Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

boneka
boneka - 09-10-2015 14:09:27
Geldzaken & Recht

Wat is de waarde van het thuiswinkel waarborg?

[quote=alexishoop schreef op vrijdag 9 okt 2015, 01:03]alle europese lidstaten zijn verplicht een goed werkend, laagdrempelig systeem voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting in consumentenzaken beschikbaar te hebben.


. in opdracht van het ministerie van veiligheid en justitie is er een.... algemene geschillencommissie ... op die manier kunnen wij elk consumentengeschil van iedere ondernemer, die bij een van onze geschillencommissies is aangesloten, behandelen.

https://www.degeschillencommissie.nl/nieuws/2015/05/wet-beslechten-consumentengeschillen-aangenomen/">bron

kortom, maak je borst maar nat, straks wordt elke ondernemer net als (de nutteloze kvk inschrijving) verplicht zich aan te sluiten bij een vage keurmerk, ook als het weinig toegevoegd. zodat de branche zichzelf op de borst kan kloppen en zeggen dat alles koek en ei, de toezichthouder kan pappen en natten en we eens in de zoveel schandalen zien zoals bij volkswagen.

want dat is hoe de samenleving werkt.



uitstekend verwoord in dat opzicht is het jammer dat we niet de amerikaanse regels hebben. als consument wordt je gewoon slecht beschermd in nederland. schijnveiligheid lees ik hier ook vaak. natuurlijk gaat het nog over bol.com. zij hanteren eigen regeltjes die niet in hun voorwaarden staan. daar erger ik me aan. zet het dan fatsoenlijk op de site, maar dat doen ze (bewust) niet.

dan hoop je dat thuiswinkel ze op de vingers tikt, maar nee dan gaan ze een poeslief gesprek aan of ze de klant tegemoet willen komen. niks geen corrigerende tik of boete als de voorwaarden niet kloppen, nee de consument moet het maar uitzoeken bij de geschillencommissie. ik zeg dan heb je niks aan thuiswinkel. ook de hobby club klachtenkompas is waardeloos.

consuwijzer is iets beter, maar zij kunnen je alleen advies geven en gaan alleen over tot maatregelen als er collectief een protest is.

kortom nederland en de eu hebben een slecht beleid als het gaat om consumentenrecht.