Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 01-07-2015 15:47:48
Huishouden & Energie

Annulering bij keukenkampioen

[quote=sdfg schreef op woensdag 1 jul 2015, 15:36]het gaat om grote financiële bedragen dus een langere bedenktijd en een zorg plicht zoals bij andere financiële diensten,
het is absurd dat bij simpele goedkope verbruiks- goederen meer bescherming geboden wordt dan bij duurzame goederen van duizenden soms tienduizenden euro's

dat ben ik met u eens.
vereniging eigen huis en de consumentenbond pleiten ook voor een bedenktijd bij het kopen van een keuken. klik https://www.eigenhuis.nl/actueel/pers/2013/395774-bedenktijd-keukenkoop-nodig/">hier

de mysterieshopper had het zwaar.

in vier van de tien gevallen werd de mysteryshopper onder druk gezet om direct te tekenen met een zogenaamd eenmalige aanbieding met kortingen oplopend tot wel 40 procent. deze kortingen bleken echter ook op een later moment nog geldig. in een ander geval werd de leidinggevende ingeschakeld om extra druk op de koper te zetten.


zo kwistig als verkopers met kortingen strooiden, zo spaarzaam zijn zij met informatie over consumentenvoorwaarden. geen enkele verkoper begint zelf over annuleringskosten. hoewel het percentage annuleringskosten in de algemene voorwaarden staat, weten zes van de tien verkopers de hoogte van deze kosten niet of geven zij een ontwijkend antwoord als er naar gevraagd wordt.