Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

be
bertte1861 - 21-10-2015 14:51:59
Huishouden & Energie

Waarom kan ik niet energiezuinig én waterbesparend douchen?

Dank voor alle reacties / support.
ja de installateur is een officiële nefit dealer. de relatie tussen ons en de installateur is inmiddels niet zo best meer. hij heeft in het andere deel van onze dubbele bewoning (kangoeroewoning) na onze verhuizing problemen met een lekkende radiator nooit in beeld kunnen brengen. pas toen de nieuwe laminaatvloer door de waterschade deels moest worden vervangen en de verzekering een expert stuurde was na 1 minuut duidelijk waar het verwarmingssysteem water lekte en waarom de huiskamer nooit goed warm was te krijgen. de installateur heeft elke aansprakelijkheid ontkent. hij had de gewraakte radiator niet geplaatst, er alleen een andere kraan op gemonteerd. en ondanks onze duidelijke vaak herhaalde vraag het probleem op te lossen, vindt hij het niet zijn verantwoording. ook de problemen met de afvoer van de toiletten krijgt hij ondanks de hoge rekening, die hij inmiddels heeft laten betalen door ons, niet echt goed opgelost. erg jammer dat juist hij de nieuwe cv heeft geplaatst. in onze vorige woning was hij juist in staat om voor onze niet standaard bewoning een goede oplossing te vinden voor verwarmingsproblemen. nu zijn wij (ben ik) die lastige klant die niet tevreden is als de rekening hoog is en het resultaat niet bevredigend. volgens nefit moet ik inderdaad alles via de installateur doen. toch heeft nefit mij wel een aantal keren telefonisch te woord gestaan.
en nog spelende loodgieterswerkzaamheden gaan nu naar de aannemer die de verbouwing heeft gedaan. zonodig schakelt hij een loodgieter in en dat is niet onze installateur. je zegt het vertrouwen in je vaste loodgieter niet zo snel op, zeker in een dorp niet. maar op een keer zijn de rekeningen en behaalde resultaten zo ver uit één, dat je niet meer samen verder kan.
ondertusssen hebben zowel de installateur en nefit zo stelling beweerd dat de cv-ketel goed is en dat ik abnormale dingen verwacht van de ketel, dat ik denk dat ik een klachtenprocedure pas aandurf als een deskundige (bijvoorbeeld een tester van de consumentenbond) mij bevestigd in de vraagtekens die wij hebben over de werking van de cv.