Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 09-12-2015 17:11:29
Computers & Telefonie

Laptop nog steeds defect na reparatie

in antwoord op uw reactie


 


"de support van intel usa en ms heb ik pas sinds gisteren (08-12-2015) en de aangetekende brief heb ik verstuurd op 07-12-2015. ik wacht alternate's reactie af op de brief en als ze nog niet meewerken laat ik ze de bewijzen zien en staan ze eigenlijk zo goed als vast. ik zit nog te denken om er heen te bellen. voordat ik een brief terug ontvang."


 


 


bellen kan altijd, en neem als het even kan dit gesprek op.  dat hoef je ze niet te melden en mag vanuit juridisch oogpunt, zolang het om een zakelijk gesprek gaat.
dat u al meer dan zeven weken bezig bent, geeft u recht op meteen vervanging van de laptop of anders ontbinden van de overeenkomst. weer tijd verloren laten gaan met repareren is niet (juridisch) redelijk meer.

gebaseerd op het volgende wetsartikel art 7:21 lid 3


 


 


de verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
 
de verplichtingen zijn herstel of vervanging. de termijn om te vervangen of te herstellen zijn nu wel op. dus nu moet direct de laptop weer worden zoals hij behoorde te zijn bij aankoop. aangezien herstellen weer tijd zou innemen, komt het nu op vervangen aan. lukt dat niet dan ontbinden van de overeenkomst.