Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pi
piethenk - 06-04-2015 09:43:26
Geldzaken & Recht

Klacht ing bank, onterecht incassoburo na 1 maand aflossing gemist?

Beste ricwit,

een late reactie, maar wellicht heeft u hier iets aan:

https://www.ing.nl/de-ing/over-de-ing/hoe-werkt-een-bank/klantbelang-centraal/index.html

het filmpje geeft bondig het beleid weer van ing om het klantbelang centraal te stellen. het flimpje zegt letterlijk dat als het even lastiger wordt, ing bereidt is om een betalingsregeling te bespreken, van ongeveer 1 min 10 sec.

u zou ing de vraag kunnen stellen hoe zij het inschakelen van het incassoburo ziet in het licht van de betalingsachterstand. ik kan niet beoordelen over de vraag ing wel of niet juist heeft gehandeld. daarvoor weet ik niet genoeg van de situatie. ik kan wel zeggen dat reacties van sommigen op je vraag die neerkomen op "je bent te laat met betalen, dus wees blij dat ing niet de hele lening opeist" nogal kort door de bocht zijn.

klantbelang centraal is overigens niet alleen maar een marketingterm van ing. dit begrip is verankerd in de wetgeving waar onder meer alle banken en verzekeraars onder vallen