Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
mariekemarieke2 - 11-11-2015 14:58:43
Huishouden & Energie

Wie verantwoordelijk voor onhandig plaatsen watermeter?

[quote=zoekster schreef op woensdag 11 nov 2015, 08:54]ik denk dat waternet zelf dat schotje moet weghalen. ze hebben het zelf zo gewild, dan hadden ze maar op een andere manier de meter moeten plaatsen. maar ja, toen wilde ze heel graag dat iedereen een eigen meter kreeg, dus toen deden ze nog alles om de bewoner te plezieren. nu hebben ze daar geen zin meer in. ik weet wat voor onderhoud ze doen, dat is iets extra's aan de meter plaatsen, heb ik vorig jaar ook gehad. ik vroeg toen ook, wat is dat nu weer voor onzin, maar volgens de onderhoudsman was het erg noodzakelijk.

wat u het beste kunt doen is via het klachtenformulier van waternet de situatie uitleggen en de onredelijkheid van waternet aanvoeren. ik denk overigens dat als u helemaal niet handelt, dat er dan vanzelf iemand van waternet komt om het schot weg te halen.

dank voor het klachtenformulier.
helaas zijn ze totaal niet welwillend; voor het onderhoud had ik keurig de kastjes leeggehaald, ruimte in het keukentje gemaakt. de jonge monteur zei na twee tellen kijken dat het onderhoud voor waternet zélf betrof (hij was met collega's ingehuurd door waternet). hij zei niets over dat ik het houten paneel had moeten verwijderen.
dus nieuwe afspraak gemaakt, wederom ruimte voor monteur gemaakt, en toen begon de monteur dat hij er niet bij kon. ik was totaal verbaasd en legde uit dat waternet zélf timmermannen had ingehuurd om de meter toentertijd te plaatsen.

daarna heb ik waternet gebeld met dit verhaal maar ze bleven maar herhalen dat ik de toegang vrij moet maken. mijn verhaal over de door hen ingehuurde timmerlieden werd categorisch genegeerd. niet hun probleem.
nu krijg ik een jaar later(?) een brief met dat ik 'het obstakel' moet verwijderen (standaardbrief) en dat ze niet aansprakelijk zijn als ik lekkage bij de watermeter zou krijgen. en dat ze altijd bij de watermeter moeten kunnen. van mij mogen ze... aan mij zal het niet liggen. dan hadden ze dat paneel niet op zo'n manier moeten plaatsen.

het voelt alsof er in een nieuwbouwhuis een meterkast wordt gemaakt, het electriciteitsbedrijf de meterkast komt plaatsen, en ze een timmerman vragen om de deur van de meterkast daarna dicht te spijkeren maar in de deur wel een kijkgaatje voor de meterstand vrij te maken. en dan van mij eisen dat ze in geval van spoed er meteen bij moeten kunnen. logisch. daarom staat er ook geen zware kast o.i.d. voor de meterkast. monteurs en ik kunnen er zó bij.

[quote]@tijger1, misschien is het net als bij mij dat de hoofdkraan gedeeld wordt met andere huurders, die zit dus niet in de eigen woning.

er is een opperhoofdkraan op de begane grond en de etages erboven hadden toen ik in dit huis kwam, zelf al een eigen hoofdkraan.