Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

edrick3
edrick3 - 10-09-2015 11:41:40
Geldzaken & Recht

Geld retour / tegoedbon

Hallo rebek,

hebt u spijt van een aankoop? mag u het product dan altijd ruilen? bij veel winkels wel, maar bij andere winkels weer niet. ruilen is geen recht. het is een gunst van de verkoper. dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben.

wanneer mag u iets ruilen?

bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. maar dit mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? dan krijgt u soms een tegoedbon. bij sommige winkels krijgt u zelfs uw geld terug. dat moet dan wel binnen een bepaalde tijd. op de kassabon staat meestal voor welke datum u het product kunt terugbrengen.
bij sommige winkels kunt u juist niet ruilen. denk bijvoorbeeld aan meubelwinkels die voor u een bank bestellen. of als u een keuken koopt.

tip

twijfelt u of een product wel helemaal is wat u zoekt? vraag dan van tevoren aan de verkoper of u uw geld terugkrijgt als u het product terugbrengt.

bovenstaande regels gelden voor aankopen in een fysieke winkel.
(bron:consuwijzer)

met vr.gr.