Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

me
mein33 - 02-11-2015 13:34:59
Elektronica & TV

Kpn verkoopmethodes

[quote=eelco72 schreef op maandag 2 nov 2015, 09:20]omdat ik niet zoveel zin had in overstapgedoe, maar wel in een lagere rekening, neem ik contact op met kpn en leg hen dit voor. de reactie van kpn is bemoedigend, ik krijg een leuke korting op mijn rekening én als bonus een half jaar gratis een hbo pakket. de kosten hiervoor worden afgeschreven van onze en/of rekening, waar wij twee maal per jaar op kijken om te kijken of alle vaste lasten en afschrijvingen nog goed gaan. ng hoger te liggen. kpn reageert hierop met de tekst dat de verkoper dit bedrag nooit had mogen aanbieden.


dat "gedoe" met overstappen valt allemaal wel mee, heb dit in het voorjaar ook gedaan en dat ging probleemloos.
maar ja, om je iets dergelijks te laten aansmeren door een colporteur aan de deur voor een "zacht" prijsje is natuurlijk niet het handigste wat je kan doen, ondanks dat het zo'n fantastische en goedkope aanbieding was die alleen op de dag gold.
u kreeg van kpn, zoals u zelf schrijft, een "leuke korting" op uw rekening, ben wel heel benieuwd wat die leuke financiële korting dan wel inhield.
als bonus ook nog eens een "halfjaar" gratis het hbo pakket zonder de garantie dat dat pakket "automatisch" zou stoppen na dat halve jaar.
en zonder betuttelend te willen zijn, twee maal per jaar een bankrekening controleren op af- en bijschrijvingen, want ook die kunnen wijzigen in dat halve jaar, is vragen om ellende en al gaat het soms al jaren goed, eens gaat het fout en dan zijn de rapen gaar.
en nu is het alleen nog maar een "welles - nietes" discussie tussen kpn en u geworden, waarvan de winnaar reeds bekend is.
u zou wat kritischer moeten kijken naar de zgn. goedkopere aanbiedingen die u aan de deur of per telefoon worden gedaan, dat zou u een hoop ergernis schelen.
vaak is zijn de woorden "goedkoper" of "gratis" al voldoende om iemand over te halen.


het bovenstaande had ik in deze discussie willen inbrengen, maar gelet uw reactie op @tijger1, wordt dit naar alle waarschijnlijkheid niet door u op prijs gesteld, vandaar dat ik dat dan ook maar niet doe.

@eelco72,

vanaf het eerste moment dat u te maken kreeg met kpn was in het gesprek met de colporteur bij uw voordeur, daar is het gelieg en bedrieg gedoe al begonnen.
u heeft kpn als uw provider met open armen ontvangen.
helaas blijkt dat kpn telkenmale in gebreke is gebleven of gemaakte afspraken niet is nagekomen.
u zou kpn natuurlijk met dezelfde snelheid als u hen binnenliet er ook weer uit kunnen gooien.
ik kan u ziggo als een zeer betrouwbare en correcte provider aanraden. de kwaliteit van hun producten overtreft de kwaliteit van kpn op alle fronten.
u zult waarschijnlijk voor een vergelijkbaar pakket ook iets "minder" gaan betalen dan u nu gewend bent en dat is toch het eerste verdiend lijkt mij.
overstappen is geen enkel probleem, u hoeft zich alleen maar bij uw nieuwe provider aan te melden en de aansluiting en opzegging loopt als vanzelf. uw nieuwe provider regelt alles voor u, al is er wel een kansje dat er iets vergeten wordt om op te zeggen.
hoewel het eigenlijk niet nodig is zou ik toch even de (af) rekeningen van de oude en de nieuwe provider in de gaten houden.

veel succes met uw overstap.