Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mb
mb75 - 14-04-2015 11:31:03
Geldzaken & Recht

Originele verpakking bij retour beschadigd product

Ik was inderdaad ook op deze site beland en had dit gelezen. het bedrijf mailt echter dat ze het wettelijk wel mogen eisen (en geven mij in een aantal andere dingen die ik als wettelijk benoemde wel gelijk). ik vond het niet duidelijk of deze regelgeving nog wel geldt op dit moment of dat het om oude regels gaat............... zij mailen namelijk het volgende:

dat u een deugdelijk product dient te krijgen is dan ook een feit. dat u kiest voor retourneren van een artikel binnen de gestelde wettelijk bepaalde 14 kalenderdagen is geen probleem.
wij betalen dan zelfs de retour kosten. zie hiervoor rma.bralex.nl en kies voor retourneren defect artikel.

wel mogen wij eisen dat u een artikel incl. alle toebehoren met daarbij de originele verpakking retourneert indien u kiest voor retourneren.
dit doen wij omdat wij een artikel dan kunnen reclameren bij een leverancier. dit laatste is niet goed gegaan en daarvoor rekenen wij de kosten en dat mag wettelijk gezien.

we hebben de volgende opties.

1. we kunnen dit oplossen door de verzendkosten te verrekenen met de kosten die wij maken voor het reclameren. u krijgt dan dus geen verzendkosten terug.

2. we kunnen uw artikel natuurlijk ook nog steeds vervangen voor een nieuwe. kosteloos.