb. ik heb hierover telefonisch contact met ze gehad 2 weken geleden en de vrouw van de klantenservice adviseerde mij om mijn verhaal op papier te zetten en naar hun toe te zenden. toch kreeg ik afgelopen vrijdag een aanmaning met verhoging voor adm. kosten en dreiging met hun incasso bureau (interum justitia). ben ik verplicht dit geld te betalen is mijn vraag.?

ik vraag me af of dit wel normaal is want als ik een auto ga kopen voor 200 euro en de verkoper zet op de factuur dat ik over 3 maanden een duurdere auto bij hem moet kopen mits ik een maand tevoren dit annuleer. dit komt toch op hetzelfde neer.

ik heb de brief wel geschreven en op de bus gedaan maar heb dit per gewone post gedaan. ik vraag me af of zij hier iets mee zullen doen en zo ja, wat?